TITT TEI!!

I går ettermiddag tok jeg fram symaskinen og klippet mønster til denne lille påskeposen.

Copyright: Strikkekjerring

Posen fikk jeg sydd, men så skulle jeg få i gang vinylmaskinen og trykkpressa mi.

Uansett hva jeg gjorde fikk jeg ikke vinylen skjært som den skulle.

Kniven skar gjennom både plasten og vinylen og mesteparten av det jeg fikk skjært ut, satt igjen på skjærematta.

Jeg prøvde å bytte vinyl og jeg tok ut kniven og gjorde den ren og jeg restartet hele programmet, men til ingen nytte.

Det gikk veldig mye vinyl i søpla og det er jo ikke noe særlig.

Etter å ha spurt i et forum for oss som holder på med slike maskiner, fikk jeg mange gode råd og de fleste hadde jeg allerede sjekket ut.

Men det er alltid noen som har plagdes med noe før meg, vet dere.

Maskinen skal i utgangspunktet stille seg inn automatisk og skjønne selv hvilken vinyl man “mater” den med, men i dette tilfellet hadde den fått et aldri så lite blackout og da jeg sjekket innstillingene, stod den på Cardstock og det er jo rimelig mye tykkere enn vinylen jeg jobber med nå.

Men nå har jeg lært!

Heretter skal jeg dobbeltsjekke hva maskinen foreslår at den skjærer, slik at jeg sparer både tid og ikke minst vinyl.

Men tilbake til posen jeg har sydd.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg synes disse Harepusposene er så fine!

Mønsteret er fra Ida Victoria og heter Harepuspose.

Jeg har sydd min i litt rester av bomullsstoff.

Mønsteret til harepusansiktet har jeg brukt ett annet enn det som følger med symønsteret.

Disse posene brukes til å ha godteri eller andre småting i.

I stedet for et påskeegg for eksempel.

Posene kan brukes på nytt og på nytt og de kan så klart brukes ellers i året også.

Kjempefine som gaver er de også.

Når jeg nå har fått fikset vinylmaskinen min, kommer jeg sikkert til å sy flere.

Jeg har liggende klart ganske mange stoffrester som jeg kan bruke til disse. (Når jeg bare får litt ledig tid, hi, hi…)

Nå har jeg en liten middagspause mens jeg skriver før jeg skal fortsette å jobbe utover kvelden.

Mat må man ha, ellers blir det lite krefter til å jobbe.

Kaker og brød er bakt og det kommer nye arbeidsfolk på rommene som skal ha middag i kveld.

 

HÅPER DERE HAR EN FLOTT VALENTINSKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

15 kommentarer
    1. Skikkelig flotte harepusposer 😀 Så bra at du fant ut av det. Du er nok ikke ei dame som gir opp for lett. Kult at de kan brukes om og om igjen også 🙂

      1. Morsomme å lage er de også.🐇🤗
        Nei, man kan jo ikke gi opp. Det meste går, men det tar bare noen ganger litt lang tid.😅🙈

    2. åhhh så søt pose og man kan jo variere fargene og da gjelder de hele året til alle årstider/dager…du er kreativ de luxe.🩷❤️🧡💛💙💜💚

      1. Det er koselig å lage disse harepusposene.🤩🐇 Man blir i godt humør av fargene.🍀🌼

      1. Ja, heldigvis fikk jeg den til. Til slutt.😅🙈🙏🏻
        Det blir nok flere av disse før påske.🌼🐇🍀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg