Tilståelser

Hvorfor er det ingen som snakker strengt til meg??

Copyright: Strikkekjerring

Jeg vil gå så langt som å si at jeg har fortjent det.

Jeg er rett og slett en skam for min art og må bare bryte sammen og tilstå.

Jeg eier ikke karakter eller viljestyrke.

Når jeg ser noe lekkert vil jeg bare ha det.

Nå med en gang!!

Og det er ingen som snakker strengt til meg og ber meg om å skjerpe meg heller.

Ikke Musikermannen en gang!

Men han har vel sine svin på skogen han også når jeg tenker etter, eller så har han nok gitt opp for lenge siden.

Hva jeg snakker om??

Det popper jo opp nye mønstre på de lekreste ting i ett kjør og jeg klarer ikke å motstå dem heller.

Som nå for eksempel.

Copyright: Familien

Dette teppet her har poppet mot meg fra sosiale media, Instagram og jeg vet ikke hva altså!!

Jo flere ganger jeg har sett på det, jo tyngre har det vært å motstå det.

I dag har jeg vært litt sliten og du vet at da er det komplett umulig å motstå fristelser,

så før jeg visste ordet av det hadde jeg funnet fram 3 farger og en heklekrok!

Har du hørt noe så bort i hampen!!

At det ikke skal være mulig å se en annen vei??

Det verste er at jeg har så mange unnskyldninger klare at hvis noen hadde snakket til meg, hadde jeg nok vært svært overbevisende også.

Bare hør her:

Teppet er et mønster fra et eget heklebilag som følger med Familien.

Det bladet har jeg ikke, men det er jo klart at det kan kjøpes i butikken, MEN det er jo ingen unnskyldning.

Men det som er en unnskyldning, er at jeg har et annet bladabonnement og da kom jeg jo på at da har jeg også tilgang til veldig mange andre blader digitalt i Flippappen.

Vips så var mønsteret der rett foran nesen min!

Jeg har bare ett teppe (ferdig, kremt…) og det er temperaturteppet mitt og det passer slett ikke inn i de nye fargene i stua og kjøkkenet.

Apropo farger: Jeg trenger såklart et nytt teppe som passer inn i den nye stua og kjøkkenet OG som samtidig passer til jul.

Skjønner du?? 2 fluer i ett smekk altså!

Dess foruten hadde jeg jo garnet.

(At det egentlig skulle brukes til flere nisseluer har jeg visst glemt)

På tirsdag skal temaet være hekling på husflidslagmøtet og da kan man jo ikke dukke opp med et strikkeprosjekt, ikke sant??

(Joda, jeg har en rund duk jeg er begynt på, men etter at vi har pusset opp stua, har jeg tatt ut det runde bordet og da trenger jeg jo strengt tatt ikke en rund duk og restegarnsteppet jeg har lagt opp til tidligere er så stygt at det får hvertfall ikke ligge i den nye stua mi)

Dessuten er det jo strengt tatt andre bloggere og instagrammere som har fristet meg, så det er jo ikke egentlig MIN skyld?? (Dere vet hvem dere er, hi, hi…)

Og sånn kunne jeg fortsatt i det uendelige, vet dere.

Unnskyldningene renner ut fortere enn jeg har kontroll på, så da må det gå på dette viset.

Kroken og garnet ligger der klart og jeg motstår neppe noe særlig lenger.

Copyright: Strikkekjerring

Det var nå enda en lykke at alle kakestykkene av denne kaka ble solgt i kafeen i dag, ellers hadde jeg sikkert funnet en svært god grunn for at jeg kunne spise resten av den.

Det er forresten min egen oppskrift på ostekake.

Aldri så galt at det ikke er godt for noe og enda en god grunn for at jeg tross alt skal kunne starte på det lekre teppet i hvitt, grått og rødt, ikke sant??

Det er bedre å be om tilgivelse enn tillatelse vet dere, så nå når alt er gått til pisis uansett, så får jeg be tynt om tilgivelse. PLEEEEEAAAASE????

 

HA EN FRISTENDE AFTEN!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

16 kommentarer
      1. Jo, det var vel noe i Edens hage også, så vi har det sikkert i genene våre?😅😜
        Jeg er altså helt håpløs. Det er bare å innse det.🙈

    1. Jeg har visst leda deg inn i fristelse? Visste at du fikk stjerner i øyan😂 Tør ikke si hva jeg falt for i dag. Fant julegarn til sokker. Vips var 4 nøster bestilt. 100 gr pr nøste. Neste var krimboka Edderkoppen av Kepler. Er på fellinga er sokker. Neste er teppet! Sånn vi er litt lik når det kommer til noe vi bare må ha! 😂

      1. Jo, du er definitivt medskyldig her.😅😂🙈 Fort gjort å bli fristet altså.😅🙈
        Kos deg masse med krok og garn og pinner.🤗

    2. Du er altså så herlig at å, kos deg med heklingen og du trenger ikke ha noe dårlig samvittighet i det hele tatt….ja det er nå mi menig da😆😇🤣🔥man lever bare en gang og nytt garn skader definitivt ikke helsa, det sies jo at handarbeid forlenger livet, så det så🤣🙏

      1. Det har du nå så rett i.🤩
        Det skal jo være forebyggende for både demens og mere til.🤗😅
        Dessuten er det sikkert mye farligere å spise kake enn å falle for nye heklefristelser.😜

    3. Dette teppet er bare helt nydelig…det frister meg også!
      Ellers så fristet kaka di også, delikat og frisk! Mmmm…
      Kos deg masse med kvelden…

      1. Klarte bare ikke å stå imot lenger.🙈
        Veldig bra at jeg ikke skulle prøve å motstå kake også.😅

    4. Er mange fristelsa ute i internettet. Idag blei det et mønster på en lue med falske fletter, pluss mønster på en genser fra
      Valdres Knitting som eg måtte ha. Sånn er det berre.
      Eg synest du fortjena det. Du må jo slappe av innimellom. Ka er da bedre enn et håndarb.
      Ha en fin lørdagskveld.

      1. Godt å høre at vi er flere som lar oss lede ut i håndarbeidsfristelser.😅
        Man har mange timer med kos med pinner og garn.🧶🤩

    5. Nei,vet du ka, no må du pi…..dø skjerpe deg, jente!! Tenk å finne frem nisseluegarnet for å hekle et teppe da! Ærlig talt, strikkekjerring, dette går bare ikke!! Hahaha!! Åh, du er bare så herlig. Du skulle bare ant alle gangene du har lagt ut linker til flotte mønster som har forandret MINE planer. Jeg har det på samme måten,så bare du å kos deg masse med hekling og strikking. Forresten,har hørt at det blir jul til neste år også så de nisseluene kan du strikke til den jula. Ha en flott søndag!

      1. Hehe……😂
        Det er bra det er noen som tar til orde og strammer meg opp.🤗😅👍🏻
        Det er fort gjort at planene blir endret og godt å høre at vi er flere i samme båt.🙈 Nisseluene tenker jeg kan vente litt.😅🤩🧶

      1. Jeg er utstyrt med svært dårlig viljestyrke når det kommer til mønstre og garn altså.🙈😅
        Samvittigheten er ikke så veldig svart heller.🙈

    6. Hehe, ja du hadde gode forklaringer, så nå har du fristet meg også. Spesielt med kaka di, den ser jo sååå god ut! Godt jeg bakte sjokoladekake selv i går, men fikk veldig lyst på ostekake nå 😉
      Teppet ser også veldig fint ut..så hvem vet… 😀

      1. Du får ta en titt på det teppet du også.🤗😅 Du kan fort komme til å la deg friste du også.🙈😅
        Skikkelig fint teppe synes jeg.🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg