Tesokker – Norsk oppskrift

Jeg drikker både kaffe og te, mens er definitivt mest glad i te.

Copyright: Monica Vågenes Skjelbreid

Hvis du også er veldig glad i te, eller kjenner noen som er det, er dette de perfekte sokkene.

Det ser kanskje ikke sånn ut med første øyekast, men vent bare til du ser mønsteret under foten.

Da kan du bare legge beina på bordet og vise alle at nå er det TEATIME, så nå vil du ikke forstyrres.

Sokkene har jo også et nydelig mønster oppå foten og garn som passer fint til disse er Per Tryving PT5 Sport eller Rauma 2 tråds Gammelserie.

Du kan også bruke annet garn som passer til strikkefastheten.

Disse sokkene blir ikke så tykke og det passer jo fint til årstiden vi er inne i nå.

Mønsteret er på norsk, så hvis du ikke har noe på pinnene, er det bare å sette i gang.

Copyright: Monica Vågenes Skjelbreid

 

MØNSTER: TEATIMESOKK

GARN: PER TRYVING PT5 SPORT ELLER RAUMA 2 TRÅDS GAMMELSERIE

PINNER: 2.5 MM OG 3 MM

STØRRELSER: DAME – HERRE

 

Copyright: Strikkekjerring

Jeg var oppe kl 6 i morges  for å gjøre meg klar til å reise igjen.

18 mil hver vei i bil for en time på sykehuset.

I samme slengen fikk vi gjort unna litt andre nødvendige ting, men shopping i butikker ble det ikke.

Det var enormt med folk overalt og etter 2 dager i bil har kroppen fått litt nok, så jeg var glad jeg kom meg hjem igjen i kveld.

På sykehuset var det travelt på røntgenavdelingen, så de var litt forsinket, men til slutt kom jeg inn til en hyggelig sykepleier og en lege.

De skulle ta røntgen av spiserøret med kontrastveske.

Først var det av med alle smykker, hårkliper og BH, slik at det ikke skulle være noe metall.

Hadde jeg nå tenkt meg litt om, kunne jeg nå vært litt bedre forberedt og tatt av smykker og hårklipe før jeg gikk inn, men det kom jeg ikke på.

Så var det å stå på et brett for å bli tatt røntgen av med en avansert maskin som kjørte hit og dit.

Så var det klart for kontrastvesken, som er noe hvitt gugge du skal ta en stor slurk av, holde i munnen og så svelge når du får beskjed om det.

Dette skulle man gjøre i forskjellige posisjoner og samtidig holde hodet litt bakover og i ro.

Kontrastvesken er litt tykk og smaker kanskje litt som plastelina med vaniljesmak, muligens.

Ikke så supergodt, men det går greit å få i seg.

Så må man passe på å drikke mye vann resten av dagen.

Undersøkelsen varer ikke så lenge, så det er ganske fort gjort.

Flinke folk som jobber der og det sa jeg til dem også og de mente at jeg også var veldig flink, uten at jeg akkurat kan si at jeg var så god i noe som helst der jeg stod og drakk kontrastveske, men det er nå så.

Nå skal det bli godt å være hjemme litt kjenner jeg.

2 dager på veien for holde for en liten stund.

17. Mai forberedelser har det ikke blitt tid til i år, så det får vi ta litt som det kommer.

 

HA EN FIN KVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

2 kommentarer
    1. Vedlig finne sokker, praktiske..Da vet jo folk at man er opptatt. Herlig.
      Høres ut som masete dager. Sliten selv jeg, for det har vært en del ting å styre med på jobben. Da ei skal slutte og jeg må prøve å suge til meg alt hun kan ..på kort tid..

      Håper du har slappet godt av i kveld – en riktig god 17. mai til dere alle 🇳🇴

      1. Jo, det var litt mye som skulle skje på en gang.😅
        Det er godt du har fri noen dager nå.🤗
        Håper du har hatt en fin feiring i dag.🇳🇴🇳🇴

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg