Teppet vokser + Kaffelikørfromasj

Søndager er fine dager altså!

Copyright: Strikkekjerring

Teppet mitt vokser og nå kan dere se hvor fint det blir med relieffmasker.

Det er de maskene som på en måte ligger utenpå arbeidet.

Nå er jeg akkurat begynt med den tredje fargen, så da ser jeg hvordan fargene blir sammen.

Jeg tror det blir en helt perfekt fargekombinasjon som passer fint inn i den nyoppussede stua og som også blir fin i sofaen til jul.

Det er veldig morsomt å hekle dette teppet, så sleng deg gjerne med du også.

Mønsteret finner du i et bilag som følger med Familien og jeg tror bladet er i salg en uke til.

Copyright: Strikkekjerring

I dag har jeg malt mandler og laget en kransekakedeig som jeg skal trille ut og steke i morgen.

Minstemann har vært syk i helga, men i går ytret han ønske om hjemmelagde kjøttkaker til middag og at Bestemor og mannen hennes måtte komme og spise middag sammen med oss.

Så da har jeg laget mors kjøttkaker med mandelpoteter fra egen avling, gulrøtter, ertestuing, brunsaus og tyttebær til middag.

Siden jeg fikk noen eggeplommer til overs etter å ha laget kransekakedeig, fant jeg ut at jeg kunne bruke det til å lage dessert og den skal du få oppskrifta på her.

Copyright: Strikkekjerring

 

KAFFELIKØRFROMASJ:

 

3 eggeplommer

3 ss sukker

Piskes til eggedosis.

2 dl kremfløte

Pisk fløten til krem i en egen bolle.

0.5 dl kaffelikør eller annen god likør

2 ts gelatinpulver eller 2 plater gelatin

0.5 dl kokende vann

Bland kremen inn i eggedosisen.

Smak til med kaffelikøren.

Rør ut gelatinpulveret i vannet og ha den i blandingen.

Rør godt og fordel i dessertskåler.

La stå kjølig minimum 1 time.

Denne porsjonen er beregnet til 4-5 stk.

 

Den ble veldig god altså.

Du kan gjerne pynte med bær eller andre ting hvis du har det.

Jeg hadde bare litt kakestrøssel på.

Enkelt og greit.

Håper søndagen din har vært fin og at du er klar for en ny uke.

 

NYT SØNDAGSKVELDEN!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

4 kommentarer
    1. Teppet ser nydelig ut, jeg prøve å se en video også, men blir ikke helt klok. Men fint er det.. Men man må nok bare hoppe i det tenker jeg og ha heklenålen i hånda..Lettere da..Men veldig fint mønster.
      Desserten så veldig god ut….
      Så den fikk jeg lyst til å lage en dag! 🙂 God natt ellerGod morgen….

      1. Det er nok best å prøve mens man holder heklekroken, ja.🤗
        Man skal ikke stikke kroken i masken slik man pleier, men rundt selve staven under, hvis det gir mening.😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg