Teller du omganger??

Det gjør jeg.

Copyright: Strikkekjerrinng

På alt jeg strikker 2 av.

Uansett om det er sokker, votter eller ermer, så teller jeg at jeg har strikket akkurat like mange omganger på hver sokk eller vott hvis det er ensfarget.

På mønster trenger man jo ikke å telle.

Noen måler kanskje for å se at sokkene er like lange, men for meg er det nok en litt psykologisk greie.

Jeg må være helt sikker på at sokkene er akkurat like lange og da må jeg telle omgangene.

Sånn er det bare.

Gjør du det samme eller har du en annen metode?

Jeg har fått ferdig ett par Mariussokker og de er akkurat like lange såklart, hi, hi…

De er strikket i Viking Sportsragg og mønsteret finner du i Mariusboka.

Copyright: Strikkekjerring

Etter å ha levert 3 kaker og mange påsmurte snitter i dag, har jeg vært hjemme og ryddet, redd senger og vasket hus.

Vi venter nemlig gjester i kveld, så da trengs det litt ekstra shining i huset.

Jeg var ute og bar ting og tang i garasjen da jeg så dette vakre lyset på himmelen.

Månen var på vei frem og det ble en flott mørk himmel over huset vårt.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg har fått pynta litt mer utenfor døra og tent ei lykt, så nå skal det meste være klart til en helg med besøk.

Det blir garantert veldig koselig.

Innimellom blir det nok tid til å hekle litt videre på pleddet jeg er begynt på.

Hva er helgeplanene dine??

 

HA EN FIN-FIN FREDAGSKVELD!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

16 kommentarer
    1. Flotte sokker og veldig pent strikket..Jeg pleier også telle, på ermer og slikt..og vest når har har delt av.
      Koselig hos deg nå og fint å tenne lykter..koselig i mørten det..
      Ønsker der en fin kveld, kos dere med besøk etterhvert…
      Yngste sønn har jeg hentet på togstasjon nå..han er her hjemme i helgen..veldig koselig.

      1. Så hyggelig at du også får besøk i helga.🥰 Det trengs litt ekstra lys nå.
        Det er ikke så mange timene med dagslys nå.
        Håper dere får en knallfin helg!🤗

    2. Jepp. Må telle omganger. Måler for å se om jeg er nesten der, men til slutt teller jeg. Har sett skrekkeksempler der jeg trodde det var sokker av 2 ulike størrelser. Men det var det at strikkeren hadde målt. Typ 4-5 omganger i forskjell😝
      Ellers er jeg flink å fuske med strikking. Slippe ned masker og fixe. Felle eller øke en omgang eller 2 for sent fordi jeg glemte det. Ei lus på feil plass osv, går helt fint. MEN DE SKAL VÆRE LIKE LANGE🤪😂

      1. Nettopp!🤗👍🏻🧶
        De må være akkurat like lange.😅
        Det hender seg jeg også jukser en omgang eller to med økinger.
        Det tenker jeg er heeeelt innafor!👍🏻🤩

    3. Jeg teller. De få gangene jeg begir meg ut på slike prosjekt. De blir likevel ikke alltid like lange.
      Vi får og besøk i helga. Svoger kommer i morgen og blir til søndag. Det blir sikkert hyggelig for de som er hjemme.
      Jeg reiser på samling med Rødt i morgen tidlig…

      1. He, he…
        Ikke alltid like lett å telle riktig. Det skal være sant.😅
        Godt du har fått en pausedag oppi en hektisk uke.🤗
        Lykke til!👍🏻

    4. Jeg teller omganger, og strikker begge lester, armer og lignende samtidig. Har opplevd å få en arm kortere enn den andre fordi jeg strikka litt fastere på den siste armen.. og jeg er ikke glad i å måtte rekke opp.

      1. Det var veldig lurt!🤗👍🏻
        Det kan jo faktisk skje at man ikke strikker like fast på hver del.
        Særlig hvis arbeidet har ligget en stund.
        Du er jo helt sikker når du strikker begge på en gang.🧶
        Gid helg!🤗

    5. Jeg skriver opp på et ark omg 1 osv når det er sokker jeg strikker. De du har strikket er fine. Får besøk i morgen. Datter med mann og barn. Nå er det hekling på kvelden. Nyt helgen.

      1. Det var også en lur metode.🤗👍🏻
        Koselig med helgebesøk.🤗
        Kos deg med heklingen!🤩🧶

      1. Ja, da er man heeelt sikker på at de blir like lange.🤗🧶
        Det er godt å være ferdig med noe av oppussingen og koselig å få litt lys utenfor døra.🤩

    6. Vel, vi var invitert til middag og afterparty i morgen, men det måtte vi melde avbud på, blir hjemme med Ella, bestiller pizza på kvelden og koser oss med på balkongen med tre fire drinker efteråt 😜

      1. Høres veldig koselig ut.🤗🥂
        Her måtte vi nok hatt varmekjeldresser og Ølvotter på hvis vi skulle vært ute.🙈
        Håper Ella kommer seg veldig fort nå.🥰

    7. er det små prosjekter teller jeg omgangene ,men har som regel en notisblokk der jeg lager en strek for hver omgang jeg strikker ,er det jeg liker best :=) koslig med lys da ,gleder meg til advent og alle lysene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg