Tankeløs strikking??

Er det mulig da?

Copyright: Strikkekjerring

Å ikke tenke mens man strikker?

Tja…

Hvis man bare strikker rettmasker uten mønster en god stund, kan man si at det er tankeløs strikking.

Man strikker bare frem og tilbake eller rundt og rundt uten at det skal strikkes mønster, økes, felles eller andre ting man må passe på.

Noen ganger er det deilig å strikke så enkle ting at man slipper å tenke.

Hvis hodet er fullt av andre ting eller man er trøtt og sliten, kan det være deilig å strikke på veldig enkle prosjekter.

Jeg har hatt ett par travle dager nå og da frister det ikke å strikke noe komplisert.

Jeg har derfor funnet fram litt garn som jeg har tenkt å strikke tøfler av.

Først tenkte jeg at de skulle være i bare en farge, men så tenkte jeg at det kanskje kunne vært fint med litt mønster på dem likevel.

Jeg har ikke helt bestemt meg om jeg bare skal strikke et veldig enkelt mønster med gjentagende bord, eller ett litt større mønster.

Vi får se hva det blir til.

Kanskje jeg bare rekker opp og strikker ensfarget likevel.

Hodet er egentlig litt tomt for ideer, så det kan hende det er like greit å strikke dem bare ensfarget.

Copyright: Strikkekjerring

Høsten byr på mange fine farger og soloppgangen kan være riktig vakker enda.

I morges var jeg våken klokken 5, så da kan man få med seg det meste av dagslys, ha, ha…

I dag har vi hatt en Minnestund etter en begravelse og i går kveld var jeg på foreldremøte på videregående skolen til Minstemann.

Kanskje det aller siste foreldremøtet EVER?

Om ikke lenge går klassen en spennende tid i møte med søking av lærlingeplasser og nå jobber de med CV og øver seg til de skal på intervju.

Det er sannelig ikke bare, bare for 17-18 åringer når de skal kjempe om de gjeveste lærlingeplassene rundt om i Norge.

Det er mange om beinet, men samtidig er det ikke bare enkelt for å bedriftene å få tak i de lærlingene de ønsker heller.

I fjor kostet Norske Skog alle i VG2-klassen på en tur ned til dem for å prøve å selge seg inn hos elevene.

De er veldig attraktive, siden de har Kjemi & Prosess både på 1. og 2. år og ikke et felles grunnkurs med mekanisk som er vanlig ellers i landet.

Skolen har dermed et godt rykte på seg og da er det mange som vil ha tak i lærlinger derfra.

Spennende og nervepirrende tider er det uansett for alle som skal søke lærlingeplasser.

Det er ikke en selvfølge å få seg en lærlingeplass.

Det blir nesten det samme som å søke jobb.

Man må vente og se om det dukker opp en lærlingeplass man kan søke på som man ønsker seg.

Musikermannen har fått beskjed om at han må nakkeopereres nok en gang, men vi vet ikke om det er mulig å bli operert i nakken 3 ganger, så det må han vente med å få vite til han har vært på sykehuset.

Muligens må han også operere et kne, så nå lurer jeg rett og slett på om jeg skal levere hele mannen inn til gjenvinning, så kan de bytte ut det som trengs i en smekk, slik at han blir ferdig med det, he, he….

“Skiten er klar”, som vi sier her i Nord-Norge.

Ja, ja…

Vi får bare ta det som det kommer.

 

HA EN TANKELØS KVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

10 kommentarer
    1. Hadde vært enkelt om man kunne skifte inn hele eller deler av skrotten til gjenvinning, ja. Håper han får nakken mest mulig i orden i alle fall. Jeg liker tankeløs strikking. Det er perfekt når jeg er i Spania i alle fall 😀 Men skjønner at en garva strikkedame som deg må ha noe mer avansert! 😉

      1. Det hadde vært skikkelig praktisk og kjekt å bare tatt en tur innom gjenvinninga og kommet ut igjen med pent brukte deler.🤩🤣 Musikermannen trenger det definitivt.👌🏻
        Når jeg er sliten er det godt med litt tankeløs strikking.😅🧶

    2. Tja, hvis man bare kan bare få gjenopprette alt som ble ødelagt, da blir livet mye bedre. Man har vel utfordringer uansett alder.
      Strikke uten mønster kan det bare bra det:)

      1. Jo, vi er vel kommet godt inn i reparasjonsalderen.😅
        Da må man nok regne med at alt ikke fungerer helt som det skal.🤗🫣

    3. Jo, takk for det. 😉 Her prøver jeg å ha tanketomme prosjekt hele tiden 😀 Alt stresser meg for tida, så jeg strikker bare uten mønster…ikke strikket så mye mønster noen gang, så får meg er det nok å strikke tøfler uten mønster. Koser meg med det 😉
      Men skjønner at dere som er vant til å strikke mønster heller gjør det, for det er jo artig å se hvordan det blir og former seg, maske for maske.
      Kos deg og nyt helgen! Klem <3

      1. Når jeg er sliten synes jeg også det er godt med tankeløs strikking, så da er det kjekt å finne garn og strikke noe enkelt.🤗😅
        Tøfler og sokker er kjekt å strikke og det trenger man stadig påfyll av.🧶🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg