Sydd munnbind

Reklame | Bilder av eget produkt

Apotekene er helt tomme for munnbind og i dag fikk jeg bestilling på sydde munnbind.

De beskytter ikke like godt som de du får kjøpt på apoteket, men det er hvertfall bedre enn ingenting.

Bare så det er klart: Myndighetene anbefaler ikke bruk av munnbind, på grunn av faren for å smitte seg selv ved at man tar det av og på feil.

Noen vil likevel bruke slike og jeg ser at også en del veterinærer bruker slike, da de har gitt bort sine egne til helsevesenet.

Jeg har laget mitt eget mønster og sydd dem i dobbel bomull.

Jeg har også laget en åpning, slik at du kan putte inn flere lag stoff.

Du kan for eksempel klippe opp en gammel ullskjorte og putte tynne lag med ull inni.

Disse sitter godt og jeg har laget regulerbar strikk du kan feste dem med rundt ørene.

Jeg har masse bomullsstoff i mange farger liggende, så jeg kan sikkert sy 10.000-vis av disse, ha, ha….

Hvis du ønsker å bestille et slikt, koster det 80,- + eventuell porto.

Nei, nå må jeg hive meg til og sy flere.

So long!

4 kommentarer
    1. Myndighetene har anbefalt at vi ikke bruker munnbind, da feil teknikk for å ta den av/på faktisk kan spre mer smitte enn den stopper det. Uansett vil ikke en vanlig stoffbit stoppe smitten i å nå inn/ut heller. Ikke en gang de «vanlige» operasjonsmaskene gjør det. Jeg jobber i helsevesenet, og vi har noen som er enda mer beskyttende for denne tiden (som vi mangler maaaange av)

      1. Absolutt! Noen vil likevel bruke slike og ser at også en del veterinærer bruker slike, siden de har gitt bort sine egne til helsevesenet.
        Det sikreste er uten tvil de rådene helsemyndighetene er kommet med.

    2. Argumentene dine holder nok ikke helt opp slik du håper. For som Maren sier er det de som ikke kan teknikken i å bruke munnbind som ikke skal bruke det, veterinærer som du nevner har trening i å bruke munnbind, ikke kun i koronatilfeller men generelt som en del av hverdagen sin (for dyr har annen bakterieflora enn mennesker, så det er for å beskytte både dyrene og menneskene for ulike bakterier). Og munnbind er ment som en engangsgreie, skal du da lage så mange munnbind til deg selv at du kan kaste den etter 1 gangs bruk? Dessuten er stoffet du lager det av absolutt ikke et stoff som kan holde virus vekk. Med andre ord, det som er sydd her er akkurat like funksjonelt som et slips. Kun ment for dekor, ikke noen annen funksjon.

      Hilsen en bioingeniør og bioteknologi som jobber med koronavirus 😉

      1. Tusen takk for fine innspill. Hva de som skal bruke disse jobber med, vet jeg faktisk ikke. Jeg skal ikke bruke det selv. Takk så mye for at du la inn viktige opplysninger.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg