Svartulvgenseren ble ferdig til slutt:-)

De av dere som har fulgt med tidligere, har sett at denne genseren har vært strikket flere ganger, hi, hi….

Copyright: Strikkekjerring

Men nå er den faktisk ferdig! Tada!!

Så nå kan jeg sende avgårde denne fine strikkebestillingen.

Takk så mye for bestillingen!

Copyright: Strikkekjerring

Dette høres kanskje ut som selvpining, men jeg ble så fornøyd med denne at jeg godt kan tenke meg å strikke en slik til meg selv også, hi, hi….

Genseren er strikket i nydelig norsk ull, Vams fra Raumaull.

Garnet er godt å strikke med og gir et fint resultat.

Dette er definitivt en utegenser som passer perfekt i det nydelige høstværet vi har nå her i nord.

En flott turgenser, eller når du skal på butikken en tur.

Copyright: Strikkekjerring

Genseren finner du i den første Villmarksboka til Linka Neumann.

Den er også mulig å få kjøpt som enkeltmønster.

Barnegenseren finner du i den andre Villmarksboka.

Dette er et mønster som passer til hele familien, så den passer perfekt hvis du har lyst til å lage like gensere til alle i familien.

 

MØNSTER: SVARTULV AV LINKA NEUMANN

Garn: Rauma Vams

Pinner: 4.5 mm og 6 mm

Størrelse: S-XXL

 

Nå skal jeg fortsette med litt mer småstrikk på lista mi over strikkebestillinger.

Det gleder jeg meg til.

Musikermannen er reist til Namsos for å få fikset litt ting på bobilen, så i disse 3 dagene er det jeg som styrer bedriften alene.

Da blir det litt ekstra hektisk, men det skal gå fint.

I dag skal jeg også reise på foreldremøte for Minstemann på videregående, så timeplanen i dag er litt stram.

28. september er en dag som huskes av mange i Norge.

I 1994 skjedde det 2 tragiske hendelser denne dagen.

Det er dagen da M7S Estonia kantret og sank i Østersjøen på vei fra Tallinn til Stockholm med nær 1000 passasjerer ombord.

852 mennesker døde. Bare 137 ble reddet.

En internasjonal etterforskningsgruppe slo i 1997 fast at feil med baugportene forårsaket ulykken, men hvis du har sett dokumentaren om ulykken så reiser den andre spørsmål om hva som kunne ha vært årsaken.

Jeg har sett dokumentaren.

Har du???

Samme dag ranet 2 menn et postkontor i Larvik for 1.5 millioner kroner og tok 4 gisler under flukten fra politiet.

De truet med å skyte dem hvis ikke kravene deres ble innfridd.

Nedtellingen til tidsfristen gikk over politisambandet og ble kringkastet på radio og TV.

Dramaet endte på Torp flyplass der beredskapsgruppen skjøt den ene raneren og pågrep den andre.

I Norge følger vi også i dag nyhetene tett.

Antatt sabotasje på gasslinjene i Østersjøen og at lærerstreiken ble stoppet på grunn av tvungen lønnsnemnd kommer også til å gå inn i historien som store hendelser disse dagene.

Vi er alle en del av disse historiske hendelsene, selv om de fleste av oss ikke har så stor påvirkningskraft over det som skjer.

Jeg tenker at når så mye skremmende skjer som vi ikke har kontroll på, så er det viktig at vi snakker med ungene våre om det som skjer og hva de går og tenker på.

De kan ha tanker som de ikke snakker om.

De kan være redde og bekymret og føle seg utrygge.

I tillegg er det viktig at vi tar vare på hverandre og finner pauser fra media og nyhetene som stadig kommer med nye opplysninger som kan virke skremmende på oss alle.

Akkurat nå er nok det det vi alle kan bidra med for å skape en bedre dag for både oss selv og andre.

 

HA EN OMSORGSFULL ONSDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

10 kommentarer
    1. Kloke tanker. Det å ta vare på hverandre.
      At lærerstreiken er over, er jo en god nyhet, selv om det er synd at det ble tvungen lønnsnemd.
      Gassledningen i Østersjøen og mulig sabotasje. Mer spennende enn skremmende. Hva er det egentlig som har skjedd? Eller det er jo skremmende, men se på det litt som en krim. En gåte som skal løses.

      1. Det er positivt for elevene at streiken er over, men å få umotiverte lærere tilbake på jobb er nok ikke så bra.
        Å sabotere gassledninger skulle nok ikke være så vanskelig å få til. Vaktholdet er nok ikke all verden under havoverflaten.😅 Svaret får vi kanskje hvis ikke Putin holder tett. Å spre skremsel er jo også en strategisk strategi i krigføring.

    2. Godt at lærerstreiken er over, men ikke på denne måten. Jeg husker godt kantringen av Estonia, og tapet av så mange liv. Jeg har ikke sett dokumentaren, men den ligger vel på en eller annen app så jeg har tenkt å se den. Det skjer så mye forferdelig ute i verden, og litt tett på Norge om dagen at jeg orker rett og slett ikke å se nyhetene lenger. Bare krig og elendighet hele tiden.

      Svartulv genseren ble forresten skikkelig fin, og flott du ikke ble så lei at du ikke ville strikke til deg selv 😊 Ha en fortsatt fin onsdag, klem 🤗

      1. Dokumentaren er svært god.🤗Jeg husker ikke nå hvilken kanal den gikk på.
        Godt å være ferdig med genseren, men det frister likevel å lage en til meg selv også. Ha en fin onsdagskveld!🌸

    3. Det er viktig å ta vare på hverandre, og ingen kjenner morgendagen! ❤️
      Tragisk at det skulle ende med tvungen lønnsnemd for lærerne, synes jeg. Og skummelt om det er Putin som rasler med gassablene…
      Genseren ble flott! Du er sannelig ikke feig som tenker å gyve løs på en til av samme slaget 😀

      1. Det er ikke bra for elevene å få demotiverte lærere tilbake på jobb, nei. Det er nok stor fare for at mange bytter yrke.
        Genseren er morsom å strikke, men det er alltid noe herk hvis man må rekke opp. Nyt høstkvelden!🍃🍂

    4. Heldige de som får denne flotte genseren 🙂 Som sagt før; du er rå på strikking! Hadde ikke fått gjort annet jeg… men nå sliter jeg md den ene genseren jeg holder på med da 😀 Når skulderen ikke er god – blir det å strikke i bolker…

      Lag deg en fin fin torsdag 🙂

      1. Ja, jeg tror hun blir skikkelig fin hun som skal ha denne genseren.🤗
        Ikke så godt å strikke når skulderen er vond.😱
        Riktig god bedring!🌸

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg