Striper er tingen!

I dag har det vært en effektiv morgen.

Oppe kl 5 for å lage frokost til første runde med arbeidsfolk og så hjem for å hente medisiner og matpakke, før avreise med ferga for å ta blodprøver fastende.

Copyright: Strikkekjerring

Litt strikking på ferga over fjorden.

Striper er tingen. Da ser man at det bærer fremover.

Det er lite strikking for tiden, siden det er svært sjelden at hendene mine er tomme for vaskekoster, oppvask og mat og ræva er ikke så ofte nede på en stol, men jeg ser likevel at det bærer litt fremover på min Sorbet Cardigan.

Det blir spennende å se om resten av fargene blir fine sammen med disse.

Foreløpig ser det bra ut.

På legekontoret gikk det unna.

Jeg var ikke innom venterommet i det hele tatt.

Helsesekretæren stod klar i døra og ventet på meg, så det var rett inn og få tatt blodprøvene i en fei.

Snakker om effektivitet!

Men jeg ringer alltid dagen før for å høre om det er greit at jeg kommer og det var bra, for i dag skulle hun som tar blodprøvene, fyke avgårde kl 9, så jeg fikk heldigvis gjort det jeg skulle.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg rakk akkurat ferga hjem og den var nesten helt full, men ikke riktig, så jeg ble med.

Sommerværet lar vente på seg og i dag både regner og blåser det.

Jeg ser at de har fått opp bua der minstemann skal ha pausene sine når han er på jobb i sommer.

Han starter som køvakt her på denne siden av fergesambandet på fredag, så det er rett fra skolebenken og ut i jobb på ham.

Sånn skal det være!

Ungdommen har godt av å jobbe og tjene sine egne penger.

Han skal på hybel til høsten, så da kommer pengene godt med.

Stipendet strekker ikke til så mye mer enn husleia, så han klarer seg ikke med det.

Copyright: Strikkekjerring

Vinden har jobbet godt i natt, så det meste lå strødd rundt omkring da jeg åpnet ytterdøra på morgenkvisten.

Drittvær.no, men jeg skal jobbe inne, så det går fint for meg.

Verre er det for de som har ferie i disse dager.

Nå skal jeg slenge i meg dagens første brødblings og så skal jeg i gang med neste etappe på ruta mi i dag.

 

SO LONG! SEE YOU SOON!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

6 kommentarer
    1. Jakken du strikker på blir kjempefin med de fargene du har valgt. Jeg har selv strikket to stk av den jakken. Veldig gøy å strikke å så blir den jo fnugglett med det garnet,da!

      1. Det blir den.😊Du skal ikke se bort fra at jeg strikker flere jeg også.🧶Den er morsom å strikke og jeg liker at den blir så lett og fin.🤩

    2. Frøken flink!
      Du er dyktig altså…Nydelig strikk igjen og likte fargene veldig godt!
      Godt de får seg jobb de unge tenker jeg…Det er lærerikt – at man faktisk må slite litt for å få inn penger til mat og regninger.

      1. Ja, de unge har godt av å tjene sine egne penger og få dem til å strekke til fra tidlig alder.🤗Det skal de gjøre i voksenlivet også, tross alt.😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg