Strikket ullbukse – Norsk Strikkeoppskrift

Reklame | Ullkurven

Vi har fått vinter etter en lang periode med bare regn, mildvær og vind.

I dag skinte sola og det var jammen noen minusgrader. Det er snart vinterferie og mange skal stå på ski. Da er en ullbukse et must! Disse har jeg strikket mange av.

Du finner mønsteret under her. Størrelser fra S til XXL. På grunn av ribben i sidene, sitter den godt og man har en del cm å gå på i størrelsene.

MØNSTER: ULLBUKSE TIL VOKSEN

 

Garnet som er brukt her er Classic Alpaca, men du kan strikke den i ullgarn, merino eller annet garn som har strikkefasthet 22m/10 cm på pinne 3.5 mm.

Her kan du også bruke restegarnet ditt og få din helt personlige ullbukse.

I går rakk jeg ikke innom her, siden jeg var oppe før kl 05.00 og reiste til Mo i Rana for å møte fylkestingspolitikerne i forbindelse med protest mot økte fergetakster og rutekutt i samferdselen i Nordland.

Vi var en stor gjeng fra Nordland som demonstrerte på Fylkestinget. Jeg og flere andre holdt appeller og vi fremførte vår egen kampsang, skrevet av min mann. Hvis du har lyst til å høre den, ligger den på YouTube: Søk opp Trygve Danielsen og Her ska vi lev. Nrk Nordland dekket saken og vi fikk masse av sendetiden i lokalsendingen i går. Det var også masse andre media tilstede.

Det ble en fin og ryddig demonstrasjon, hvor vi fikk fylkespolitikerne i tale også etter demonstrasjonen.  Det ble sent før vi var hjemme og i morges var det tidlig opp for å komme seg til legen og få tatt masse blodprøver. Siden vi må bruke ferga for å komme oss til legen, går det bort en halv arbeidsdag for å dra på et legebesøk.

Minstemann skulle i ettermiddag kjøres på ungdomskveld, så da må tiden han er der, brukes til å jobbe, så i kveld blir det beina opp i sofaen og ett eller annet å se på TV.

Vi snakkes i morgen!

20 kommentarer
      1. Jeg tror ikke jeg har lagt ut mønster på det, men får se om jeg finner en jeg kan legge ut her.🤗🧶

    1. Det er julaften idag og jeg ønsker god jul! Hadde tenkt å begynne på ullbukse til voksen mann 30, men får ikke lastet ned oppskrift. Kan du sende på Mail? Buksen ser veldig god ut, gleder meg til å strikke den 👍😊🌟

      1. Riktig God Jul til deg også.🎄🌟🎅🏻🎁
        Det kan jeg få gjort så snart jeg er på jobb igjen. Jeg har den på jobbdataen.😅

          1. Heia! 🙂
            Nå skal det ligge link til ullbuksa i innlegget.
            Det viste seg å være en gammel link som lå der.

    2. Hei og godt nytt år 🎉 jeg ønsker også gjerne oppskrift,kommer ikke til oppskriften vis linken bare til garn. På forhånd tusen takk ❤️

      1. Heia! 🙂
        Linken var til en gammel nettbutikk, men nå skal den være oppdatert med riktig link. 🙂

    3. Hei
      jeg vil gjerne strikke denne buksen. .ser god ut…
      kan du sende meg mønster?
      på forhånd takk..

      1. Heia! 🙂
        Hvis du trykker på linken i innlegget nå, så skal du komme til riktig side. 🙂

    4. Hei

      Jeg skulle laste ned oppskriften på ullbuksen, kommer kun inn for å kjøpe garn/garnpakker.
      Gjør jeg noe feil?

      1. Linken som lå der hørte til en gammel nettbutikk, men nå skal det ligge riktig link der.🤗🧶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg