Strikkeåret 2023 – DEL 3

GODT NYTTÅR!!

Copyright: Strikkekjerring

Joda, jeg vet at vi er kommet til 2024, men jeg er slett ikke ferdig med 2023 riktig enda.

Her kommer nemlig DEL 3 av strikkeåret 2023 og i morgen kommer nok 4. og siste del før jeg kan starte med blanke ark på 2024.

Det har blitt strikket en del til vårt barnebarn i Nederland dette året og Lille Sukkerspinn ble ferdig og ble sendt nedover til lille Sobi.

Heldigvis rakk vi også å få reist nedover i løpet av høsten og fikk endelig holde og kose med henne.

Copyright: Strikkekjerring

I Juli ble det ikke produsert noe som helst, siden det var jobbing 24/7, men litt utpå ble det litt mer tid til å strikke litt, selv om jeg holdt meg til de små prosjektene.

Det ble ett nytt par Lofotlester og mammaen til vårt barnebarn fikk Mummisokker i gave.

Ett par tøfler ble strikket og det ble også heklet ett par tøfler.

Ganske kjappe prosjekter begge deler og lagergarn er blitt brukt, så da har det minsket litt på garnlageret også, he, he…

Copyright: Strikkekjerring

Jeg prøvde meg også på ett par votter med krøllekant og Minstemann hadde mista tøflene sine, så da måtte han jo få ett par nye.

Flokkenlue strikket jeg også og en lue til med pelsdusk ble også produsert.

Copyright: Strikkekjerring

Flokkenlue i rosa strikket jeg også og jeg prøvde meg på ett par Banansokker, som er sokker uten hæl.

De sitter overraskende godt på foten og de ble faktisk mine.

Jeg heklet også ferdig en Stjerneduk som jeg fant påbegynt og fikk den blokket.

Et litt større prosjekt var det å hekle en rund matte av gammelt sengetøy og gardiner.

Jeg ser at symaskinen tydeligvis har fått hvile disse månedene, til fordel for strikkepinnene.

Men det er absolutt fint for garnlageret mitt.

 

Du kan finne mer info om oppskrifter og garn

 

HER

OG

 

HER

 

Copyright: Strikkekjerring

Musikermannen fikk seg jammen ett nytt par sokker i løpet av høsten også!

Så totalt ble det ferdigstilt 14 prosjekter og det var faktisk mer enn jeg trodde.

Akkurat nå er stua vår helt bomba!!

Jeg er nemlig begynt på den store jobben å sortere alt garnet og ikke minst se hvor mange UFOer som dukker opp.

Jeg har en plan om å sortere garnet etter tykkelse i kasser og alle pågående prosjekter jeg finner, skal enten legges i prosjektposer eller rekkes opp.

Jeg har MYE garn, så jeg kan garantere at dette kommer til å ta sin tid!

Men ryddig skal det bli til slutt tenker jeg.

Jeg er derfor ikke helt klar for å komme meg helt i gang med det nye strikkeåret riktig enda, men det kommer seg nok etter hvert.

Jeg er enda svimmel og kvalm, så det går ikke så fort i svingene i dag.

Jeg holder mest på å sitte i ro og nøste opp garn som har floket seg i poser og kasser.

Et kjedelig arbeid, som jeg gjerne skulle satt noen andre til, men Musikermannen er smart og går ikke på limpinnen der, så jeg får heller være litt tålmodig og nøste videre.

 

HA EN FLOTT START PÅ DET NYE ÅRET!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

4 kommentarer
      1. Takk så mye!🤗🧶
        Jo, her tar det tid å få det sortert, men nå håper jeg at jeg skal få et bra system.😅🫣🧶

    1. Eg er full av beundring over alt du får tid til, fantastisk!!
      Krystallsyken igjen…kommer ofte av stress. Håper du har noen rolige dager framover. Det var en, sikkert irriterende, pekefinger. Men er vel ment. 😍
      Vil ønske deg og dine et riktig godt nyttår. ⭐️⭐️

      1. Tusen takk skal du ha!🧶🤗
        Du har nok helt rett i det.
        Det kommer fort tilbake når det er litt for travelt.🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg