Strikkeåret 2023 – DEL 2

Nyttårsaften allerede, jo!

Copyright: Strikkekjerring

Dagene har visst fløyet avgårde for meg, så dere får bære over med at jeg nok må fortsette oppsummeringa av 2023 også litt på nyåret, he, he…

Sokker har jeg visst strikket mange av og disse er nok noen av de penere jeg har strikket.

Vanligvis legger jeg ikke så mye arbeid i å strikke sokker, men siden det var svigermor som spurte, kunne jeg jo ikke si nei.

Svigermødre skal man jo som kjent holde seg inne med, ha, ha…

Copyright: Strikkekjerring

Symaskinen har jeg fått brukt litt i 2023, men slett ikke så mye som jeg skulle ønsket.

2 luer ble sydd og jeg fikk være testsyer for en foret veske hos superflinke Sømrom fra Symesterskapet.

Skikkelig gøy!

Jeg kom så vidt i gang med å sy en vimpelrekke før sommerbølgen av turister tok meg, så den ble slett ikke ferdig, men kanskje i 2024?

Copyright: Strikkekjerring

En Ufo dukket opp i en veske fra “ingensteds”, kremt.., og ble fullført til ett par tøfler.

Jeg prøvde meg også på å “gro” hoder i plenen og forsøkte å holde dem varme med en aldri så liten hoodie.

Musikermannen har også fått svært fargerike sokker i løpet av året, blant annet disse her.

Primulapleddet mitt ble også en del av mitt restelagerprosjekt og vokste heller sakte i løpet av året, ha, ha…

Men det ligger nå der og kanskje det kan bli litt større i 2024?

Copyright: Strikkekjerring

Påskegule sokker ble det også på Musikermannen og jeg brukte også opp en del restegarn som jeg tovet og lagde ullsåler til skoene av.

Litt restegarn etter ett annet prosjekt ble til et lite skjerf og jeg fikk plantefarget litt garn.

Det håper jeg at jeg får tid til å gjøre mer av 2024.

Copyright: Strikkekjerring

Til bursdagen min gav jeg meg selv litt nytt garn i bursdagsgave etter at jeg hadde vært flink å strikke bare av lager- og restegarn i lang tid.

Det ble brukt til en sommertopp til meg selv og restene ble brukt til en hårstrikk og noen heklede blomster som skal brukes til pynt på luer og pannebånd.

Jeg liker å lære meg nye teknikker og i 2023 lærte jeg meg nålebinding.

(At tovingen gikk til pisis og ødela hele greia, snakker vi ikke om….)

Jeg lagde også mitt eget mønster på Buckethat, som jeg heklet til meg selv.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg ble også inspirert av et bilde av Lofotsokker, så her er første par ut av det mønsteret.

 

Nyttårsfeiringen her blir svært rolig, siden flere i familien er syke og jeg har klart det mesterstykket å få tilbake Krystallsyken.

Da må jeg helst ikke bevege meg for brått og holde meg litt i ro, så vet jeg at symptomene går litt kjappere over.

Kvalme og svimmelhet er ubehagelig, men slett ikke farlig og det går over, men det er absolutt irriterende.

Men kalkun, waldorfsalat, saus, grønnsalat og ris skal det bli uansett.

Så håper jeg dere andre tar feiringa helt ut og feirer så det står etter inn i ett helt nytt 2024!

 

GODT NYTTÅR!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg