Strikkeåret 2023 – DEL 1

Vi nærmer oss enden av 2023 og det er tid for en aldri så liten oppsummering av året som har gått.

Copyright: Strikkekjerring

Det har vært et travelt år, så jeg tror neppe jeg har strikket like mye som i 2022, men vi får se hva jeg ender opp med når året er oppsummert.

Noe som har vært gjennomgående for året har vært restegarnsstrikk og jeg er fornøyd med at jeg uten tvil har minsket garnlageret mitt og fått brukt en god del restegarn.

Men det betyr ikke at det ikke er mye igjen.

Å nei, så langt derifra!

Jeg har massevis av kasser og poser med garn rundt om i huset.

Øverst her ser dere et annet prosjekt jeg jobbet med på begynnelsen av året.

Da sydde jeg og lagde egne sceneantrekk til Mimretimene vi har reist rundt med dette året.

Skjørtet sydde jeg selv og jeg lagde trykk med Silhouettemaskinen min.

I januar hadde jeg et stressende prosjekt med å bli ferdig med en kofte som skulle være en bursdagsgave og jeg kom i mål til slutt.

2 Emblahalser ble strikket i restegarn og disse vil jeg gjerne strikke flere av.

De er skikkelig fine!

Copyright: Strikkekjerring

Silhouettemaskinen min har jeg brukt mye dette året og Musikermannen lagde jeg også sceneantrekk til.

I tillegg har jeg laget en del trykk på T-skjorter som er blitt personlige gaver til flere av mine nærmeste.

Copyright: Strikkekjerring

Noen påskepannebånd av restegarn ble det også strikket, mens noe av restegarnet er forsvunnet inn i et restegarnsteppe, som ikke er ferdig, men som jeg strikker på nå og da.

Min gode venn BUNNY

ønsket seg nye trekkspillsokker, så da hev jeg meg til og strikket ett par til ham.

I juni ble vi besteforeldre for første gang og den lille jenta strikket jeg hentesett til.

Det var virkelig et koselig prosjekt!

Copyright: Strikkekjerring

Tovede votter av garn fra eget lager er det også blitt flere av og til påske måtte det jo bli ett par i påskefarger.

Vi var heldige og fikk noen soldager også og da var det fint med et nytt sitteunderlag som passet akkurat i utestolen i solveggen.

Restegarnet mitt fikk også fart på seg i bestemorsruter som jeg heklet mange av.

De ligger enda på vent til jeg finner mer garn som har passe tykkelse til disse.

Kanskje det blir i 2024?

Copyright: Strikkekjerring

Luer og pannebånd er også lure tips til å få brukt opp litt restegarn og lagergarn.

Hvis du husker, så samlet jeg sammen masse garn i en kasse og hadde et kraftig slankeprosjekt?

Jeg kom i mål med det og absolutt alt garnet i kassen ble brukt opp.

Blant annet til disse luene i restegarn og en Frostlue.

Det ble også laget et pannebånd og heklet noen blomster som kan brukes til pynt.

Et enslig grått nøste ble til 2 små påskekaniner.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg begynte også på et annet restegarnsteppe, der jeg fikk brukt opp rester helt ned til 15 cm lange.

Det er strikket på skrått og skl sys sammen til slutt.

Freestylegarnet ble omgjort til 2 par tøfler og noen mindre rester ble gjort om til 2 par babytøfler.

Det rosa paret er blitt gitt bort til vårt barnebarn.

Copyright: Strikkekjerring

Noen små rester av garn, ble det strikket påskeegg av og alle avklipte rester av garn som tråder er blitt festet med, er fylt inni eggene, sammen med litt fyllvatt.

Dette er altså oppsummert det jeg lagde de 3 første månedene i 2023.

Kanskje du ble inspirert til å lage noe av dette?

Da finner du linker til fremgangsmåter og oppskrifter

 

HER

HER

OG

 

HER

Hvis du blar litt ned i hver link, vil du finne alt du trenger.

I morgen kommer en litt oppsummering av Del 2 av 2023, så ta gjerne en titt innom da også.

 

TUSEN TAKK FOR BESØKET!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

4 kommentarer
    1. Jeg synes jeg er innom bloggen din både i tide og utide 🤗 men sannelig er det en del av prosjektene dine jeg ikke har fått med meg også! Fint med en slik oppsummering av året. 😃

      1. Det er fint å ta en liten oppsummering på slutten av året og se hva man har fått laget i løpet av året.🤩🧶👌🏻

    2. Wow, så mye fint du har laget i år!! 🙂 Og godt å få unna litt restegarn 😀 Jeg har ikke strikket en ting, på flere år. Kos deg videre inni et nytt år med nye gaver

      1. Det er deilig å få strikket av både lagervare og restegarn og jeg har visst rikelig igjen.😅🫣🧶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg