Strikkeåret 2022 – DEL 3

Her kommer 3. del av mitt Strikkeår 2022.

Copyright: Strikkekjerring

Vi er nå kommet til juli, august og september.

Det vises at vi hadde mye dårlig vær i sommer, for jammen har jeg strikket ganske så mye.

Helt frem til slutten av august.

Da begynte vi å pusse opp kjøkkenet og stua, så da ser jeg at det ikke ble riktig så mye strikketid.

Over her ser du Lille My-vottene jeg strikket.

De synes jeg er morsom strikk.

Men den fulle og hele over sikten skal du så klart få:

Copyright: Strikkekjerring

Det ble strikket følgende i juli, august og september:

5 par sokker

3 voksengensere

2 hekla handlenett

1 jakke

3 gresskar

3 par votter

1 skjerf

2 par tøfler

2 potteskjulere

 

TOTALT 22 ting!

Copyright: Strikkekjerring

Denne jakken ble jeg veldig fornøyd med og jeg har brukt den veldig mye.

I høst var den kjekk å bare slenge på seg når man skulle ut.

På bildet over hadde jeg strikket mine første Mummisokker fra den nye Mummiboka.

Der kommer det garantert til å bli strikket flere sokker.

En skikkelig flott bok som kanskje er den fineste strikkeboka jeg skaffet meg i 2022.

Copyright: Strikkekjerring

Musikermannen fikk seg også ny Villmarksgenser.

Vi har jo fått oss hund, så da er det klart at han må ha en “potegenser” han også.

Den er strikket i originalgarnet Alafoss Lopi.

Copyright: Strikkekjerring

I høst fikk røsslyngen min seg litt ekstra varme i form av tovede potteskjulere i Mariusmønster.

Jeg strikket også ferdig “jobbstrikken” min, som var vottene du ser nede til venstre.

Ett par Selbuvotter ble også produsert.

Copyright: Strikkekjerring

Innimellom hadde vi litt finvær og da samlet jeg sammen bomullgarnsrestene mine og heklet handlenett i spreke farger.

Det kommer jeg til å gjøre mer av, for det var moro!

Jeg laget også et eget mønster på Tova Tøfler, som du finner gratis her i bloggen.

De strikket jeg 2 par av og festet lateks under dem.

Også et morsomt prosjekt.

Copyright: Strikkekjerring

4 par Mariuslester i voksenstørrelse strikket jeg også.

For å selge Mariusprodukter må man ha en godkjenning for at det er garantert håndstrikket av meg og en slik godkjenning har jeg.

Det vil si at jeg har lov til å selge alle typer Mariusmønsterstrikk.

Mariusmønsteret blir jeg aldri lei av, så det er et mønster jeg hele tiden vender tilbake til.

Copyright: Strikkekjerring

Sist, men ikke minst, strikket jeg 2 av kanskje de største strikkedillene i 2022:

Sophie Scarf- skjerfet og “lookalike” American Dreams genseren: Amandagenseren.

Jeg strikket også 3 pyntegresskar og en Svartulvgenser.

 

Totalt i de 9 første månedene av året strikket jeg altså 55 prosjekter.

Det var sannelig mer enn jeg trodde, siden jeg synes 2022 har vært et travelt og hektisk år.

I ettermiddag kommer siste del av mitt Strikkeår.

 

NYT ROMJULSDAGEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

11 kommentarer
    1. Du strikker utrolig pent i tillegg til at du strikker mye 🙂 Skikkelig flotte klesplagg. Blir rent misunnelig, men det er ikke pent å være, så jeg får heller kjøpe det jeg som er dårlig på å strikke mønster. 😀
      Ha en fin dag!

      1. Hihi…😂
        Jeg har nå sett en del av det du har laget og det står jammen ikke tilbake for noe, så du kan jammen være stolt av deg selv.🥰
        Innimellom kan det hende jeg også kjøper ting andre har laget. Særlig hvis jeg finner noe jeg kan gi i gave.🧶🎁

    2. Du har jammen fått strikket mye dette året, og jeg scrollet meg igjennom de to andre innleggene. I det først oppdaget jeg den genseren som Bestisen strikker til seg selv nå med bladene på bærestykket. Hun valgte rosa og et billigere garn enn i originaloppskriften. Selv er jeg fortsatt ikke ferdig med Crush genseren, men håper at jeg kan komme i gang med fellingen i løpet av ettermiddagen. Ha en fin onsdag, klem 🤗

      1. Jo, når man begynner å telle over, blir det jammen en del.🤗🧶
        Så morsomt at Bestisen strikker samme genser.🤩🧶
        Kos deg masse med strikkingen i dag.🧶🤗🥰

    3. Jeg er så imponert over produksjonen din! De tova tøflene er min favoritt i dette innleggets utstilling, og på andreplass har jeg handlenettene. Likte også godt Lille My-vottene! 😀

      1. Disse 3 månedene ser det ut til at jeg hadde størst «produksjon» gjennom året.🤗🧶 Det er morsomt å ta et lite tilbakeblikk i året som har gått.🤩🥰
        Håper du har en fin romjul hos deg.🎄🌟🎄

        1. Og dette i tillegg til jobbing med ny kjøkkeninnredning, mm. Fantastisk!
          Takk, koser meg som best jeg kan, og det håper jeg du også gjør! 🥰🌟🎄

    4. Du har ret navn på din blogg…Du er så flink med alt det du lager..
      Nydelig er det.
      Husker du skrev et innlegg om at du hadde en plan å lage alt tøy dere trengte i 2022 – du greide det helt sikkert…

      1. Bra du husket det.🤗👍🏻
        Tenkte jeg skulle ha et innlegg om hvordan det gikk.
        Kom nok ikke helt i mål, men det ble kjøpt mindre enn det ble lagd, heldigvis.🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg