Strikkeåret 2022 – DEL 2

Da er det klart for Del 2 av Strikkeåret 2022.

Copyright: Strikkekjerring

Musikermannen stilte da “velvillig” opp som fotomodell i bytte av et par “lester”.

Fin byttehandel syns vi begge, hi, hi….

I april, mai og juni strikket jeg litt mindre ser jeg.

Det hadde nok en del å gjøre med at vi laget 2 nye overnattingsrom på jobb og at Musikermannen ble ryggoperert og jeg dermed var alene på jobb.

Likevel fikk jeg ferdig en del:

2 par pulsvarmere

5 pannebånd

1 finjakke

2 par BUNNY-sokker

2 par ankelsokker

1 barnegenser

1 voksengenser

Totalt 14  ting ble ferdig produsert.

Copyright: Strikkekjerring

Denne finjakken til meg selv er jeg veldig fornøyd med og den er blitt mye brukt.

Både i selskaper og til kjoler i sommer.

Copyright: Strikkekjerring

Denne “Potegenseren” ble strikket i litt ekspresstempo og gitt bort i bursdagsgave.

Den er strikket i Alafoss Lopi.

Copyright: Strikkekjerring

Litt bestillingsstrikk ble også produsert.

Både pannebånd og pulsvarmere.

Jeg strikket også ankelsokker til Musikermannen og meg selv.

Litt plantefarging gjorde jeg også.

Blant annet prøvde jeg å plantefarge med kjuker for første gang.

Copyright: Strikkekjerring

Til påske fikk Musikermannen som nevnt et par BUNNY-sokker.

Nå har vi jo også en som heter BUNNY på bloggblokka og han “skrek” seg jo selvfølgelig til ett par han også, ha, ha….

Nei da, de var vel fortjent og han ble veldig glad da han fikk dem i posten, så det var bare moro.

3 pannebånd ble også heklet og jeg teststrikket en genser for flinke Strikkevaag.

Et koselig og fint prosjekt.

Genseren er blitt gitt bort til mitt tantebarn.

Totalt første halvår 2022 hadde jeg altså strikket til sammen 33 prosjekter helt ferdig, mens noen enda var på pinnene.

I morgen kommer del 3 av Strikkeåret 2022 hvis du har lyst til å se hva jeg har strikket da.

 

NYT ROMJULSKVELDEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

13 kommentarer
    1. Wow, for en produksjon! Tenker spesielt på at du ( dere ) er næringsdrivende ! Bøyer meg i hatten, jeg 😃

      1. Det er rart når man begynner å telle etter, så blir det jammen mye.😅
        Det er litt morsomt å se tilbake på hva man har strikket i løpet av året.🧶🤗

    2. Du har produsert mye flott. Den finjakken er ikke bare fin, den er lekker.<3 Ja, det er rart med det, når man tar en liten "vareopptelling" så ser man fort hvor mye man klarte å produsere i løpet av et år. Jeg har ei notatbok jeg skriver ned alt jeg strikker og hekler. Alltid gøy å se tilbake på produksjon. :))
      Ha ei fortsatt fin romjul. <3

      1. Den finjakken er jeg veldig fornøyd med.🧶
        Det var lurt å skrive opp.👍🏻
        Jeg får se om jeg gjør det til neste år.🤗🧶
        En fortsatt fin romjul til deg også.🎄🎅🏻

      1. Hehehe…😂
        Jo, han kan jo lokkes litt når han får strikka plagg i bytte.🧶🤩
        En nydelig romjul ønskes dere.🎄🌟

    3. Nydelige plagg og flotte gensere er alltid innertier..
      Hvordan får du alt garnet i hus?
      Kjøper du på nett eller har dere garnbutikk i nærheten? Bare lurte, for du bruker så mye forskjellig vakkert garn!

      1. Det er helt sant og i dag har de fleste det de trenger, så selvlagde ting er alltid fint å gi og få.🧶🤩
        Du, jeg har et helt rom stappfullt av garn, kjøpt over år.🙈
        Men til spesielle prosjekter må jeg kjøpe litt også.😅

    4. Jøsses, du er kjempeflink! Jakka har et sånt mønster eg aldri hadde gitt meg ut på. Så lekker.
      Fortsatt fin romjul til deg. ⭐️🌲

      1. Det er heldigvis ikke så vanskelig, men ser komplisert ut.
        Det er for det meste felling og kast på pinnen.🤗🧶
        En flott romjul ønskes deg og dine også.🎄🌟

      1. Han er ikke så tung å be hvis han kan få sokker/lester i bytte.🧶🤩
        Det gjelds å ha noe å forhandle med.😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg