Strikkeåret 2022 – 4. og siste del

Nå kommer 4. og aller siste del av mitt Strikkeår 2022.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg trodde egentlig ikke at jeg hadde strikket så mye før jul, men ved

en opptelling ble det ganske mye likevel.

Mest mindre ting og ikke så store plagg som gensere, ser jeg.

I høst har vi ferdigstilt oppussingen av kjøkkenet og stua, så mye tid har gått med der og ikke minst har jeg brukt veldig mye tid i det nye kjøkkenet mitt til å lage mat og bake til jul.

Det ser jeg at det vises i bloggen også, hi, hi…

Likevel er det ganske så mye som er kommet av pinnene mine også.

Over her ser dere ett par spesialdesignede Lille My- sokker til en voksen dame som er veldig glad i Lille My.

Copyright: Strikkekjerring

Musikermannen har her også stilt opp som modell.

Dog i bytte mot en ny lue.

Det gjelder å ha litt å forhandle med før man spør, ha, ha…

 

Totalt sett ser lista for oktober, november og desember slik ut:

5 par sokker

5 luer

4 par tøfler

1 par sydde skinntøfler

1 par sydde votter

7 julekuler

3 revehalser

1 håndkle

 

Totalt ble det faktisk 27 ting ferdigstilt!

Copyright: Strikkekjerring

3 par Stjernetøfler ble laget på bestilling.

Det ble også strikket et par Lille My-sokker til en liten jente og ett par tøfler i eget design til en mann.

Ett par barnesokker i Mariusmønster ble det også.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg sydde også ett par votter i ull på bestilling.

De er foret med fleece.

Sammen med husflidslaget sydde jeg mine aller første tøfler.

Ren håndsøm alt i-hop.

Den nye stekeovnen min fikk seg et nytt håndkle og jeg strikket også en julelue med reinsdyr og perler.

Copyright: Strikkekjerring

I høst strikket jeg en revelue og 3 revehalser på bestilling.

Jeg teststrikket også 7 julekuler for flinke KnittingLotta og strikket ett par Mariussokker.

Copyright: Strikkekjerring

Helt på tampen her, har jeg gjort ferdig ett par sokker til Musikermannen.

De fortjener ett eget innlegg og det skal de få, men de må likevel være med i statistikken for Strikkeåret 2022.

 

Oppsummert alle månedene i året, har jeg strikket og gjort ferdig

 

82 PROSJEKTER!!

Det må jeg si meg godt fornøyd med i ett hektisk år.

Det er morsom å ta ett lite tilbakeblikk gjennom året som har gått og se hvor mye man faktisk har laget.

Jeg trodde ikke egentlig at det var så mye som det var, så jeg ble litt overrasket.

Nå har jeg ikke oversikt over hvor mange kilo garn eller meter dette utgjør, men det må være ganske så mye!

Kanskje jeg til neste år skal bli flinkere til å registrere dette?

Jeg får se hva det blir til.

Nå har jeg summert opp mitt Strikkeår i løpet av 4 innlegg for å vie litt plass til alt.

Har du tatt en opptelling hos deg??

 

HA EN KREATIV ROMJULSKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Nå har jeg fått lest meg opp på alle fire strikkeår-innleggene dine, og herrejerremias da, for ei samling. Flinke du ❤️ Utrulig mye flott du har produsert, men av en eller annen grunn ble jeg mest fascinert av det de hekla handlenettene..ga meg en skikkelig sommerfølelse, hehe 🤩
      Håper kvelden din blir god 🥰

      1. Ja, de ble faktisk litt kule.🥰🤩🧶
        Jeg har nok mer restegarn, så jeg skal nok hekle flere slike nett i 2023.🤩
        Nyt romjulskvelden!🎄🌟🎄

      1. Det ble jammen meg ganske så mye til slutt.🧶🤗
        Så nå er jeg klar for et nytt Strikkeår.🧶🤩

    2. Du verden for en fantastisk produksjon, ene flottere enn det andre. Står respekt av alt dette når du har jobb og hus og heim ved siden av.
      Eg har ikkje hatt opptelling. Men antallet er nok mer moderat. Var et par år eg fikk framkalt bildene eg tok av produkta, limte de sirlig inn i ei bok og noterte alt….som starten på ei oppskrift. Var virkelig morro. Men så sklei det ut. 😃
      Men blei litt inspirert igjen nå.
      Ha en fin kveld.

      1. Det var lurt å gjøre.🤗
        Jeg har nok enda en vei å gå før jeg virkelig får alt satt i system, men kanskje det blir bedre til neste år?🧶
        Vi får se.🤗🧶

      1. Musikermannen er den heldige som får disse.🎄🎅🏻
        Jeg hadde planer om flere par, men tida kom i veien.😅🧶

      1. Sannelig om jeg vet.😂😅
        Det var mer enn jeg trodde altså, men sannheten kom for en dag.🙈😂

    3. Du er virkelig flink og flittig som rekker alt dette i tillegg til jobb og alt annet. Jeg strikker også litt, her går det mest i sokker og litt luer, men noen lister over det fører jeg ikke. Kanskje jeg skal gjøre det neste år? Strikket forresten et skjerf du la ut i høst en gang.
      Derimot fører jeg lister over bøker jeg leser. Nå holder jeg på med bok nr 106.
      Ønsker deg et godt nytt strikkeår🙂

      1. Ojojoj!😱🤩
        Så mange bøker du har lest!🤗👍🏻
        Så mange leser jeg nok ikke i løpet av året, men noen blir det jo.
        Det blir nok likevel strikket mer enn jeg leser.😅
        Det er morsomt å ta et lite tilbakeblikk i året som har gått og se hva man har gjort.🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg