Strikk stjerner – Norsk oppskrift

Har du litt hvitt garn og strikkepinner, kan du starte å strikke stjerner i helga.

Copyright: Rauma Garn

Slike stjerner er morsomme å strikke og de fins i 2 forskjellige størrelser.

Man kan jo også variere med garn og pinner og få dem større eller mindre hvis man ønsker det.

De er fine å henge på juletreet, på pakkene som pynt eller på ei dør eller i ett vindu.

Copyright: Rauma Garn

Det er gjerne en fordel å strikke dem på litt tynnere pinner enn garnet tilsier slik at de blir faste og fine og ikke så gjennomsiktige.

De skal fylles med ullflor, men man kan like godt bruke fyll fra en billig pute fra Jysk eller andre steder.

Det koster mye mindre og du har rikelig til veldig mange stjerner av 1 pute.

Mønsteret er i ett nytt interiørhefte fra Rauma Ull, men det skal være mulig å kjøpe bare oppskriften på stjernene.

Jeg er litt usikker på om man også må kjøpe ett nøste garn sammen med oppskriften, men man kan hvertfall velge å få oppskriften tilsendt på mail.

Copyright: Rauma Garn

 

MØNSTER: STOR OG LITEN STJERNE

GARN: RAUMA FINULL

PINNER: 2.5 MM OG 3 MM

 

Jeg holder på med noen bestillinger, så jeg er ikke kommet riktig i gang med julestrikken enda.

Men garn og pinner har jeg klart.

Planene er mange, så vi får se hvor mye av det som blir ferdig før jul, hi, hi…

I dag er det jobb og etter jobb skal Musikermannen på spillejobb mens jeg skal gjøre Farsdagsforberedelser med baking og pakking av gaver.

Dagens planer er altså lagt, så gjenstår det bare å gjennomføre dem.

Nå venter mer kakebaking og smøring av mat og steking av vafler.

 

HA EN NYDELIG LØRDAG!!

 

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

13 kommentarer
    1. Disse stjernene var veldig søte…..
      Jeg liker sånt jeg, kjekt å bli ferdig med ting..
      Kos deg masse med dagen! 🙂 du rekker sikkert masse strikk før jul….

    2. Innlegget ditt førte meg ut i tankemodus, leting på nett, stjerner som både er hekla og strikka. Spørs om behovet for å ha noe mellom fingrene er stort, så nå skal jeg rekne strikkepinner og se på garn :). Riktig god lørdag 🙂

        1. Har henta strikkepinner og funnet fram garn, prøver meg på stjerne – første ble for lita. Artig å prøve seg fra. Takk for tips 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg