Strikk Påskekjøkkenet – Gratis oppskriftshefte

Det er ikke mange ukene igjen til påske og det kan være fint å pynte litt på kjøkkenet.

Copyright: Sandnes Garn

Grytekluter og håndkle er bare noen av mønstrene du kan finne i dette heftet som du kan laste ned gratis.

I heftet finner du også masse andre mønstre som kan være kjekke å lagre til senere bruk, selv om det kanskje er påskeoppskrifter du har mest lyst til å strikke akkurat nå.

Jeg har masse påskepynt som jeg gleder meg til å hente fram.

Det skal jeg selvfølgelig ikke gjøre enda, men når jeg kan pynte til påske da er det definitivt vår, uansett hva gradestokken viser.

Det er store sjanser for at vi neppe trenger å løpe til fjells for å finne snø i år.

Den har lagt seg steinhard på bakken og nekter å rikke seg og i tillegg har den fryst seg ned slik at vi skal ha “glede” av den leeeenge.

I dag har det vært 14 minusgrader, så nå er vi mer eller mindre bunnfrosne alle sammen her i nord.

Hvis dere ikke hører noe særlig ramaskrik fra oss, håper jeg dere har barmhjertighet til å komme å tine oss opp etter hvert.

Men vi prøver å holde liv i fingrene med å strikke så fort vi kan så vi holder varmen.

Hvis du har lyst til å strikke litt til påske, trykker du på linken etter der det står mønster og inne på siden til Sandnes Garn trykker du Last ned og da får du fram hele heftet.

Du kan bruke bomullsgarn du har eller Mandarin Petit som i mønsteret her.

Copyright: Sandnes Garn

 

MØNSTER: GRYTEKLUTER OG HÅNDKLE

GARN: MANDARIN PETIT

PINNER: 2.5 MM OG 3 MM OG KROK 3 MM

 

Akkurat nå har vi boende noen gutter fra Finnmark som er veldig glade i å kjøre snøscooter.

De har vist meg noen spektakulære videoer når de kjører oppe på fjellet og noen ganger loddrett opp fjellsidene.

Jeg har aldri tenkt at snøscooter var så fantastisk, men nå skal jeg innrømme at det er like før det seiler opp på ønskelista mi til bursdagen.

Sertifikat har jeg jo allerede innebakt i bilsertifikatet mitt.

Nei, jeg tenker faktisk at det kunne vært riktig så praktisk.

Da kunne vi jo sluppet å brøyte.

Jeg kunne bare satt meg på snøscooteren på morgenen og kjørt av gårde på jobb i full fart.

Når vi likevel har snø halve året, så begynner jeg faktisk å innse at det kunne vært riktig så smart.

Det ser jo unektelig ganske gøy ut også.

Ja, ikke at jeg kunne tenkt meg å kjøre opp loddrette fjellsider, men suse av gårde innover veien på snøscooter

kunne vært morsomt.

Musikermannen kunne aller nådigst få lov til å sitte bakpå.

Og den skulle vært rød og svart….

Jo, som dere sikkert skjønner, holder jeg åpenbart på å bli smårar.

Ikke hadde jeg noen sinne trodd at jeg skulle se nytten av en snøscooter, men det gjør jeg altså

etter denne ulidelig lange vinteren.

Nå tror jeg faktisk vi snart trenger en sydentur på Blå resept snart, før vi tørner alle sammen, he, he…

 

HA EN FARTSFYLT KVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Jeg har alltid hatt lyst til å prøve å kjøre snøscooter, men så langt har ikke muligheten vært der. Nå er det jo ikke så mye snø her hos meg, så jeg må nok kjøre ut av byen og oppover landet. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

      1. Ja, jeg er sikker på at det er veldig gøy.🤩👌🏻
        Her er det god plass til å kjøre.👏🏻🤗

    2. Nydelig påskestrikk…Dette er så glade farger og mønster og gir glede. Fint.
      Kaldt her også, i dag da jeg gikk på jobben var det 10 kuldegrader.
      Kos deg med drømmer du…og sydentur hadde vært kjekt ja….

      1. Gjett om vi trenger farger!🤩
        Her er det hvitt overalt og 14 minusgrader. Utrolig kaldt og vinterlig i Norge i mars.😨

    3. Koselige påskemotiv og kjempefin pynt på kjøkkenent! Jeg har sittet bakpå en snøscooter når jeg var liten på vei over et islagt vann til en hytte vi skulle være på. Den opplevelsen husker jeg enda, som veldig positiv! En sydentur i mørketiden og med kulde og snø burde virkelig vært på blå resept ja. Skal vi starte en underskriftskampanje? 🙂 🙂

      1. Jeg tenker at en underskriftskampanje er på sin plass!😂 Det melder nemlig mer SNØ i dag!🙈🙈🙈

    4. Her er det og hvitt, selv om vi har sluppet påfyll på en stund. Minus 13 i dag her. Sønn arbeider oppe på Norefjell for tiden. På vei opp dit var det minus 28 i dag morges!! Det er kaldt, og jeg skal opp til den bygda i morgen. Gleder meg ikke.

      1. Fytti katta!!😨😱
        Det er sjukt kaldt!🙈
        Her melder det mer av det som kalles snø i dag.🙈🙈🙈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg