Strikk en Gnom

Gnomer er søte karer å få inn i stua.

Copyright: May Britt Øydvin

Disse karene her sitter staute på hylla og koser seg sammen med oss i jula.

De er enkle å strikke og du lager fort en skokk til jul.

Gunvald, Goggen, han Kåre, Gudleik og Gandalf setter julestemning når de kommer i huset.

Copyright: Mat Britt Øydvin

Mønstrene er på norsk, strikkes i norsk ullgarn og er like fine uansett hvilke farger du velger.

Du kan gå for de grå fjøsnissene, de knallrøde julenissene eller kanskje grønne skogsnisser?

Fine blir de uansett.

De blir ca 37 cm høye, så de er ganske store.

Mayasart som har laget mønster på disse bærer også merkenavnet Norwegianmade så her snakker vi om ekte norske nisser!

Copyright: May Britt Øydvin

 

MØNSTER: STRIKKEGNOMER

Garn: Embla fra Hillesvåg

 

Jeg får se om jeg rekker å strikke noen gnomer før jul.

Aller først skal jeg gjøre ferdig det som står på strikkelista mi og jeg har jo minst en genser å strikke i tillegg, så vi får se hva det blir til.

Dagen i dag skal også brukes til baking og gulvvask.

I går fikk vi på plass den nye platetoppen i kjøkkenet, så nå kan vi endelig koke middag igjen.

Jeg har også planer om å begynne å vaske ut av kjøkkenskapene og starte med å sette inn tingene som skal være der.

Som du skjønner begynner vi å nærme oss slutten på oppussingen på kjøkkenet.

I neste uke kommer de siste delen vi trenger, så da skal vi være heeeeelt ferdige og det i god tid før jeg skal begynne med julebaksten.

Perfekt!

Helga ligger blank og fin foran oss.

Jeg skal jobbe litt, men det skal også bli tid til å få ut rot og rask og verktøy av oppussing fra stua og kjøkkenet.

 

NYT FREDDAN!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

14 kommentarer
    1. Fine de gnomene, jeg har fått forbud å ha flere i hus. Mannen føler at dem glor på han. Men disse var fine. Må se på oppskrifta. Godt at du nå kan lage mat og få ting på plass i heimen. I går vaska vi huset og sa oss fornøyd med jobben. Nå blir det bytur igjen. God helg.

      1. Jo, mannen her protesterer hvis jeg pynter for mye, men ellers sier han ikke noe. Han er nok fornøyd med å la meg fikse pyntingen slik at han slipper å tenke på det.😂 Håper dere har hatt en koselig bytur. Deilig å komme hjem til rent hus også.🤩

      1. Ja, nå mangler det ikke så mye, så vi ser enden på oppussinga, heldigvis.😅
        Kommer bilder så snart det siste er på plass.🤗

    2. Alltid godt å være ferdig med en oppussing, så lykke til i helga. 😃
      Ville kjøpe mønsteret til Strikkegnomene, kom til betaling. Må sende en e-post for å høre åssen eg får betalt. Får se…er jo ikkje noe eg MÅ ha. Hehe.
      Ha ei strålande fin helg. 🍁🍃🍂🌞

      1. Ja, det skal virkelig bli deilig å få ut verktøy og støv.😅
        Tror man måtte betale med vipps eller via nettbank. Du får sikkert høre fra henne.🤗

    3. Søte JA – og eg har vist ei strikkepakke i kjellaren 😉

      Må på leit no ja — takk for påminninga – og god helg ja
      Smil fra Ho monika

      1. Ikke sant?🥰
        Da kan du ta den fram. Det er jo heldigvis enda lenge til jul.🥰🤩
        Kos deg med strikkinga!🧶

    4. Så flotte Gnomer, virkelig artig å ha egne Gnomer til jul altså, laga sjæl..så gøy!
      Spennende med kjøkkenet ditt og nå går det unna, herlig…Kos deg masse med kvelden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg