Strikk en fisk – Gratis oppskrift

Jeg har altså dratt fram en skikkelig gammel UFO.

Copyright: Strikkekjerring

Det er altså det gamle Fisketeppet som vi alle strikket på for “100” år siden.

Riktig 100 hundre år er det ikke, men etter å ha sjekka litt, har faktisk teppet 15-års jubileum som UFO i år.

Da fortjener det kanskje å bli gjort ferdig?

Jeg har funnet ut at jeg har en god del garn som er i de rette fargene som jeg kan strikke noen flere fisker av, så nå er jeg i gang med det.

Så nå får jeg strikke så mange fisker som jeg har garn til, så får teppet bli så stort som det blir.

Hvis du har litt restegarn liggende, så kan du jo strikke noen fisker du også?

Du trenger jo ikke å lage et teppe, men du kan jo eventuelt lage en pute eller et sitteunderlag eller noe annet av det.

Norsk gratis oppskrift finner du ved å klikke på linken etter der det står mønster under bildet her.

Copyright: Strikkekjerring

Fiskene er enkle å strikke, så du lærer deg kjapt oppskriften utenat.

Kjekk strikk å ha med på tur og det går ikke med mye garn til en fisk.

Du kan strikke fiskene i hvilket garn som helst.

Fiskene vil bare bli litt større eller litt mindre.

Jeg måtte prøve meg fram for å finne rett pinnestørrelse, siden jeg slett ikke husker hvilke pinner jeg brukte for 15 år siden, vet du.

Den først rakk jeg opp igjen, siden den ble for stor, men på den neste traff jeg på pinnestørrelsen, så nå er det bare å strikke i vei!

 

MØNSTER: FISKER TIL FISKETEPPE

GARN: HER BRUKER JEG ØSTLANDSGARN, MEN BRUK DET GARNET DU HAR

 

Dere skal få se etterhvert når jeg har fått strikket litt flere fisker og fått sydd sammen litt mer av teppet.

Det som måtte være igjen av garn til dette prosjektet, tenkte jeg å bruke til å hekle en kant rundt teppet i noen av fargene.

15 år gamle UFOer har jeg heldigvis ikke så mange av.

Jeg tror nok dette er den eldste, så det skal bli godt å få den av lista mi.

Jeg ser at jeg har ganske mye garn igjen jeg kan bruke, så dette blir jo et litt mer langvarig prosjekt å gjøre ferdig, men det får stå sin prøve.

I år SKAL det bli gjort ferdig!

Hvordan er det med deg?

Har du noen UFOer du skal gjøre ferdig i år?

 

HA EN KREATIV AFTEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg