Stjernegenseren – Gratis oppskrift

Tro det eller ei! Men jeg har faktisk klart å ferdigstille UFO nr 9 i år.

Copyright: Strikkekjerring

Musikermannen ser ikke helt fornøyd ut, men det skyldes ikke genseren, men at han har skikkelig influensa med feber, snørr og hoste.

Han ser nok derfor mest ut som han er nettopp kommet hjem fra en lang natt, men det er nok ikke tilfelle her, he, he…

Jeg måtte derfor være superkjapp å ta bilder, slik at han kunne sette seg inn i bilen igjen.

Genseren er på og han ble veldig fornøyd med den.

Passe tykk er den også å ha på nå på våren.

Jeg begynte på denne for 1.5 år siden, da jeg hadde et raid og skulle strikke julegensere til hele familien.

Jeg rakk det nesten, men bare nesten.

Alle 3 guttene, mine 2 svigerdøtre og hunden fikk gensere, mens det gjenstod å strikke til meg selv og Musikermannen.

Nå har han langt om lenge fått sin, mens jeg enda har liggende garn til å strikke en til meg selv også.

Når det blir, vet jeg sannelig ikke.

Jeg må få “ånden” over meg først og når det blir, er høyst usikkert.

Garnet er fantastisk å strikke med og det går egentlig ganske så kjapt også.

Det er bare jeg som er blitt litt lei av å strikke samme mønsteret.

Hvis du har lyst til å strikke denne, så finner du link til gratis mønster under neste bilde.

Denne er strikket i originalgarnet.

Copyright: Strikkekjerring

 

MØNSTER: STJERNEGENSER

(Den fins til barn også, på samme side)

GARN: ALPAKKA TWEED

PINNER: 4.5 MM OG 5 MM

VEKT: 729 GRAM

STØRRELSER: XS-XXL

Copyright: Blogg.no

I går hadde jeg forresten en veldig fin plassering på Blogglista.

2. plass faktisk!

Tusen hjertelig takk til alle dere fine lesere som titter innom og leser bloggen.

Det setter jeg stor pris på.

Nå håper jeg at livet roer seg litt, slik at jeg får enda bedre tid til bloggen og til å ta meg en tur rundt og lese andres bloggere også.

Jeg har litt flere planer med bloggen ser dere, så vi får se hva jeg får til etter hvert.

 

I dag skal vi ha middagsgjester, fordi vi har noe å feire.

I går var vi på spillejobb og da vi var på tur for å rigge opp, ringte Den Minste Bukkene Bruse hjem for å fortelle at da han satt på bussen fra skolen, ble han oppringt av Equinor som tilbød ham lærlingeplass hos dem til høsten.

Dere kan vel tenke dere til at han er svært fornøyd!

Han var noe i tvil etter at han hadde hatt intervju hos dem sist fredag, men sannelig ringte de ikke og han fikk plass.

Så da blir det flytting på ham på tidlighøsten opp til Hammerfest.

Apropos flytting…

I neste uke flytter Den Mellomste Bukkene Bruse opp til Drag i Tysfjord hvor han har fått lærlingeplass hos The Quartz Company, som faktisk ble kåret til årets bedrift nå nettopp.

Han var uheldig med å miste lærlingeplassen på grunn av at bedriften han jobbet hos gikk konkurs i høst, men nå har han vært så heldig å få fortsette lærlingetida hos denne nye bedriften.

Så nå skal vi i gang med flytting og rundvask hos ham de neste dagene og kjøre flyttelass.

Så her har det ordnet seg for både den ene og den andre og da er det på sin plass med noe ekstra til middag i dag.

Men det blir vel ikke middag av at jeg sitter her og “skravler”, så nå tenker jeg at jeg skal svinge meg litt med støvsugeren en liten stund.

 

HA EN STJERNEFYLT TORSDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg