Søt sommertopp – Gratis strikkeoppskrift

Så snart sola viser seg, er vi nordlendinger fornøyde og tenker at nå er det sommer.

(Selv om det egentlig ikke er så mye mer enn 5 plussgrader i skyggen)

Forhåpentligvis blir det liiiiiitt varmere, sånn at vi kan få brukt strikketoppene våre.

I vårsola er det fint å strikke i bomullsgarn og det er perfekt med bomullsgarn til sommertopper.

Dette mønsteret er fra Drops og garnet som brukes er Safran.

Mønsteret kan lastes ned gratis og er i størrelsene XS til XXL.

 

MØNSTER: CATCH THE WIND

Copyright: Drops design

Den strikkes ovenfra og ned og har et nydelig bladmønster nedover sidene.

I dag har jeg begynt å male på utleierommene. Jeg har hatt med stolene som skal være på rommene og fått maling i samme farge. På hvert rom skal det være en vegg med samme farge som stolene.

Det blir et rødt, et gult, et grønt og et blått rom.

De andre veggene er hvite, men jeg synes det blir for sterilt med bare hvite vegger. Jeg vil at det skal være hjemmekoselig på rommene. Det må minst ett strøk til på veggene, tenker jeg. Kanskje to.

Det er ikke så mye igjen før vi er ferdige. Denne uka har vi fått god hjelp av mamma og mannen hennes og pappa. Da går alt mye fortere. Senger er kjøpt inn og vi venter på at det skal komme en elektriker for å montere brannvarslingsanlegg. TV`er og lystette gardiner er bestilt, så jeg håper ikke det blir så lenge å vente før det er på plass.

Det begynner å nærme seg en ende på byggeprosessen, heldigvis!

Nå skal jeg ta kveld og bare slappe av og strikke litt.

 

TAKK FOR BESØKET!!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg