Søringkarantene + Vinnere av garnpakker!

Reklame | Give away Ullkurven

Et av de nye ordene som er skapt under corona, er søringkarantene.

I vår kommune er det også slik at de som kommer hit som kommer fra sør for Helgeland, blir satt i 14 dagers karantene.

Regjeringen vil nå ha en stopp på dette, ved at det skal være like regler over hele landet. I nord står ordførerne og kommunelegene fast på at de opprettholder karantenereglene og nekter å avslutte “søringkarantenen”.

Mange kommuner her i nord er små og helsevesenet tåler ikke belastningen med at mange blir syke samtidig. Avstanden til sykehusene er lange og været spiller dessverre heller ikke alltid på lag for å få pasienter fraktet hurtig på sykehus.

Det er derfor forståelig at mange kommuner ønsker å beholde disse karantenereglene.

Det er selvfølgelig også mange bakdeler med disse reglene. Det gjør det vanskelig for næringslivet å få inn personell de har behov for og i området her er det mange som jobber i Nordsjøen og andre steder hvor de da må i karantene når de har friperiode. Resten av familien settes ikke i karantene, med fare for at de i så fall bringer smitte med seg til andre. Jeg er glad jeg slipper å være nødt til å ta disse avgjørelsene. Hva som er riktig for hver enkelt kommune, kan ikke være lett å avgjøre.

 

Over til noe mye hyggeligere! Trekking av garnpakker på KJÆRLIGHETSSOKKEN

TROMMEVIRVEL!!!!

Vinnerne av hver sin garnpakke er:

Sissel H.N. Haugen

Mona Iren

 

Send meg adressen deres på mail til: [email protected] så kommer garnpakken i posten.

 

I formiddag ble jeg ferdig med å vaske rundt soverommet vårt. Jeg må bare vente til gardinene blir tørre, før jeg kan stryke dem og henge dem opp igjen.

På jobb var det faktisk rimelig hektisk i dag. Vi hadde nok å gjøre med å lage take-way mat de timene vi hadde åpent.

Det blir ikke mer vasking i dag. Jeg kjenner at jeg trenger å ta en liten pause i kveld, etter at jeg har tatt varebestillinger.

I kveld er det også finale i Farmen og det skal vi få med oss!

Minstemann er glad i kanelsnurrer og jeg fant en pose i fryseren. Før kvelden er over, er den nok borte, he, he…

 

Håper du har noe fint på pinnene du kan kose deg med i kveld!

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg