Sorbet Cardigan ferdig!!

Min Sorbet Cardigan er ferdig!

Alle tråder er festet og knappene er sydd i.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg ble kjempefornøyd og den ble akkurat passe til meg.

Den er superlett og veier nesten ingenting.

En perfekt jakke nå på sommeren hvis det skulle bli litt kjølig.

Fin til sommerkjoler er den også.

Copyright: Strikkekjerring

Den er strikket i Kid-Silk og så fant jeg noen fine perlemorsknapper med litt rosa og lilla på, som jeg syntes passet fint til denne.

Mine mattekunnskaper har visst vært på bærtur når jeg regnet ut maskeantallet mellom knappene, for jeg fikk 11 knappehull og det skulle være 10.

Men det er ikke så nøye, så lenge det er like langt mellom hvert knappehull.

Ellers hadde det jo vært helt katastrofe!

Da hadde det bare vært å rekke opp igjen, men det slapp jeg heldigvis.

Da kunne denne godt ha blitt liggende en stund før jeg hadde orket å ta den fram og gjøre den ferdig.

Copyright: Strikkekjerring

Ellers er mønsteret lett å følge og den er ikke vanskelig å strikke.

Den strikkes ovenfra og ned og hvis du ikke har prøvd det før, er dette et mønster det er fint å starte med.

Copyright: Strikkekjerring

Denne kommer jeg garantert til å bruke mye.

Litt fakta er på sin plass:

 

Mønster: Sorbet Cardigan

Garn: Kid-Silk

Pinner: 3.5 mm og 4 mm

Størrelse: Small

 

Tusen hjertelig takk for alle gratulasjoner og hilsninger på vår Bryllupsdag i dag!

Det er veldig hyggelig at dere tar dere tid til å skrive en hilsen.

Nå er det ikke så lenge til Minstemann kommer hjem fra jobb og da skal vi spise middag og til dessert har jeg bakt Pavlova i dag.

Perfekt dessert på sommeren synes jeg.

 

HA EN FLOTT JULIKVELD!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

8 kommentarer
    1. Se der ja…i mål med Sorbeten;-) gratulerer! Den ble skikkelig fin! Ser at du også strikket en ekstra stripe på armene, det måtte til her også. Nesten i mål jeg også. Gleder meg til å fortsette på nr. 2 av samme slag, denne gang i jordfarger.
      Send regnet hit du, makan til tørke her…og varme!! Men strikker litt fordet, går jo ikke å gjøre noe i hagen;-)
      Fin uke til deg!

      1. Takk for det.🤗
        Jeg ble veldig fornøyd.🥰
        Ja, jeg måtte strikke en ekstra stripe, ellers hadde ermene blitt veldig korte.
        Huff!😱Dere har fått i meste laget med varme, så dere kunne virkelig trengt litt regn. Det er sannelig ikke rettferdig fordelt det været.😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg