Sophies Shawl – Norsk oppskrift

Jeg har dukket ned i restegarnskassene mine igjen.

Copyright: Strikkekjerring

Og der er det jo som alltid nok å ta av vet dere, he, he…

Jeg har tidligere strikket Sophies Scarf, men nå hadde jeg lyst til å lage et litt større, som både kan brukes som sjal og skjerf.

Jeg har lyst til å bruke opp litt av restene jeg har i tynt garn, så her er det 3 tråder sammen, så da går det litt unna av garnlageret, sant??

Jeg bruker 2 tråder tynn mohair og 1 tråd av type babyull, Arwetta, Fabel og lignende.

Sånn noenlunde samme strikkefasthet altså.

Jeg har tenkt å bruke flere farger som skal blendes inn i hverandre og bruke opp en del av garnet jeg har liggende.

Mønsteret er fra Petite Knit og det finnes også på norsk.

Det er et svært lett sjal å strikke, med en fin I-cord kant.

Copyright: Strikkekjerring

 

MØNSTER: SOPHIES SHAWL

GARN: 1 TRÅD TYNT GARN OG 2 TRÅDER TYNN MOHAIR

PINNER: 5.5 MM

 

Ser dere at jeg har laget min egen kuleramme??

I mangel av en rundeteller for hånden, så laget jeg en liten kuleramme selv.

Den hjelper meg å huske når jeg skal øke og felle.

Som du sikkert skjønner så er det hver 6. omgang, he, he…

Jeg har laget den av blomstertråd og 6 perler.

For hver omgang flytter jeg en perle videre på blomstertråden og når jeg har tatt alle omgangene, er det bare å snu blomstertråden og begynne på nytt.

Nød lærer naken kvinne å spinne heter det visst, ha, ha…

Jeg startet på dette sjalet i går kveld på Husflidslagmøtet og det skal være med meg videre på ett annet møte i næringsforumet i dag.

 

NYT ONSDAGEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

6 kommentarer
      1. Det kan være kjekt med en slik som teller akkurat så mye som man har behov for.🤗
        Her skjer det stadig noe, så det trengs noe som hjelper meg å huske.🤗

    1. Slike skjerf har jeg strikket flere av, å de er jo bare så gøy å strikke. Den kuleramma di ser jo helt genial ut.:)) Selv brukte jeg bare ei sikkerhetsnål for å markere øk/fell. Jeg er ikke på langt nær så smart som deg, skjønner du! Kos deg med garnslanking. Jeg også er i den bobla der, nå for tiden. En glede å se at det minker i garnhaugen.:))

      1. Det vil jeg tro!🤗
        Disse kan jo strikkes i mange forskjellige garntyper.👌🏻🧶
        Da er det enklere å finne noe i garnlageret å strikke av og lageret trenger vi jo alle å minske litt.😅🫣🧶👌🏻

    2. Ikke rørt hverken strikking eller hekling. Eksem og artrose er vonde, det kommer og går. I dag tok jeg influensa vaksine. Det tar jeg hvert eneste år. Jaggu gått opp til 350 kroner. Nyt torsdagen.

      1. Huff da!😨
        Det høres ikke bra ut!
        Det er typisk at det blir verre når det blir kaldere i været.😔
        Her kostet influensavaksinen «bare» 200 kr og lungebetennelsessprøyta 450 kroner.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg