Sophie Scarf og Skolestart med bismak

Mitt Sophie Scarf er ferdig og det frister allerede å legge opp til flere.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg elsker den fine kanten det blir når det strikkes iCord på kantene.

Skjerfet ble luftig og fint og det går ikke mye garn til dette skjerfet.

Jeg brukte godt under 50 gram flerfarget Arwetta og under 25 gram Kid-Silk til dette skjerfet.

Copyright: Strikkekjerring

Som du ser, økes det ut til midten av skjerfet, for så å felle når man er kommet halvveis.

Slik kan du også enkelt utnytte garnet helt hvis man vil.

Ved å veie garnet før du begynner, kan du strikke så langt du når for halve vekten av garnet og så begynne å felle når du har strikket opp halvparten av garnet.

 

Mønster: Sophie Scarf av PetiteKnit

Garn: 1 tråd Arwetta og 1 tråd Kid-Silk sammen

Pinner: 3.5 mm

 

I dag er det skolestart for mange, også for min Minstemann som starter på TIP Kjemi i dag.

Copyright: Strikkekjerring

I går bakte jeg grove rundstykker som det er enkelt å ta av for en hybelboer.

Vi som bor her, må sende våre ungdommer avgårde på hybel når de skal gå på videregående, så i går kjørte jeg 15-åringen min til sitt nye bosted.

Kjøleskapet er fylt opp med mat, klær og ting er på plass, så nå skal han være klar til sin nye tilværelse.

Men er vi her hjemme klare for vår nye tilværelse, tro??

Jeg har vært mamma siden rett før jeg fylte 18 år og 3 gutter har vokst opp sammen med oss, så nå har vi hatt barn boende hjemme i 30 år.

Jeg aner ikke hvordan det skal bli egentlig, men huset føles veldig tomt ut uten unger i hus.

Ingen skitne treningsklær og sko henslengt i gangen, ingen oppvask å ta vare på, ingen som skal kjøres på trening og hit og dit eller trenger hjelp med masse forskjellig og heller ingen som oppdaterer meg på nymotens ting som jeg ikke skjønner noe av.

Mange synes nok det er godt at ungene er på tur ut i verden og de skal få tid til andre ting, men det gjør absolutt ikke jeg, kjenner jeg.

Det kommer nok til å ta lang tid til å venne seg til å bare ha ungdommen i hus i helgene og ikke skulle ha ham nært hver dag.

Kanskje det er verre når man har hatt unger i hus så lenge?

Ikke vet jeg.

Men at det blir en helt ny tilværelse, er jeg sikker på.

Minstemann kommer til å klare seg veldig fint.

Det er jeg helt trygg på.

Han er målbevisst, sosial, selvstendig og har absolutt alt som trengs i bagasjen for å kunne klare seg fint i sin nye tilværelse, både på skolen og på hybelen.

Heldigvis får vi ha ham hjemme i helgene, så helt fri for unger blir vi jo ikke, men i ukedagene blir det en annen hverdag enn vi er vant til.

Men alt går seg nok til etter hvert.

Men det er med blandede følelser å sende sistemann ut i verden.

Nesten slik som på bildet under her, som jeg tok i går.

Det vises kanskje ikke så godt, men det regnet og var sol samtidig.

Copyright: Strikkekjerring

 

HA EN MENINGSFULL MANDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

16 kommentarer
    1. Jeg skjønner deg godt. Her dro Yngste Sønn på folkehøgskole for noen år siden. Samme dag som vi pakket og han snart var klar til avreise kom Eldste Sønn og fortalte at han hadde skaffet seg leilighet og skulle flytte ut. Jeg gikk fra å ha to tenåringssønner hjemme til å være barnløs i løpet av få dager.
      Det var en overgang.

      Yngste Sønn bor nå hjemme. Han er 25. Det er ikke mye jobb med han. Vasker klær, steller rommet sitt osv men jeg gleder meg til han flytter ut igjen, og vi to “gamle” blir alene hjemme.
      Det er bare snakk om å venne seg til tanken – det har vi gjort nå.

      1. Så absolutt!🤗
        Det blir å venne seg til en ny hverdag.
        Det går seg til, selv om det blir uvant å ikke ha unger hjemme.
        Men aller mest skal man være glad for at de klarer seg selv. Det motsatte er mye, mye verre.

    2. Veldig fint skjerf dette, sånt. er gøy å lage og når det blir sååå fint er det gøy!
      Man venner seg aldri til at ungene har flyttet ut tror jeg, synes det faktisk er helt grusomt jeg..
      Men de kommer jo hjem i ferier og sånt – og når de reiser hjem til seg og sitt igjen…helt forferdelig <3 men det er meg..

      1. Jeg ble veldig fornøyd mrd skjerfet.🤗🧶
        Nei, jeg frykter for at dette blir en større overgang enn jeg var forberedt på. Jeg har jo vært heldig som har hatt unger hjemme så lenge, men overgangen blir stor til å være bare oss 2 igjen. Det skal være sikkert.😅

    3. Det går sikkert bra. Og du har jo musikermannen. Jeg ble helt alene. Mannen flytta ut samtidig som 17-åringen flytta på hybel-det ble stusselig. Gikk seg til det og. Alt løste seg til det beste til slutt😊

      1. Ja, jeg er absolutt veldig heldig.❤️Jeg har mannen sammen med meg og vi har tross alt hatt barn hjemme i 30 år. Du har virkelig vært gjennom en tøff periode. Det er mye, mye verre.Stor klem fra meg.🤗

    4. “Verden” blir straks ganske annerledes når ungene våre skal ut og få luft under vingene. Fint at det bare blir delvis flytting på minstemann, for da vil dere jo ha han hjemme nesten halve uka likevel. Du stuller nok godt med han, og han er heldig som får med seg mat og utstyr hjemmefra 🙂 Min eldste flyttet til Italia i dag. Det er ganske langt borte… Men det går nok også bra. Den yngste bor i Drammen. Langt å reise for å besøke begge nå, men heldigvis har vi god kontakt 🙂

      1. Vi må gjennom det alle sammen og tross alt er ikke barna mine på andre siden av jorda, men ikke så langt unna, så jeg er heldig. Det går seg nok til, men jeg var ikke helt forberedt tror jeg.😅

    5. Nydelig skjerf og godt at du ble fornøyd. Alltid stusselig når ungene flytter ut. Synes selv det var trist når mine fire var flytta ut. Alt går seg til og du får minstemann hjem i helgene. Onsdag er det fotballkamp, og håper Bodø Glimt slår til og vinner kampen.

      1. Jo, det er livets gang og man skal være fornøyd når de klarer seg selv.🤗Likevel er det et stort veiskille også for foreldrene når alle ungene er flyttet ut. Alt går seg til etterhvert.🤗

    6. Det blir veldig tomt med det samme, så jeg skjønner deg godt.
      Fint at du kan slappe av med at han er så selvstendig og flink. Det er litt lettere da ☺️

      1. Det føles veldig tomt i huset, men det hadde vært adskillig verre hvis han hadde vantrivdes eller hatt andre problemer, så jeg vet at han klarer seg fint med litt kjøkkensupport av mamma på telefonen.😅

    7. Et fint skjerf det der 🙂
      Og mmmm de rundstykkene ser lekre og gode ut – heldige de som får slik hybelamat :_)

      Det er rart når de flytter ut mer slik permanent… men også godt at de flyr avsted og finner sine egne liv – det er jo det som er meningen til slutt – klare seg selv 🙂
      Så finner vi ut hva vi vil i vår nye tilværelse uten alt ansvaret 24/7 ….. men ansvar og bekymring og glede – lykkke og mye herlig, lligger der resten av livet <3
      Lag dere gode dager <3

      1. Ja, det er en stor overgang, også fir oss hjemme. Men fint er det når de klarer seg selv og vi er jo her til støtte og hjelp hvis det trengs.🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg