Sommerglede – Norsk strikkeoppskrift

Selv om vi er kommet i august, er det fremdeles sommer.

Hilde Morseth har designet denne flotte genseren med rundfelling. Den er strikket i deilig Alpakka Wool og passer nok like fint til høsten også.

Copyright: Hilde Morseth

 

MØNSTER: SOMMERGLEDE

STØRRELSER: S-XXL

GARN: ALPAKKA WOOL FRA DU STORE ALPAKKA

PINNER: 2.5 OG 3 MM

Copyright: Hilde Morseth

Genseren strikkes nedenfra og opp. Alpakka Wool er et deilig garn og nydelig til gensere.

Dagen som startet så fint, skiftet brått over til vind og regn. MYE REGN!!

Men etter værmeldingen å dømme, skal det ikke vare så lenge.

Sommeren her i nord har vært fantastisk! Det har vært svært få regnværsdager og temperaturen har stort sett vært veldig bra. Selv har jeg ikke hatt mulighet for å nyte en eneste soltime, siden solen har vært forsvunnet fra tomta vår når jeg har kommet hjem sent på kveldene.

I dag har jeg vært og sanket inn litt materialer til plantefarging, som jeg skal bruke senere i høst.

Når regnet kom, fikk jeg samlet inn alle hageputene og satt alt løst trygt, så det ikke skulle flakse rundt omkring med vinden. I ettermiddag har jeg fått ryddet hus og brettet klær, så nå kan jeg ta lørdagskveld med en ryddig stue og kjøkken.

Resten av kvelden skal jeg strikke litt og se om jeg finner en ny TV-serie å se på.

Mottar gjerne tips til en bra serie!

Ha en flott lørdagskveld!

8 kommentarer
    1. Så koselig innlegg på en fin lørdagskveld og jeg må jo skryte av den flotte genseren. Ha en fortsatt fin lørdagskveld.

      1. Helt enig! Ja, hvis du trykker på bokstavene etter der det står mønster, så kommer du til mønsteret.

    2. Tusen takk for at du har så fine omtaler av mitt design! Veldig hyggelig med så fine ord fra andre designere og strikkere. Alpakka wool er så definitivt mitt favorittgarn, men dessverre så forsvinner det mange farger nå i høst. Alle de fine fargene fra Knitting Inna går ut. Men, jeg krysser fingrene for at det kommer flotte erstatningsfarger. Ha en fortsatt fin sommer!

      1. Bare hyggelig og vel fortjent!
        Alpakka Wool er helt nydelig å strikke med, så vi får håpe det kommer flere nye farger når de andre forsvinner. God strikkesommer til deg og keep up the good work!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg