Sokker uten hæl – GRATIS oppskrift

Synes du det er vanskelig å strikke hælen på sokkene?

Copyright: Strikkekjerring

Da skal du prøve deg på disse sokkene.

Her trenger du ikke å strikke hæl, nemlig.

De ser kanskje en smule merkelige ut, men de sitter faktisk veldig godt på foten.

Ikke minst er de enkle å strikke, så det er supert for de som har lyst til å strikke sokker, men synes hælen er noe herk å strikke.

Jeg synes det er morsomt å prøve ut forskjellige mønstre og konstruksjoner på sokker, så jeg måtte jo prøve meg på disse.

I linken under her finner du en veldig god forklaring på hvordan du strikker disse sokkene.

Navnet kommer naturlig nok fra fasongen på sokkene, som kan minne om fasongen til en banan.

 

MØNSTER: BANANSOKKER

GARN: VIKING SPORTSRAGG ELLER ANNET SOKKEGARN

PINNER: 3.5 MM

STØRRELSE: 38-39, MEN KAN ENKELT TILPASSES

 

Copyright: Strikkekjerring

I går ettermiddag fikk Musikermannen for seg at det muligens var på tide å begynne å skru sammen kommodene vi har kjøpt for minst ett år siden.

Flatpakkene har stått på loftsstua så lenge at man nesten glemmer at de står der.

Siden han hadde fått “ånden over seg” til å starte prosessen, kunne jeg jo ikke være noe dårligere, så da satte jeg i gang med å tømme de gamle kommodene og sortere klær.

De gamle kommodene var utslitte og bunnen ramlet stadig ut av flere skuffer.

Når jeg likevel var i gang, fant jeg ut at det kunne gjort seg med en vask av vegger og tak, så da var det bare å hente vaskebøtta og kluter og mopper.

Å skru sammen slike flatpakker tar fort noen timer, så det ble bare en kommode som ble ferdig i går.

Jeg har fått fylt opp min med klær og fått orden i skuffene slik at jeg finner det jeg skal ha.

Jeg bretter klærne og legger dem på høykant på rekke, slik at jeg ser hva jeg har i skuffene.

Det er mye lettere enn å legge klærne i stabler.

Da blir det fort kaos og man finner ikke det man skal ha.

I ettermiddag har Musikermannen fortsatt prosessen med å skru og jeg har vasket rundt resten av soverommet og ryddet og vasket inni skap og skuffer.

Men dere!

HVIS dere hører meg så mye som nevne at jeg trenger en ny kjole, så vær så snill å be meg om å ta en titt i skap og skuffer og se på hva jeg har!

Jeg har visst kjoler til de fleste anledninger, så nye kjoler trenger jeg slett ikke!

Ja, dere må gjerne minne meg på det!

Ellers har jeg sortert ut klær som er utslitte eller utvasket og tatt vare på noen dongeribukser som jeg kan bruke til å sy andre ting av.

Nå er gangen full av emballasje og litt søppel, så det er litt som gjenstår før jeg kan se meg fornøyd med innsatsen i dag.

Men du og du, så deilig det er å få ryddet litt!

 

HA EN RYDDIG MANDAGSKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

24 kommentarer
    1. Godt tips det med å rulle sammen klær slik at vi kan se hva skuffene inneholder. Det skal jeg også gjøre 👍🤗

      1. Så absolutt!🤗👌🏻
        Sokkene holder ekstra lenge når man strikker dem på denne måten.🤗🧶

    2. dere er flinke ,sokker strikker jeg som svigermor lærte meg ,og er forrnøgde med det :=) tok lang lang tid for meg å lære den hælen hi hi .Jeg tenker att vi foorandrer oss etter soom vi blir eldre ,så innimellom kan en kjøpe en ny kjole men da må en huske å ta bort en kjole også ,for vi har nok noen som skjelden blir brukt også :=)det har iallefall jeg

      1. Deilig med hjemmestrikkede sokker, uansett type hæl.🤩🧶
        Jo, det kan jo være greit å bytte ut litt i garderoben innimellom.🤗
        Kjoler trenger jeg nok likevel ikke med det første.🫣

    3. Jeg er komfortabel med å strikke hæl – men dette trigget et gammelt minne. Tante strikket en form for tubesokker uten hæl til meg mens de bodde på Island. Jeg var bare jentunge, men jeg var så glad i dem, annerledes og skikkelig kule. Undres om det er tid for å gjenskape noe lignende 😊

      1. Jo, til barn har det vært et mønster som heter Spiralsokker.🤗🧶
        De er kjekke siden de varer en god stund selv om foten vokser.😅

      1. Det er utrolig deilig å få ryddet og organisert, men jeg kunne visst trengt lang tid for å fått ting på stell overalt.🫣😅

    4. Sokkene så velig praktiske ut. Kanske jeg skal prøve meg på disse??
      Rydde og sortere er gøy, holdt på nå i hele sommer jeg. Det hjelper på..Moro når det går mer ut av huset enn inn synes jeg.
      Kos deg med nye kjoler hver dag. Herlig.

      1. Ja, de er enkle å strikke og sitter godt på foten.🤗
        Det er absolutt deilig å få ting ut av huset. Det er altfor mye ting her, så det trengs mer rydding her.😅🫣

    5. Takk for tipset om sokken uten hæl:)
      Så flinke dere begge to. Ja, det føles godt å kunne vaske, rydde og sortere:) Og ikke minst få et nytt skap eller kommoder:)

      1. Bare hyggelig!🤩🤗
        Det er veldig godt å få ryddet.
        Skulle hatt enda bedre tid til å få ryddet enda mer.😅

    6. Lurt tips du kom med her. Jeg har altfor mange kjoler. Siste kjole jeg kjøpte var i fjor til bryllupet til sønnen. Får se over hva jeg har. Noen klær er nok for trang. Eller så må jeg slanke meg.
      Fine sokker, må sjekke den oppskrifta du vet jo garn lageret. Slipper jo å kjøpe. 😂

      1. Jeg er veldig glad i kjoler og har mange.😅🫣
        Det er godt å rydde litt så ser man bedre hva man har.🤗
        Jeg vil tro du finner noe garn som egner seg til sokkene i garnlageret.🤣👌🏻🧶

    7. Åja, veldig godt slik opprydding. Ble nesten glad for å høre om flatpakkene som har stått der og nesten gått i ett med tapeten, dere ble litt mer menneskelige 😀
      Og så lurt det var med klær på høykant i skuffene. Så faktisk reklame for plastemballasjer med rom i for å legge bukser på høykant.
      Har en gammel oppskrift på en måte å strikke hæl, som jeg glemmer mellom hver gang…må kanskje strikke et par sokker snart 🙂
      Nyt dagen <3

      1. Tro du meg!
        Alt er slett ikke på stell i alle rom her.😅🫣
        Men jeg liker faktisk å rydde, men skulle gjerne hatt litt mer tid.🤗
        Sikkert smart med emballasje til å legge klær i.👌🏻
        Du får prøve deg på disse.🤩🧶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg