Snorkenissen fyller 30 år!

Denne snorkenissen kjøpte vi det første året Eldstemann var født.

Copyright: Strikkekjerring

Det vil si at han er 30 år gammel og feirer sin jul nr 31.

Jeg er like spent hvert eneste år jeg pakker ham opp og sjekker om han er i live.

På høyre side av stolen hans fins det en rød knapp og når du trykker på den snorker nissen og magen beveger seg.

I løpet av alle disse årene har vi aldri byttet batterier i ham og han virker hvert eneste år!

Hvordan det er mulig skjønner jeg bare ikke.

Han ligger på kvisten resten av året og der er det både varmt og kaldt, men Snorkenissen overlever tydeligvis alt.

Våre egne unger og andres unger har vært veldig fasinert av denne nissen og har trykket og trykket på knappen,

men han slutter aldri å virke.

Jammen virket han ikke i år også.

Han har fått hedersplassen i gangen og ønsker folk velkommen når de kommer på besøk.

Noe annet skulle vel bare mangle!

En skikkelig standsmessig Snorkenisse i sin beste alder!

Hva slags serum han går på vet jeg ikke, men jeg skulle gjerne hatt litt av samme sorten som det han tar.

Han ser like fin ut etter så mange år og snorker i vei som bare det!

Hvis jeg ikke husker feil, ble han bestilt hos Spar Kjøp i sin tid.

Imponerende Snorkenisse altså!

Copyright: Strikkekjerring

Denne nissedekorasjonen må også opp på veggen hvert år.

De 2 eldste guttene spleiste på denne og kjøpte den til oss i julegave hos en dame som hadde laget disse og sto og solgte på et kjøpesenter da de var små.

Jeg husker hvor spente de var da vi åpnet pakken.

Den er skikkelig fin og har sin faste plass ved siden av TV`en.

Copyright: Strikkekjerring

Noen hjemmelagde julekuler har jeg jo, så klart!

Denne er strikket i ullgarn og bling og jeg tror mønsteret er fra boka til Arne & Carlos.

Copyright: Strikkekjerring

Denne kransen her er også ca 30 år gammel.

Da vi kjøpte den hadde den lys med kontakt i.

De sluttet etterhvert å virke og har blitt byttet ut med en lyslenke som går på batterier.

Jeg liker aller best den gamleste julepynten vår.

Den har liksom sjel og det fins gjerne en historie knyttet til pynten som gjør den spesiell.

Dagen i dag har vært brukt til å bake rundstykker og brød og til å pynte og vaske.

Jeg har også vært og handlet inn det meste av julematen.

Noen småting gjenstår som jeg tar i morgen.

Jeg har også litt gulv igjen å vaske og juletreet må pyntes ferdig.

Men det nærmer seg veldig at huset snart er ferdig vasket og pyntet og julefeiringen kan starte.

Jeg håper du også er i god rute og har det meste klart til julehelga.

 

HA EN FIN LILLE-LILLE JULAFTENS KVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

12 kommentarer
      1. Hehehe….🎅🏻🤩
        Det er ikke alle Snorkenisser det er mulig å fjerne batteriene på, nei.😅🥰🌟

      1. Takk for det.🤩🎅🏻🎄
        Det er hyggelig å ta fram den samme pynten år etter år.🥰🎁

      1. Det er det så absolutt.🥰
        Det ligger mye historie i den gamle julepynten.🎅🏻🎄🎁🌟

      1. Ja, det kan så godt hende at de hadde en slik som lå i en seng også.🤔
        Jeg vet ikke hva denne går på, men jeg vil gjerne ha litt av samme sorten.🤩

    1. Åh så mye koselig pynt 🤩 Gratulerer med runddag til snorkenissen. Har en gammel Rudolf, jeg.. ikke 30, men i alle fall 20 år. Han snorker ikke, men gjett om han knirker når han synger nå, hehe Trur jeg har bytta batteri en gang 🤔
      Ha en nydeligvakker lille julaften 🎄🎅🤶

      1. Morsomt med slik gammel julepynt og artig at den virker enda.🎅🏻🤩
        Den er vel blitt veteran nå som den er blitt 30 år, skulle jeg tro.🤔

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg