Snart Påske – Norske oppskrifter

Skulle du ha litt ledige pinner og kanskje litt restegarn også??

Copyright: Jorunn Jakobsen Pedersen

Da kan du kanskje prøve deg på disse lekre gryteklutene og kjøkkenkluten som flinke Jorunn Jakobsen Pedersen har designet mønster på??

Her trenger du ikke mye garn av hver farge og du kan jo bruke de fargene du har selv om de ikke er helt like som mønsteret.

Men man må jo passe på at bomullsgarnet har lik tykkelse så klart.

Jeg synes disse var litt morsomme, siden de ser ut som et påskeegg.

Du får også mønster på en kjøkkenklut som du kan lage i påskefarge eller du kan velge en helt annen farge.

Her får du med andre ord 2-1 oppskrift.

Mønsteret er på norsk.

Copyright: Jorunn Jakobsen Pedersen

 

MØNSTER: PÅSKEEGG OG PÅSKETUA

GARN: MANDARIN PETITE, PANDORA E.L

PINNER: 3 MM

 

Copyright: Strikkekjerring

Musikermannen brukte fridagen i går i garasjen.

Der hørtes det banking og sveising og ett og annet ord som ikke egner seg på trykk.

Etter å ha tilbragt en stund der i ettermiddag også, kom han ut av garasjen og viste fram sitt nye vidunder:

Ett brøyteskjær til ATV-en.

Nå har han tatt seg noen runder og prøvekjørt det og etter gliset å bedømme, virket det nok som det skulle.

Han har visstnok laget det av en laksemerde og litt skrot han hadde i garasjen fra før av.

Jeg kunne jo håpt på at det hadde minket på skrotet, men ett lite blikk inn i garasjen forteller meg at så ikke er tilfelle…

Copyright: Strikkekjerring

For spesielt interesserte, så ser det altså slik ut på baksiden.

Om dette er et tilskudd til brøyteparken han trenger når han driver med grøftebrøyting vites ikke.

Det er jo tross alt ikke alle forretningsideer som kan deles tidlig i prosessen, så jeg er ikke blitt innviet i alle bruksområder enda.

Men at den kan brukes til “finbrøyting” langs husvegger har jeg fått med meg etter å ha hørt på brøyteskjærets fortreffelighet ett par timer nå.

Jeg må jo innrømme at det faktisk ser både kjekt og sterkt ut.

Nå skal det sies at når Musikermannen lager noe, så pleier det å være sterkt.

Eldstemann var hjemme en tur i går og etter å ha kikka på stillaset han bygde i røstveggen i høst, mente han at det var bare å begynne å bordkle, for råbygget var jo allerede satt opp.

Men jeg tror ikke akkurat det var utbygging som var i Musikermannens tanker da han satte opp stillaset.

Det var nok heller høydeskrekken og redselen for å falle ned som var grunnen til styrken på stillaset tenker jeg.

Jeg er jo svært glad i gjenbruk og reparere det man har og bruke ting man har liggende, så jeg er faktisk svært fornøyd med Musikermannens nyeste påfunn.

Når laksemerder og jernskrammel kan bli til et brøyteskjær til ATV-en, så er jeg nok ikke langt unna like fornøyd som Musikermannen, når alt kommer til alt.

Så nå kan det hende at Musikermannen får et navnebytte.

Fortsetter han sånn, må han jo hete Reodor Felgen i stedet.

 

HA EN GJENBRUKSFIN AFTEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

9 kommentarer
    1. For en fantastisk flink mann du har. Hvis ikkje ungane deres er født kreative så forstår eg ikkje. Med de dyktige foreldrene
      må det være på plass.
      Eg håper likevel, for deres del, at det snart er slutt på måking.
      Koselige grytekluter, ingen tvil om at det er snart påske.
      Ha ei fin veke.

      1. Jo, de er nok kreative og flinke med hendene sine ungene også.🤗
        Her sparte vi nok litt penger i forhold til å kjøpe ett nytt brøyteskjær.👌🏻
        En flott uke ønskes deg også.🤩

      1. Når det ikke vil bli vår ute, får vi heller smelle i vei med litt vårfarger.🤩🐥🌞🐣
        Her har han laget en smart patent, Musikermannen.🤗👌🏻

    2. Fine påskesaker 😊Håper du gir meg beskjed når du legger ut innlegg i hemmelig -utfordringen 😊Jeg rekker ikke se gjennom alle innlegg i hverdagen 😔

      1. Jeg skal gi deg beskjed.🤗👌🏻
        Det blir nok ikke før om noen dager. Jeg må ha Musikermannen hjemme på samme tid, slik at han får ta litt bilder.😅👌🏻🐣

      1. Du kjenner dem sikkert veldig godt.🙈😂
        Bare at han klarer å sette dem sammen til lange setninger som minner veldig om Saltdalskassetten.😨

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg