Små lyspunkt i tilværelsen

Som dere kanskje ser, har bloggen min fått en ny “look” i dag.

Grunnen til det, er at jeg fikk en hyggelig mail i dag fra Blogg Norge.

De har fulgt besøkstallene mine disse få ukene jeg har blogget på Miniblogg og ønsker å tilby meg å flytte over til en større portal, nemlig denne.

I en ellers dyster tilværelse, skal det ikke mer til enn en slik hyggelig mail, for å få denne jenta til å danse!

Ikke med mannen min. Det skal være sikkert!

Ikke for det at det er noen sjanse for at han skulle ha lyst, men hvis du ikke allerede visste det, så er av en eller annen grunn musikere i svært stor grad (unnskyld hvis jeg nå fornærmer en hel bransje), elendige dansere, he, he….

Så dansingen tok jeg meg av selv, helt alene.

Da trenger jeg ikke å holde takten med noen andre heller. Helt perfekt!

Hadde jeg hatt noe å skåle med, skulle jeg jammen gjort det!

Jeg får ta en visuell skål med dere, da: SKÅÅÅÅÅÅL!!!

Slik ser kafèen vår ut om dagen, uten mennesker.

Helt merkelig.

Vi har ikke fått noen avklaring i dag heller, på hvordan fremtiden arter seg, så foreløpig får vi ta dag for dag.

Det merkelige er at kanskje dette kommer til å bli “normalt”

At vi kommer til å venne oss til at det skal være krisestemning hver eneste dag?

For meg som er økonomisk kontrollfreak, er dette uten tvil utenfor komfortsonen.

Det liker jeg jo slett ikke. Tror helt ærlig ikke jeg har så godt av det, heller.

Tror ikke andre bedriftseiere har så godt av det heller.

Vi har snakket med mange andre i dag, som også er veldig fortvilet og tenker at dette overlever ikke bedriften vår.

Mange har permittert seg, uten anelse for hvordan de skal klare å betale de løpende utgiftene på bedriften.

Det er en håpløs situasjon for Norges næringsliv.

Veldig mange av de næringene som er rammet, går ikke med store overskudd, slik at de har en buffer å ta av.

Men, i dag får jeg ta med meg dette lille lyspunktet.

En større portal å blogge på, med mange flere innstillinger og muligheter.

Og vet dere hva? Dere kan legge igjen en kommentar også.

Det setter jeg stor pris på og skal prøve å svare dere etter beste evne.

Alle har utfordringer og vanskeligheter i Norge nå og jeg er fullstendig inneforstått med at liv og helse kommer først.

Slik SKAL og MÅ det være.

Så får vi alle prøve å hjelpe hverandre så godt vi kan gjennom dagene,

for dette blir tøft for oss alle.

TAKK! for at du gidder å lese.

 

2 kommentarer
    1. Så fin blogg du har Elin😀 skjønne godt at det er tøffe tider for dere og mange mange andre. For første gang er jeg nå nesten glad for at jeg er ufør, så slipper jeg å tenke på om jeg hadde blitt permittert e.l. Tar en digital skål ilag med deg🥂

      1. Takk for det! Å være ufør er jo slett ikke noe å trakte etter det heller, men akkurat nå føles det nok sikkert litt tryggere for de fleste. Den økonomen som kunne risikovurdert denne situasjonen for næringslivet, han/hun hadde jammen vært god! En digital skål sendes i retur!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg