Slankekur uke 5: Ny tur på vekta

Da var det fram med vekta igjen!

Copyright: Strikkekjerring

Av alt garnet som var i kassen da jeg begynte, er det dette igjen.

Forrige uke var veldig travel og hendene mine har vært opptatt med andre ting, så selv om garnet er tykt, har jeg ikke strikket så mye.

Jeg hadde 533 gram igjen av Fritidsgarntykkelse.

Der har jeg nå 242 gram igjen.

Det vil si at jeg har strikket opp 533-242=291 gram.

Da skulle det være gode muligheter for at jeg klarer å strikke opp resten denne uka.

Jeg har ikke rørt sportsraggarnet.

Der har jeg 431 gram og jeg har også 25 gram igjen av superwashulla.

Totalt har jeg derfor 242+431+25=698 gram garn igjen i kassen.

Jeg begynte med 2373 gram.

Da har jeg slanket vekk 2373-698=1675 gram.

Det blir 32,5 nøste av 50 gram garn det!

Nå ser jeg at det ikke er så mye igjen.

Jeg skal innrømme at jeg ikke er så glad i å strikke i tykt garn og jeg er litt lei nå og har lyst til å strikke i litt andre typer garn, men jeg skal holde ut og IKKE øke garnlageret nå.

Så var det hva jeg har strikket denne uka.

Copyright: Strikkekjerring

Påskevottene ble ferdige og de ble jeg veldig fornøyd med.

Jeg liker både fargene og passformen på vottene.

Det er fremdeles masse snø og det er iskaldt hos oss, så votter har vi bruk for i påska.

Copyright: Strikkekjerring

I går ble også sitteunderlaget ferdig tovet og er tatt i bruk i stolen ute.

Det passet helt perfekt.

Copyright: Strikkekjerring

I går kveld la jeg opp til ett par Taigavotter.

Nå er jeg kommet forbi mønsteret, så nå skal resten av votten strikkes i bunnfargen.

Alt i alt er jeg fornøyd med slankekuren så langt, men nå når det begynner å bli lite igjen i kassen, er det litt mindre å velge i, så da er det ikke så morsomt.

Jeg har faktisk mer motivasjon for å begynne på en ny kasse med nytt garn.

Men før jeg begynner på en ny kasse skal jeg strikke litt bestillinger.

Da blir det en pause i slankingen, men de som holder på med slankekurer, tar seg vel en liten pause i påska, ikke sant??

Å drive med slanking i påska er jo ikke det enkleste når det er fristelser overalt, he, he…

Jeg er godt i gang med arbeidsdagen og selv om sola skinner ute, må jeg bare la være å se ut og heller få arbeidet gjort.

Siste uka før påske og de fleste gleder seg nok veldig til litt ferie nå.

Min påske består av jobb da også, men litt påskefeiring skal det bli uansett.

Hvis været holder seg, kommer det til å bli en fantastisk påske!!

 

ØNSKER DEG EN HERLIG START PÅ DEN NYE UKA!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

9 kommentarer
      1. Hvis jeg sitter, så strikker jeg.🧶🙈
        Gjerne samtidig som jeg spiser, så da får jeg jo gjort litt.🤩👌🏻
        Det er godt å se at jeg har fått brukt opp litt garn.🧶

      1. Jeg strikker mens jeg spiser og så er det jo ikke fritt for at vi reiser endel og kan jeg strikke litt da også.😅🧶👌🏻

      1. Det var veldig godt å ha det liggende i hagestolen ute.🥰
        Ull varmer utvilsomt best.🤗👌🏻

      1. Det er kjekt å se at en del av garnet jeg har, blir forvandlet til ting vi kan bruke.🤩🧶👌🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg