Slankekur uke 4: På vekta igjen

Nå har slankekuren pågått i 4 uker, nesten 1 måned altså.

Copyright: Strikkekjerring

Da er det på tide med en ny runde på vekta.

Sist uke har jeg strikket opp alt garnet av type Freestyle og Nepal.

Der var det 370 gram garn igjen som nå er VIPS! borte.

I går begynte jeg på det aller tykkeste i kassen.

Det som er tovbart og ull i type Fritidsgarn/Hegre.

Der hadde jeg 588 gram.

Jeg la opp til ett par votter i går og har strikket 55 gram av det garnet, så jeg har 533 gram garn igjen.

Jeg har også 25 gram igjen av superwashgarnet og jeg har ikke rørt sportsraggarnet enda.

Derfor har jeg 533 + 25 + 431= 989 gram garn igjen.

Jeg begynte med 2373 gram garn.

Når jeg da trekker fra det jeg har igjen, finner jeg ut at jeg har brukt

2372-989= 1384 gram garn.

Så nå har jeg brukt godt og vel ett kilo garn.

Hva har jeg strikket den siste uka??

Copyright: Strikkekjerring

Først og fremst har jeg nok brukt heklekroken aller mest.

For å få brukt opp alle de små restene, har jeg heklet Bestemorruter som senere skal bli til ett teppe etterhvert som jeg sikkert finner mer garn av samme tykkelse som dette.

Her har jeg brukt opp alt garnet og festet trådene på alt, unntatt den ytterste omgangen på de lappene som ikke er ferdige.

De venter jeg med til jeg får heklet videre.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg har også strikket 2 luer.

Først denne restegarnslua, men jeg fant ut at det gikk ikke så mye garn av hver farge, så derfor fant jeg ut at jeg fikk hekle Bestemorsruter.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg har også strikket en Frostlue, som er eget mønster som du finner her i bloggen.

Copyright: Strikkekjerring

Sist, men ikke minst, strikket jeg disse 2 søte små Påskeharene og heklet 3 små blomster som jeg kan bruke til pynt senere.

Denne uka er jeg godt fornøyd med å ha brukt opp 425 gram garn.

Etter 4 ukers slankekur har ikke garnlageret vokst med ett eneste nøste og jeg begynner å se at det har minket kraftig i den første kassen med garn.

Fine greier!

Nå er vi kommet oss avgårde etter å ha brøytet og måket oss fram på morgenen.

Så i dag blir det sykehustur og litt shopping vil jeg tro.

 

NYT MANDAGEN!

FØLG MEG GJERNE HER;

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

15 kommentarer
    1. God mandag, du har vært veldig flink….med restegarnet ditt. Masse man kan lage når man er kreativ og tenker slik som deg. Ha en fin dag med alt som skal gjøres.

    2. Mange produkt og en god progress i slangeoperasjonen. Ikke tatt fram bestemorrutene mine enda, men spekulerer om det skal få bli pledd og ikke underlag. Det er i finull, men har ikke bestemt meg for fargen jeg skal hekle sammen rutene med. Riktig fin dag til deg 🙂

      1. Finull er et kjempefint garn til Hekla pledd.🤩🧶
        Det kommer sikkert til å bli kjempefint.👌🏻🤗

      1. Ja, det vil jeg tro du har!🤩😅
        Med så mye deilige fristelser som du har møtt i helga, er det ikke til unngå.🙈

    3. Jeg må si at du er effektiv og fått strikket mye 😊 Får du aldri vondt i armene når du sitter så mye? Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

      1. Jeg får veldig sjelden vondt i armene siden jeg sitter veldig avslappet når jeg strikker. Men noen ganger må jeg la hendene hvile siden jeg får betennelser på grunn av andre ting.😅🧶

    4. Kor flinke du har vert – det føles jo så bra at det minker i tråd kassene 😉

      Her går det i teppe til ei 30 års gave – er så lei. men no begynner det vel å nærme seg slutten 😉

      Ha ei fin fin strikke veke
      smil fra HO monika

      1. Det er så deilig at du aner ikke.🤩🥰🧶
        Heier på deg!👏🏻👌🏻
        Vil tro du gleder deg til å starte på noe nytt nå.🤩🧶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg