Slankekur Uke 2: Ny innveiing

Nå har jeg holdt på med slankekuren i 2 uker, så nå er det dags for en ny innveiing.

Copyright: Strikkekjerring

Dette er alt som er igjen av superwash/merino/ullblandingen.

Jeg begynte med 762 gram av dette garnet.

Jeg var veldig spent på hvor mye som var igjen i dag.

Nå har jeg veid det og det er 124 gram bare igjen av dette garnet.

Jeg har altså slanket vekk 762-124=638 gram av dette garnet disse 2 ukene.

Sannelig ikke verst!!

Det siste garnet kommer jeg til å bruke i dette restegarnsteppet hvor jeg strikker ruter som skal hekles sammen etterhvert.

Det vil nok ta lang tid før det er ferdig, siden jeg skal bare bruke av garnet jeg har i kassen.

Nå skal jeg snart over på litt tykkere garn og da må dette teppet hvile en stund.

Noe av garnet er også føket inn i det andre restegarnsteppet mitt.

Copyright: Strikkekjerring

Her skulle jeg strikke minst en stripe om dagen og det ser jeg at jeg har holdt.

Det er strikket totalt mer enn en stripe hver dag den siste uka.

Copyright: Strikkekjerring

Den siste uka har jeg også strikket denne Emblahalsen.

Jeg skulle gjerne hatt mer garn i denne kassen til flere slike halser.

Jeg synes de er så morsomme å strikke.

Men jeg har jo mer garn, så jeg kommer sikkert til å strikke flere når jeg begynner på neste kasse.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg har også strikket 2 par av disse morsomme babytøflene.

Slike tøfler kommer jeg nok til å lage flere av når jeg kommer i de neste garnkassene mine.

Jeg har ett helt nøste igjen av Falk, men det tror jeg kanskje jeg skal strikke en lue eller ett pannebånd av.

Copyright: Strikkekjerring

Sist, men ikke minst, har jeg strikket 4 påskeegg av restegarnet.

Alt i alt er jeg godt fornøyd med at jeg har klart å lage noe som kan brukes av restegarnet.

Nå gjenstår det å se om jeg også klarer å få brukt opp de aller, aller korteste trådendene i restegarnsteppet som har ruter.

I verste fall får jeg hente en liten rest til at garn jeg har i andre kasser og veie det inn sammen med dette.

Jeg håper likevel at jeg slipper det.

Totalt var det 2373 gram garn i kassen av ymse kvaliteter.

Nå er det 2373-638=1735 gram garn igjen i kassen.

Det minker med andre ord.

Foreløpig har jeg klart å styre meg fra å lure inn mer garn i garnlageret.

Fristelser er det overalt, men det har også vært inspirerende å se at garnlageret minker og at garn endres til ferdige produkt.

Nå er det bare å gyve løs på uke 3!!

 

HA EN FLOTT SLANKEUKE!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

14 kommentarer
      1. Det er morsomt å prøve å finne noe å lage av det, slik at man får brukt opp alt.🤩🧶 Jeg prøver å lete litt for å finne oppskrifter som kan passe til garnet.🤗👌🏻

    1. Du har vært driftig! Flotte ting du har strikket. Hvordan går det med teppet du heklet på, er den satt på pause mens du slanker garnlageret?
      Kamp i morges mot all snøen som kom i natt. Nå har vi fått nok av alt det hvite som daler ned. Ha en fin uke!

      1. Ja, teppet ligger litt på vent, men jeg tenker å ta inn litt av det garnet jeg skal bruke der i neste kasse, så da skal jeg fortsette på det også.🧶🤗
        Nå må jeg bare holde steamen oppe mens jeg har motivasjon til å få unna litt garn.😅

    2. Så flink du har vært, stålkontroll.
      Eg blei jo inspirert og starta på et teppe. Eg har brukt 199 gr. Har igjen 428 gr. Har garnet i ei korg som må bli tom før eg fyller den opp igjen. Fargene får bli som de blir.
      Eg venter på garn i posten. Da blir teppe kveldsstrikking.
      Har det slutta å snø hos dere? Skal ikkje si et ord om været vi har, det blir å strø salt i såret…

      1. Så flink du har vært!🤩👏🏻🧶
        Godt å få brukt litt av garnet man har.😊
        Du, jeg kan love deg at her snør det enda!😨

    3. Ikke restegarnstrikk, men hittil i år har jeg strikket 1550 gram, eller 4,123 kilometer garn😊 Et par kilometer til, så blir det restestrikk.

    4. De påskeeggene dine er skikkelig flotte! 😀 Kanskje du skal spare noe garn, trådender osv. som småfuglene kan bygge reir av til våren? Husker du tipset om det i fjor. 🙂

      1. Ja, jeg har mange trådender liggende nå, men det blir nok en stund til jeg kan legge dem ut med all den snøen som er kommet.😨🙈

      1. Det kan bli mye bra av rester.👌🏻🧶
        Her må man bare prøve å være litt oppfinnsom.😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg