Slankekur uke 1: Før- og etterbilder

Nå har slankekuren vart 1 uke og det er tid for en aldri så liten veiing igjen.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg begynte med å samle sammen alle restene i kassen som var merino/superwash med strikkefasthet 22 masker per 10 cm.

Jeg bestemte meg for å begynne med disse restene.

Det er også andre garntyper i kassen, men jeg konsentrerer meg først og fremst om å slanke vekk alt av denne typen garn.

På innveiingen forrige mandag veide alt dette garnet 762 gram.

Spenningen var stor i morges når jeg skulle veie garnet som var igjen og se hvor mye som var brukt.

Copyright: Strikkekjerring

TADA!!!

Her ser dere hvor mye som er igjen.

Nå veier dette garnet 436 gram.

Jeg har klart å slanke vekk 326 gram!!

Det er jeg veldig fornøyd med.

Men det aller, aller viktigste er at jeg har klart å motstå alle fristelser, så ikke ett eneste gram har klart å lure seg inn i garnlageret igjen.

Hva skal så til for å klare en slik slankekur??

Her har jeg jo så klart mange gode slankeråd å komme med.

Jeg vet jo ikke om de fungerer for dere, men jeg kan fortelle hva jeg har gjort.

Først og fremst må man få en oversikt over garnlageret og man kommer ikke unna vekta, uansett hvordan man ser på det.

Begynn med å plukke tilfeldig garn opp i en kasse.

På den måten blir det ikke så overveldende.

Du vet, hvis du skal veie alt du har, blir det nesten sånn:

 

Ja, ja, vekta viser 100 kg, det gjør vel ikke så mye fra eller til om det kommer på ett par kilo til, eller???

På den måten lurer man seg selv og lar seg friste så snart anledningen byr seg og da vokser vekta sakte men sikkert.

Nei, det lureste er å ta små delmål.

-Begynn med en kasse.

Sorter garnet etter type, vei alt og skriv nøye opp hvor mye hver garntype veier.

I min kasse var det 2373 gram garn av 4 forskjellige typer.

Ta så for deg en og en type garn og nå kommer det morsomme:

-Sett deg ned og let opp oppskrifter du har LYST til å strikke av restegarnet/garnlageret ditt.

La det være en utfordring å prøve å finne noe du kan strikke av det.

Ikke minst:

-Hold motivasjonen oppe og søk gjerne kompani med andre som strikker av garnlageret sitt, enten på Facebook, på Instagram, i vennegjengen eller familien.

Kanskje du kan motivere andre til at de også strikker av garnlageret/restegarnet sitt?

Del gjerne ideer til hva man kan strikke, slik at andre kan få flere ideer til sitt restegarn.

-Lag deg små premier underveis

Jeg for eksempel, har “lov” til å strikke et selvvalgt prosjekt for hver kasse med garn jeg strikker opp.

Hvis jeg vil.

Hvis ikke, fortsetter jeg bare på neste kasse.

 

Jeg er med andre ord godt fornøyd med hvordan den første uke har gått.

Hvis du har lyst til å se hva jeg har strikket av det, ligger bilder og mønstre i flere tidligere innlegg her på bloggen.

Kanskje det kan motivere DEG til å bruke av lageret ditt?

Fortell meg gjerne hva du har laget.

Nå starter uke 2!!

 

HA EN SPARSOM, NY UKE!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

16 kommentarer
    1. Joda, slankingen din fikk fart på planene mine også om mindre garnlager. Mitt er vel passert 100kg for lenge siden, og takket være deg har jeg nå tatt løs på det kjipeste… Mor Aase ullgarn i store mengder. Gikk i fella da det var 5kr nøstet og kjøpte aaaaaaaalt for mye. Tova tøfler tenkte jeg, men må jo innse at så mange tusenbein kjenner jeg ikke. 300 masker på pinnen og bare rettstrikk fungerer nok best for å få ut noe av det. Så her blir det restegarnsteppe inspirert av deg. Lett toving når det er ferdig (stikkete garn, så noe behandling må til) og så har vi picnicteppe på turene våre.
      Kanskje dette året blir året der lageret faktisk krymper? Takk for inspirasjonen i alle fall!

      1. Så fint!🤗👌🏻
        Jo, jeg har visst (grøss!😨) noen nøster Mor Aase jeg også.🙈
        Gruer til jeg skal begynne på det, men det skal til pers det også.😅😨🙈
        Det blir fint når det toves, så det er veldig lurt.🤗👌🏻👏🏻

    2. Her har det minka på vekta bare på ei uke ja 😃👏👏 Du et flink til å få det til 🤩
      Jeg har slanket litt på mitt lager jeg også siden jeg flyttet. Men så endte jeg opp med å måtte kjøpe inn mer og mer til genseren jeg begynte på av restene jeg satt igjen med av den ene garntykkelsen.
      Hvis jeg regner kjapt så har jeg brukt ca 800 gr altså 16 nøster. Det er det jeg husker i farta som er brukt siden jeg flyttet.
      Det er blitt 2 par sokker, 2 sitteunderlag, en pyntepute ( bare front ) og bittelitt på genseren jeg holder på med nå.
      Alt hjelper 😄
      Fin dag til deg 🫠

      1. Ja, visst!👍🏻👏🏻
        Du har vært flink til å slanke lageret du også.🤗🧶👌🏻
        Her må vi bare fortsette med de gode vanene.🥰🤩🧶

    3. Du har vært driftig! Her venter jeg på pakken. Håper den kommer snart. I mens hekler jeg på Stjerneduken, mens uværet herjer.

      1. Det er godt du har håndarbeid å kose deg med når været er dårlig.🤗🧶👌🏻
        Teppet ditt blir nok kjempefint når du får resten av garnet du trenger.🤩🧶

    4. Spændende at følge med på slankningen, og tak for alle de gode ideer til den. Jeg har kun strikket lager- og restegarn i flere måneder, men det mindsker ikke så meget her, fordi min datter og barnebørn kommer med garn som mormor selvfølgeligt strikker op til dem 😀 Fortsat god strikke-slanke-lyst (Y)

      1. Ikke sant?😅
        Da hjelper det ikke stort hvis andre kommer og fyller på lageret ditt.🙈
        Men du har sikkert mye glede av strikkingen din.🤗🧶
        Kos deg masse!🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg