Skymning er ferdig

Reklame | Knittersbox

Enkel strikk har vært perfekt strikk denne påska.

Copyright: Strikkekjerring

Det er superlett å strikke og nå har jeg håndvasket det og blokket det, så nå er det klart til bruk.

Du kan strikke dette sjalet i nesten hvilket som helst garn og du kan lage det så stort som du ønsker eller har garn til.

Jeg har allerede planer om å strikke flere og kanskje jeg skal bruke litt av restegarnet jeg har i babyulltykkelse?

I dette har jeg brukt Kauni og Ask og blondekanten rundt er strikket i Tove.

Jeg synes ikke det er noe problem å blande Ask, Finull og Tove i samme prosjekt.

Garnet er så likt som du kan få det, synes jeg.

Jeg tror faktisk jeg har nok Kauni igjen til å strikke enda et sjal i denne størrelsen.

Copyright: Strikkekjerring

Været tillot dessverre ikke å ta noen fine bilder ute i dag, men jeg fikk nå hengt det opp slik at du ser størrelsen.

Det måler 178 cm i vingespenn og er 84 cm dypt, så det er et ganske stort sjal.

Morsomt å strikke er det også og veldig fin strikk når man er sammen med andre og trenger noe litt tankeløst.

Mitt veier totalt 183 gram og er strikket på pinne 3.5 mm.

Alt garn her er fra lageret og det er visst bra for jeg har jo fått masse garn i påskekalenderen min, så jeg må bare strikka på, hvis ikke blir det lagerøkning denne måneden og det skal vi jo ikke ha noe av, sant?

Dessuten er det visst pakker på vei i posten også.

Inneholdene myke nøster, he, he….

Jeg har faktisk en rabattkode til deg også hvis du skulle finne ut at det frister med litt vårfarger.

15 % får du hvis du bruker linken under her:

 

KNITTERSBOX

Copyright: Strikkekjerring

Blondekanten på dette sjalet liker jeg veldig godt og den ble ekstra fin når den ble blokket.

Sjalet ble også veldig mye mykere etter en vask og jeg tenker nok at jeg kommer til å bruke dette masse.

 

OPPSKRIFT: SKYMNING

GARN: FINULL, ELLER ANNET GARN 750-1000 M GARN

PINNER: 3.5 MM

Copyright: Strikkekjerring

I Påskebyttekalenderen min i dag var det faktisk et Påskeegg!

Det vil si at jeg har fått påskeegg for første gang i mitt liv.

Og ikke hvilket som helst påskeegg heller.

Se bare hvor fint det er!

Copyright: Strikkekjerring

Ikke nok med det.

Innholdet er jo bare så utrolig flott.

Her fins det både godis, en nydelig Miniskein og vakre maskemarkører.

Copyright: Strikkekjerring

Har du sett så vakre maskemarkører noen gang??

Jeg er bare helt matt over alt det fine jeg har fått og alt arbeidet og omtanken som ligger bak pakkene.

Det er bare å gi seg ende over.

Jeg har fått tidenes fineste gaver, ever!

Og enda har jeg 2 dager igjen å pakke opp.

Heldige meg altså!

Alt inni her skal bli både spist opp og brukt opp.

Det er sikkert.

Resten av Påskeaften skal brukes til vottestrikk og påskekrim, mens jeg nyter påskeegget mitt.

 

NYT PÅSKEAFTEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

4 kommentarer
      1. Jo, litt grått i luften bare.
        Påskeværet har ikke vært det beste i år akkurat, men med lungebetennelse har jeg holdt meg innomhus uansett.🐥😅

    1. For et herlig sjal og for noen farger, så nydelig 🥰 Jeg er veldig glad i sjal og like å kunne slenge det over skuldrene når jeg blir litt kald, så kanskje jeg skal prøve meg på det 😉 Ha en fortsatt fin påske, klem 🐰🐣

      1. Det er kjempelett å strikke, så det er supert hvis man trenger litt tankeløs strikk.🤩🧶 Du får se om du finner litt garn som kan passe.😍🧶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg