Skulle du sett? – Oppskrift

Du hildrande du for et flott teppe!!

Copyright: Mette Hesselbjerg

Dette teppet er heklet i Mosaikkmønster og det er slett ikke så vanskelig som det ser ut til.

Hvis du kan hekle fastmasker og staver, så er du der.

Det er en morsom teknikk i både hekling og strikking.

Det ene garnet er ett flerfarget garn, men har kan man jo også bruke garnrester man har og lage et teppe i mange farger og heller ha en ensfarget til det sorte og kanten hvis man vil.

Dette teppet blir ikke så voldsomt tykt og det kan jo passe fint nå utover våren?

Mønsteret er på dansk, så det får vi til, ikke sant?

Copyright: Mette Hesselbjerg

MØNSTER: WEAVING WHIRLS

GARN: SCHEEPJES WHIRL OG SCHEEPJES WHIRLETTE

KROK: 3 OG 2.5 TIL KANTEN

STØRRELSE: 120 CM X 100 CM, MEN KAN LETT REGULERES

 

Copyright: Strikkekjerring

Joda, slik jeg det med meg og lovnadene jeg kom med i går.

Det gikk akkurat den veien høna sparker.

Jeg har brutt alle regler og lagt opp av garnet som var i bursdagsgaven til meg selv, fra meg selv.

Det er bare å bryte sammen og tilstå.

Men man kan vel ikke akkurat si at det er den store sprekken, kanskje.

Ja, siden jeg faktisk ikke rakk mer enn å legge opp og strikke 6 masker, ha, ha….

Sånn går det når man har bursdag på en veldig lang arbeidsdag.

Tusen, tusen takk for alle hilsninger og gratulasjoner på min bursdag i går!

Det var veldig hyggelig.

I dag blir det å finne fram sportraggarnet igjen og strikke videre på påskesokkene til Musikermannen.

Men først må jeg på jobb og rydde og vaske og ta flyttesjauen tilbake til dineren igjen.

Litt regnskap skal også gjøres før vi pakker musikkanlegget og reiser til øyriket i kveldinga for å holde Musikkbingo i morgen kveld.

Været ser ganske så fint ut i dag, så kanskje jeg skal bevilge meg en lunsjpause ute i dag.

Vi har nattefrost og i natt da jeg dro hjem fra jobb var det måneskinn og nordlys.

Veldig vakkert!

Nå håper jeg dere alle virkelig koser dere disse påskedagene.

Her skal vi ha lammelår til middag og det er allerede kommet i stekeovnen på langsteking.

 

NYT SKJÆRTORSDAGEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

14 kommentarer
    1. Teppet er flott, men jeg hekler ikke flere. Når jeg lærte meg å hekle var det danske og svenske oppskrifter det gikk mest i.
      Regnet med at du begynte på gaven din, noe må man jo gjøre. Her skal det lages marsipankake. Nydelig vær vi har i dag. Må få tid til å gå tur også. Nyt dagen.

      1. He, he…🤩🧶
        Kan tenke meg at du trenger litt teppepause nå.🙈🫣
        Så deilig at dere har fått finvær.🌞🤩
        Marsipankake er jo bare sååå utrolig godt.🥰 Nyt Skjærtorsdagen!🐣🐥

      1. Er det noe vi ikke trenger mer av i april, så er det snø.🙈
        Håper det blir kortvarig og at du også finner sola.🌞🌞🐣🐥

    2. Det var et skikkelig lekkert teppe! Fargerikt og flott! 😀 Minner meg om noe, men jeg kommer ikke på hva… Jo, kanskje sånne lekekikkerter vi hadde da vi var små, der ulike mønstre dukket opp i flotte farger når vi skrudde på det…
      Du følte deg sikkert ganske glad da du “tjuvstartet” med det fine rosa garnet, men kanskje gjorde det dagen din komplett, hihi 😉
      Høres ut som det blir mye jobb i dag også. Ikke mye påskeferie på dere, nei. 🤗

      1. Å, ja!🤩
        De kikkertene var morsomme.🥰
        Nei, det blir ingen fridager denne påska.🐣 Det er et tett program.😅🐥

      1. Litt blir det, men det er jobb hver dag, så rekker ikke så mye strikking denne påska.🐣🐥🧶🌞

    3. Det var et fantastisk fint teppe. Blir nok mange som faller for det, snakker om de som kan hekle.
      Var ikkje store synda du gjorde i går, var på en måte en jobb det og. Er jo ikkje direkte morsomt å legge opp. Når du var så snill mot deg måtte du jo vise deg så glad du blei for gava. (Noe sånt. Hehe)
      Bon appetit når lammelåret kommer på bordet.
      Ha en fin tur i kveld….med nytt strikk.

      1. Jeg synes også teppet er helt nydelig.🤩
        Mønsteret er kjøpt, så kanskje jeg lager det en gang.🧶
        Håper Skjærtorsdagen har vært fin hos deg.🐣🐥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg