Skrekk og grugarn skal veies!

I alles garnlager har vi noen typer garn som vi ikke liker noe særlig.

 

Du vet sånt type garn som fingrene dine slett ikke liker å strikke med.

Det kan være fordi det er hardt å strikke med, garnet deler seg eller man rett og slett synes det er stygt.

Så er det også i mitt garnlager.

Mitt verste Skrekk-og-gru garn er raggegarnet.

Både fordi det er stivt å strikke med og fordi jeg ikke synes det er så veldig pent.

Men, jeg vet jo at det blir verdens beste og varmeste sokker av det.

Akkurat slike sokker som Musikermannen elsker, men som jeg synes er noe herk å strikke.

I dag er dagen kommet for at garnet skal til pers og veies!

Her er det blant annet noe fargesterkt og spraglete garn som jeg er svært usikker på hva er for noe.

Jeg undres på om jeg mottok det i en av pakkene hvor vi hadde runder på Hobbyboden med Uvenngarn.

Da gjorde vi bytter med hverandre med garn som vi var direkte uvenner med.

Vi var ikke uvenner med hverandre på Hobbyboden.

Nei, så langt der i fra, men vi hadde garn vi var uvenner med som vi da byttet bort mot annet uvenngarn.

Det var så klart svært hemmelig hvem som hadde bytte med hvem.

Det var kun den som administrerte moroa som visste det.

Poenget var jo at andre kunne se gull der vi så gråstein.

Så kunne vi vise frem hva vi hadde fått og aller helst skulle vi jo strikke av elendigheta også.

Jeg tror dette garnet muligens dukket opp i en slik pakke og jeg tenker at det må være noe ullgarn som kan toves.

Jeg må fremdeles tenke på hva jeg skal lage av det.

Musikermannen troppet jo opp til sykehustime i glittersokkene han fikk til jul, så dette her er vel for barnemat å regne i forhold til det.

Legen la forresten merke til sokkene og syntes det var svært tøft gjort å møte opp i glittersokker,

noe Musikermannen tok med knusende ro.

Sokker er sokker og han bryr seg overhodet ikke.

Nå er lat ferdig veid og det er slett ikke katastrofalt mye.

2584 gram er slett ikke uoverkommelig å strikke opp, så jeg har bestemt meg for at det hvertfall skal bli neon par sokker til Musikermannen av dette garnet i løpet av året.

Jeg ser et nøste med tynt sokkegarn der også og det får jeg se om jeg strikker noe annet av.

Det irrgrønne og rosa der er vel det jeg liker absolutt minst, men jeg får lure inn en stripe eller to nå og da i sokkene til Musikermannen, så blir det vel tomt til slutt.

Det går litt treigt med innveiing og registrering av prosjekter på Knit & Note, men jeg får ta litt om gangen, så kommer jeg vel i mål til slutt.

Jeg er nå kommet opp i 8562 gram på lager, så jeg er svært spent på hva det blir til slutt.

Jeg har myyyyye igjen som skal veies.

 

Denne uka har har vært hektisk og det har ikke vært strikking som har vært i fokus.

Av og til må man legge vekk alt annet for å kjempe for ting og jeg er ikke den som gir meg før jeg vet at slaget er tapt.

Slik har det vært denne uka og både dag og natt har gått med.

Om kampen vinnes, vet jeg ikke enda, men jeg vet hvertfall at jeg har gjort alt jeg kan for å snu en vanskelig sak.

Men slike kamper tar veldig mye krefter og energi, som jeg gjerne skulle brukt til andre ting, så jeg kjenner at nå håper jeg det blir en pause på kampfronten en stund.

Når man også kjemper for andre, kan man aldri gi opp, uansett om det tar både nattesøvn og mer til.

Da er det godt når man kan ta en pause og endelig kan ta fram både strikkepinner og garn og konsentrere seg om det en stund.

Hos meg er det den eldgamle UFOen med fisketeppet jeg skal fortsette med i kveld.

Resten av helga skal brukes til å jobbe, men der har jeg tross alt kontroll på det meste rundt meg.

Selv om Musikermannen sannelig ikke er like lett å holde styr på alltid, he, he…

 

HA EN KONTROLLFRI FREDAGSKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. dette er skikkelig godt sokkegarn ,moråsegarn var favorittgarnet til sokker da barna var små og det ble aldri hull i dem ,dei gikk i arv :=)men du kan jo strikke rosa til svigerdatter da om du ikke vil ha det til deg selv ,der er mer enn nok andre farger til musikermannen

      1. Det har du helt rett i.🧶👌🏻
        Det er bare noe herk å strikke av.😅
        I min sokkeskuff er det dårlig stell, så jeg kunne nok ha brukt noe av det rosa til meg selv også.🫣

    2. Grattis med høg plassering på bloglista, vel fortjent.
      Tenk å fått orden på garnet sitt. Ser ut som du klarer det. Eg kunne nok delt ut alt garnet eg har. Når eg skal starte på et nytt prosjekt velger eg først oppskrift, kjøper garn eller garnpakke. Blir bare mer garn til overs, luksusproblem.
      Høres ut som det er en viktig kamp du står i. Handler den om “det grønne skifte” som er blitt helsvart og som trekker seg kjapt mot nord? Vær beredt!!!!
      Ha ei fin helg, kanskje ei vindig helg hos dere.

      1. Tusen takk for det!🤗🎉
        Jeg prøver å få orden, så får vi se om jeg kommer i mål til slutt.😅🧶
        Det er jammen ikke enkelt med alt restegarnet altså!
        Det har en tendens til å hope seg opp, selv om man tar noen skippertak her og der.😅🧶
        Ha en flott lørdagskveld!🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg