Skinnsøm og en ny Strikkebok (igjen….)

Å trykke på skinn og sy skinnsøm er veldig gøy.

Copyright: Strikkekjerring

Når det gjelder trykkinga, så er det jo alltid litt nervepirrende.

Du har bare en sjanse til å sette ned trykkblokka og har du hatt for mye farge på, så er det ikke så mye du kan gjøre.

Har du tvert i mot hatt for lite farge på trykkblokka, så kan du jukse litt og fikse litt på trykket med en pensel med litt av fargen på og gå over der det har blitt litt lite farge.

Når du er ferdig med å trykke, må delene ligge å tørke, gjerne over natta, før du begynner å sy.

Copyright: Strikkekjerring

Dette er da fremsiden av votten og de andre delene er baksiden med tommelen.

Jeg er bare så vidt begynt å sy dem sammen med skinnål og lintråd og det kan hende de blir liggende litt før jeg gjør dem ferdige.

Jeg har mye å gjøre på jobb de neste par ukene og ikke minst mange prosjekter på pinnene som jeg skal få gjort ferdig, så da kan det hende at skinnsømmen må vente litt.

Forhåpentligvis trenger vi ikke tykke skinnvotter med det første, så da kan de vente litt.

Copyright: Strikkekjerring

Akkurat som om jeg ikke har metervis med strikkebøker, så kan dere vel skjønne at jeg bare MÅTTE ha denne strikkeboka her??

Fjellrosa har en samstrikk på disse søte dyrene her og det sier seg jo nesten selv at bestemor må strikke et kosedyr til Sobi, så klart.

Boka dukket opp i postkassen i dag og jeg gleder meg til å virkelig kose meg med å se gjennom denne.

Boka er på engelsk, men jeg tror faktisk den finnes på dansk også.

Jeg kjøpte min bok

 

HER

Så spørs det om jeg finner garn og farger som kan passe til et av dyrene, eller om jeg må gå til litt innkjøp.

Jeg får se gjennom kassene mine om jeg har noe som egner seg for å bruke til kosedyr.

Det bør jo helst være noe som er mykt og godt og som er greit å vaske.

Dagen i dag har vært fullpakket av jobb og akkurat nå holder jeg på med å bake opp kakebunner.

Morgendagen skal brukes til å dekke og pynte bord og forberede mat til en minnestund med 90 mennesker på fredag, så da blir det nok en lang arbeidsdag i morgen.

Det gjelder å være godt forberedt når man bare er 2 som skal være på jobb og servere mat til 90 mennesker.

Hvis ikke blir det fort kaos og det passer seg slett ikke i en minnestund, nei.

 

HA EN KAOSFRI AFTEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg