Skinnsøm Dag 2

I dag var vi klare for å begynne å sy skinnvottene vi laget trykk på i går.

Copyright: Strikkekjerring

Her er det ferdige resultatet av mine votter.

De er sydd av skinn fra Norsk Pelssau.

Copyright: Strikkekjerring

Her er baksiden av vottene.

Å sy i skinn er ganske tungt arbeid for hendene, men hvis skinnet er mykt og godt, er det mye lettere.

Nåla man bruker er skinnåler, som på en måte er trekantet fremme.

Da skjærer den gjennom skinnet.

Copyright: Strikkekjerring

Her er litt fra prosessen underveis.

Det er en fordel å ha klyper til å feste sammen delene med.

Jeg har valgt i vrangsy vottene, men veldig mange syr vottene fra yttersiden.

Copyright: Strikkekjerring

Man kan bruke vottene både med oppbrett og uten.

 

Siden jeg har unnet meg å dra bort på kurs noen timer både i går og i dag, måtte jeg bruke noen ekstra timer på jobb i ettermiddag og kveld.

Jeg er akkurat kommet hjem, så nå skal det bli godt å slappe av litt.

Vi har noen hektiske dager foran oss nå, med selskap og masse kakebaking.

Da gjelder det å ha en nøyaktig plan for alt som skal gjøres og handles.

Den får jeg lage i morgen tidlig for nå er hodet tomt.

Jeg gleder meg allerede til neste gang vi skal sy i skinn.

Da spørs det bare om ikke Musikermannen må få seg et par votter han også. 🙂

 

HA EN HERLIG TORSDAGSKVELD!!

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

6 kommentarer
      1. Tenker disse skal bli fine å bruke til vinteren. 🙂
        Skinnsøm er morsomt å holde på med. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg