Siste liten julegaver

Av og til hender det seg at man trenger en liten julegave i siste liten.

Copyright: Garnstudio

Hvis man skal lage julegaven selv, så må det være noe som går kjapt å lage.

Kluter i litt tykt garn går kjapt å lage og finner du ett mønster som er kjapt å memorere, går det kjapt å strikke en klut.

Slike kluter bruker man akkurat ett nøste til, så da blir det ikke restegarn heller.

Kluter trenger alle og de er fine sammen med en flaske Zalo og en fin oppvaskbørste.

Det trenger alle og er ikke en julegave som blir satt bort i ett skap.

Praktiske julegaver og gaver som kan brukes opp, synes jeg er helt perfekt.

Mønsteret her er gratis og klutene strikkes i Paris, som gir tykke, gode kluter.

Copyright: Garnstudio

 

 

MØNSTER: SPARKLING HOLIDAY

GARN: PARIS

PINNER: 4.5 MM

 

Copyright: Strikkekjerring

Her er det 4. og siste adventslyset tent i dag.

Nå skal de få brenne hele dagen, mens jeg bruker dagen til baking og julegavepakking.

I dag håper jeg at vi skal få brukt dagen innomhus og få gjort litt juleforberedelser, men man vet aldri hva dagen bringer.

Ikke minst håper jeg at strømmen er stabil i dag, så jeg slipper å farte rundt med bakebrett og få lånt strøm her og der.

Jeg kommer nok tilbake med noen oppskrifter på bakst senere i dag, så du får titte innom litt senere å se.

Hva Musikermannen har planer om i dag, vet jeg sannelig ikke.

Men kjenner jeg ham rett, har han nok egne planer for hva han skal gjøre, så jeg skal ikke ta meg bryet å administrere ham i dag, tenker jeg, he, he….

Nå håper jeg du får en nydelig siste søndag i advent og at du er i god rute med alle juleforberedelser.

 

NYT ADVENTSDAGEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

9 kommentarer
    1. Det må være de fineste klutene jeg har sett! Lurt å legge ved litt oppvaskmiddel og en oppvaskbørste i gaven også! 😀
      God bakedag! 🙂

    2. Fine, elsker kluter og det har jeg laget flere av og det rekker man fint også frem til jul.
      Jeg er som deg, praktiske gaver folk trenger er jeg meget glad i.
      Kos deg med baksten og gaver…

      1. Kluter er kjekke gaver og går kjapt å lage når tiden begynner å bli knapp.🎁🧶
        Jeg elsker praktiske gaver og ting man kan bruke opp.🤗🤩🎁

    3. Vi får krysse fingrene for at strømmen holder seg stabil, sånn at du år gjort det du har planlagt i dag 🥰 Kluter er alltid velkomment, og noe vi alle trenger. Det er en fin gave å gi og få. Ha en fortsatt fin advent søndag, klem 🤗

      1. Heldigvis har vi hatt strøm hele dagen, men nå blåser det opp, så det spørs om vi har strøm utover kvelden.😅
        Godt å få bakt uten strømbrudd hvertfall.🤗

    4. Sånne kluter er så kjekt. Har strikka mange av de i forskjellige varianter opp gjennom årene 😊
      Ser at du har hatt strøm og fått bakt også..så nydelig ut, alt sammen 🤩
      Ha en flottersfin kveld videre 🥰

      1. Man får aldri nok av slike kluter.🤩🧶
        Godt å få bakt når vi hadde stabil strøm i dag.🤗🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg