Septemberstjerner – Norsk oppskrift

Når høsten er her, kommer gjerne strikkelysten sigende på.

Jeg strikker hele året, men det er litt ekstra koselig å sitte inne å strikke på mørke høstkvelder.

Copyright: MaBe

Luer er kjappe å strikke og noe man virkelig trenger over ørene i vinden.

MaBe har designet denne fine Septemberstjernelua og du finner også samme mønsteret i matchende votter.

Denne lua kan strikkes i mange forskjellige farger og er også et veldig fint restegarnsprosjekt.

Copyright: MaBe

 

MØNSTER: SEPTEMBERSTJERNELUE

Garn: Smart, Karisma, Lima

Størrelse: Ungdom/Dame, men kan lett reguleres i størrelse med garn/pinner

Pinner: 3.5 mm og 4 mm

 

Copyright: Strikkekjerring

Min dag startet så tidlig at jeg fikk med meg overgangen fra natt til dag og den nydelige soloppgangen.

Det er utrolig fint å se de skiftende fargene som er i naturen og på himmelen nå.

Jeg har vært ute og reist på morgenkvisten siden jeg måtte reise til legekontoret for å ta blodprøver fastende.

Medisiner ble pakket og matpakke smurt slik at jeg kunne spise frokost på ferga hjem.

Copyright: Strikkekjerring

Er du god på å legge merke til detaljer rundt deg??

I en travel hverdag er det ikke alltid like lett, men jeg prøver å se meg litt godt rundt når jeg er ute og går tur med hunden vår.

Kan du se at det er ei bittelita mus midt i bildet her?

Se godt etter.

Hun prøver nok å gjemme seg og går neste i ett med naturen, men hun er der.

Hun hoppet og spratt litt rundt omkring i gresset.

Hun var nok ikke mer enn 5 cm lang, så hun var ikke så lett å oppdage.

Copyright: Strikkekjerring

Å se det lille i det store er også en fin ting.

Å kunne glede seg over de små ting i løpet av dagen, selv om dagen ellers kan være  tung og trist er viktig.

Dette lille bladet hører til et stort tre som er veldig fint med sine mange flotte blader, men hvert eneste blad er fint i seg selv.

Copyright: Wikipedia Commons

Litt mer kortvarig glede kan man vel si at denne mannen fikk.

Dette er Pave Urban VII.

Han ble pave den 15. september 1590 og i den tiden florerte det med malaria.

Det var Urban klar over og ønsket selv å flytte fra Vatikanet til den høyereliggende Qurinalpalasset.

Imidlertid måtte han krones til pave før han kunne flytte og innen han kom så langt, hadde døden innhentet ham – i form av malaria.

Han døde denne dag, 27. september 1590, og var altså pave i kun 12 dager.

Dermed var han den paven som har sittet kortest tid.

Det jeg vil fram til, er altså at vi må finne glede i dagen og utnytte den som best vi kan, med både små og store ting.

 

HA EN DETALJRIK TIRSDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

8 kommentarer
      1. Ja, i disse tider er det mye som ikke er så hyggelig, så da trenger vi alle litt glede opp i all elendighet som tyter mot oss.🤗😅

    1. Museliten var jammen ikke lett å se, men fant henne til slutt når jeg forstørret bilde 😉 Håper alt gikk bra hos legen i dag ❤️ En varm og god lue kan være god å ha, når det snør og er kaldt ute. Tror ikke jeg hadde hørt om den paven før, men så husker jeg jo ikke hva den sittende heter heller 🙈 Ønsker deg en fortsatt fin tirsdag 🤗

      1. Nei, musa var ikke lett å se, men når du ser nøye etter ser man også de små føttene hennes.
        Den paven der hadde jeg heller ikke hørt om før, men man lærer så lenge man lever.🤗 En finfin kveld ønskes deg.🤩

    2. Nydelige høstluer!
      Ja jeg ser musa – og det å se det lille i det store – det er fantastisk det <3
      Vakker himmel fra morgen i nord!
      God ny dag til deg i dag 🙂

      1. Ja, følger man med så oppdager ma N de små ting.🤗
        Vi har fantastisk fine høstdager nå her i nord.🍂☀️🍃
        En nydelig onsdag ønskes deg.🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg