Selbuvotter og blodprøvesvar

Slutten av april og jeg sitter og titter på mønstre på votter. Tykke votter!

Hvorfor det? Jo, for det snør nemlig i dag og det var bitende kaldt på fingrene å gå tur med hunden.

Copyright: Strikkesoffe by Sofie Hågensen

Da må man titte på tykke votter som går kjapt å strikke og det gjør disse.

De heter ikke Oneday Selbu Mittens for ingenting, så klart!

Men la deg ikke lure. Det er norsk oppskrift, selv om navnet på dem er engelsk.

Copyright: Strikkesoffe by Sofie Hågensen

Jeg har nemlig mye tykt garn liggende i lageret mitt og noe av det skal jeg strikke slike votter av i løpet av året.

Nå har jeg kvittet meg med en del restegarn, men jeg må også strikke mer av lagergarnet mitt.

Det er blitt betydelig mindre det siste året, men det skal slankes mer, tro du meg!

 

Mønster: Oneday Selbu Mittens

Garn: Blåne, Fritidsgarn, Vamse, Alafoss Lopi o.l

Pinner: 4 mm, 4.5 mm, 5 mm, 5.5 mm, 6 mm,  7 mm, 8 mm

Størrelse: XS-XL Størrelsen reguleres med både pinner og garn

 

Copyright: Strikkekjerring

Når været er sånn, trenger man votter. Nemlig!

Det var mer hvitt på bakken i morges, men det smeltet av. Så kom det nye snøelinger før det smeltet igjen.

Sånn har dagen gått egentlig.

Copyright: Strikkekjerring

Men innimellom skinner sola og hvis man da ser godt etter, så ser man at det er like før bjørka får museører.

Ser dere det? Det er håp. Vi trenger bare å få liiiiiitt mer varme nå, så er skogen grønn.

I dag hadde jeg ny legetime hos Balderklinikken og fikk resultatet av de siste blodprøvene jeg tok i forrige uke.

Der var det lite gode nyheter. Etterhvert hadde jeg egentlig mest lyst til å være en skikkelig rampejente og stikke fingrene i ørene og si bla, bla ,bla…

Det er ikke så lurt kanskje, eller?

Egentlig så var det noe galt med stort sett alle blodprøvene, så nå må jeg justere medisiner, igjen…

Inntørka var jeg sannelig også, jeg som trodde jeg bare var inntørka i skolten som vi sier her i Nordland, hi, hi..

Der får jeg bare skjerpe meg og drikke mer vann, så det skal jeg vel klare å fikse.

Så nå får jeg bare se om det blir bedre neste gang. Det kunne sannelig vært fint å få høre at nå ser alt kjempebra ut!

Men nå er det sannelig nok sykdomsprat fra meg i dag!

Jeg tror jeg heller strikker litt og planlegger neste strikkeprosjekt.

Det er myyyye morsommere!

 

HA EN TRIVELIG TIRSDAGSKVELD!!

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

 

6 kommentarer
    1. Så fine votter! 😀
      Ikke så fint å lese om prøvesvarene. Håper det går greit å få dem på rett kjøl igjen.
      Kos deg med strikking, du er så flink til det! 🥰

      1. Ja, det er fine votter og Kjappstrikka er de også.🧶😊Noe av blodprøvesvarene kan nok fikses på, men ikke alt. Stoffskiftet blir nok vanskelig, men bedre verdier er å håpe på.😊En fin kveld ønskes deg.🤗

    2. Vottene var veldig fine og sikkert varme også! Kaldt her også, litt sånn sur vind..Men ikke snø da!
      God bedring med det du sliter med, trøsteklem fra meg…. 🥰

      1. Ja, skikkelig sur vind og bitende kaldt her også.❄️Takk så mye.🤗Ha en fortsatt fin kveld!😊

    3. Usjda, så dumt med de prøvene da.. men håper nå at det kan rette på seg litt for deg 😊
      Var flott de vottene, ja.. og det kan trenges. Her har det blitt totalt vinter igjen, med snø over alt unntatt de mest kjørte hovedveiene..blargh!!
      Håper du får en riktig fin kveld 😊

      1. Satser på det.🤗
        Ja, har ikke lyst på den snøen og kulda som kom nå, nei.❄️Håper sola kommer snart igjen.☀️En fin kveld til deg også.🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg