Seige masker

Har du også merka det?

Copyright: Strikkekjerring

Altså, hvor utrolig tregt det kan gå å strikke med garn man ikke liker?

Skrekk-og-gru-garn glir liksom ikke like lett over pinnene og da blir lysten til å gjøre ferdig prosjekt mindre og mindre etter hvert som garnet glir saktere og saktere og arbeidet vokser kjempesakte.

Nå skal det jo sies at februar har vært en laber strikkemåned, så det er svært lite jeg har fått produsert.

Men jeg har samtidig blitt ferdig med et annet stort prosjekt jeg har vært en del av de siste månedene, så da har det heller ikke vært tid til å strikke.

Det er dermed i absolutt siste liten at jeg har klart å bli ferdig med disse i februar.

Her er det masse små rester av Skrekk-og-gru-garn og jeg valgte å strikke begge sokkene samtidig, slik at jeg hadde kontroll på garnmengden.

Det eneste kriteriet her, var at jeg skulle bruke rester i blått garn.

Musikermannen er strålende fornøyd med å ha ervervet seg enda et nytt par sokker og han synes merkelig nok de ble kule.

Jeg for min del kan krysse ut 136 gram ut av kassen, men det vises jo, til min store skuffelse, nesten ikke.

Sukk! Der er det garn til maaaaange par til.

Oppskriften er fra eget hode, så jeg har ikke noe nedskrevet her.

Jeg har tovet dem litt i vaskemaskinen og tørketrommelen for å få dem litt tettere og mykere.

Copyright: Strikkekjerring

Vi har hatt mye vær i det siste og siden jeg har hatt masse møtevirksomhet, har spenningen til tider vært stor om man kom seg hjem etter endt dag.

Heldigvis har vi stødig mannskap på fergene, så som oftest kommer de seg både til og fra kai, selv om det ikke alltid er like enkelt.

Copyright: Strikkekjerring

Her kommer ferga gapende til kai og spytter ut ferdigtygde biler, for så å få påfyll av nye.

Sånn går dagene og takknemlige er vi når vi kommer oss trygt frem og tilbake fra alle våre gjøremål.

Jeg skal nå fortsette med mitt neste prosjekt som skal fullføres i mars, men det medfører neppe så mye reising.

På strikkepinnene mine er det faktisk en UFO nå og den skal dere få se status på i morgen.

I dag er det jo den store frierdagen for damene.

Det sies kvinner kun kan fri når det er skuddårsdag, som da er hvert 4. år.

Hvis mannen sier nei, bøtelegges han og kvinnen bør få et kyss, en symbolsk pengesum og 12 par hansker for å skjule at hun ikke har noen ring.

Det kan jo fort bli en kostbar skøy, men neppe i nærheten av hvor dyrt det kan være å gifte seg, he, he…

Jeg for min del skal faktisk “feire” Sølvbryllup til sommeren, selv om det neppe blir noe særlig til feiring i juli, midt i turistsesongen.

Forrige helg var vi faktisk på spillejobb i en bursdag, der jubilanten fylte 70 år og han og hans frue feiret samtidig Gullbryllup.

Godt jobba det altså!

Da blekner et skarve Sølvbryllup i forhold, he, he…

 

HA EN FIN SKUDDÅRSKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg