Santa Baby – Gratis Norsk oppskrift

Denne genseren her synes jeg passer fint både som høstgenser og julegenser.

Her kan man bare variere litt med fargene slik at man får det uttrykket man ønsker.

Copyright: Filcolana

Mønsteret kan man laste ned gratis og det er til og med norsk oppskrift.

Kan ikke bli bedre!

Genserens navn er hentet fra den jazzete julesangen Santa Baby som ble gitt ut i 1953 og sunget av Eartha Kitt.

Sangen er en ironisk gjengivelse av en kvinnes ønskeliste til julenissen av ekstravagante gaver som Zobels pels, smykker fra Tiffany´s og lystbåt.

Genseren strikkes i det nydelige garnet Pernilla, Tilia og Alva fra Filcolana og strikkes ovenfra og ned.

 

Copyright: Filcolana

 

MØNSTER: Santa Baby

Garn: Pernialla, Tilia og Alva fra Filcolana

Pinner: 3.5 mm og 4 mm

Størrelser: S-2XL

 

Copyright: Strikkekjerring

 

I hagen er det definitivt blitt høst og vi som alle andre som holder på med byggeprosjekter nå, kjenner stresset for at det plutselig skal være frost og vinter når man våkner på morgenen.

Vi holder på med oppussingsobjekter både ute og inne og absolutt ingenting er ferdig.

I går skar jeg gjennom og sa til Musikermannen at nå trodde jeg beint at vi måtte konsentrere oss om ett sted og få det ferdig og ikke holde på litt overalt, så ikke Sinnasnekkern plutselig kom på besøk.

Jeg så et lite drag av skrekk over ansiktet til Musikermannen før han svelget tungt og nikket på hodet, hi, hi….

Så nå er fokuset blitt å få kjøkkenet ferdig.

Jeg er så utrolig lei av å ikke kunne lage skikkelig mat.

Vi spiser på papptallerkener og varmer litt mat i mikroen nå og da, men skikkelig middag er det ikke.

Jeg gleder meg så inn i hampen til kjøkkenet er ferdig og jeg kan ha kjøleskap, komfyr og stekeovn og ikke minst oppvaskmaskin.

Nå vasker jeg opp litt nå og da i håndvasken på badet.

Skrekk og gru!!

Når jeg får kjøkkenet ferdig, trenger jeg absolutt ingenting mer i år, hverken julegave eller noe annet.

I går fikk vi malt ferdig vinduet og alt som skal males på veggene.

Det går unna når vi jobber, så jeg klager ikke på det.

Det er bare så mye som skal gjøres før det er heeeeeelt ferdig.

Vi er heldigvis godt vant med å jobbe sammen, så det blir ingen diskusjoner underveis. Begge vet hva vi skal gjøre og hvordan det skal bli.

Taket er lagt og nye veggplater er også kommet på plass der det trengtes.

I dag SKAL vi begynne å leite fram de første skapene og begynne å skru sammen.

Jeg må bare jobbe noen timer først og levere litt catering, så blir det fullt fokus på kjøkkenet igjen.

Jeg har bestilt noen dører med glass i og der hadde de ikke den fargen vi skulle ha, så jeg må ut og kjøpe maling og male de dørene for å få det slik jeg ønsker, men det er ikke så mye jobb.

Så vi går imot nok en helg med oppussing i heimen, men det er fremdrift.

Nå er det bare å brette opp ermene, trekke pusten og sette i gang.

Så nå håper jeg at jeg snart skal vise dere litt av hvordan det blir.

Heiarop trengs! 🙂

 

HA EN FREDELIG FREDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

25 kommentarer
    1. nydelig genser :=) men jeg har fullt opp med strikkeprosjekter nå fram mot jul så dei er fastsatte :=)
      du skal få et stort heiarop fra meg altså ,kjøkkenet er det nest viktigste rom å få for ferdig ,bad på plass nr 1 :=) har vært der du er nå da vi pusset opp bad,jeg klaget min nød over framgangen på bloggen min og det leste noen av fruene til min manns arbeidskoleger hi hi ,han fikk høre det på jobben og da ble det fart i sakene med streng beskjed om ikke å skrive sånt på bloggen flere ganger :=) lykke til

      1. Ja, man kan fort få seg en i fleisen der, så det er nok lurt å ikke si for mye.🤣😅
        Vi blir nok ferdige til slutt, men det tar sin tid oC jeg kjenner at jeg har veldig lyst til å lage skikkelig mat nå.😅

    2. Jeg heier på dere, og gleder meg til å se bilder av ferdig kjøkken.
      Gamle Gubben Grå og jeg har og lang erfaring med å pusse opp sammen. Det ender likevel med diskusjon og noe mange vil beskrive som krangel hver gang. Mulig en grunn til at nye prosjekt tar litt tid før vi setter i gang. Men rekkverket i sommer gikk egentlig relativt fredfullt for seg. kanskje vi endelig har lært?

      1. Takk for det.😅🤗
        Ja, det går seg gjerne til.👍🏻Etter noen oppussingsobjekter får man filt kantene hos hverandre.🤣👍🏻

    3. Skjønner veldig godt iveren og lysten til å få ferdig kjøkkenet. Høres veldig upraktisk ut slik det er nå. Juhu, for at dere kommer i mål snart!!! Men husk pauser 😉
      Lekker genser 🙂

      1. Ja, etterhvert blir man litt utålmodig og vil ha det fort ferdig, men Ting Tar Tid og litt nøye må man jo også være. Oppattarbeid er det verste som er.😅

    4. Flott genser du viser fram her. Man lever i kaos når kjøkken skal på plass, tenker du savner å kokkelere i nytt og fint kjøkken. Gleder meg å se resultatet!
      Jeg kokkelerer på kjøkken. Ostekake a la Det søte liv. Gelé må avkjøles før det blandes med det andre. I kveld er det fårikål hos venner så jeg slipper å lage middag. I går spiste man middag hos eldste datter. Føler meg bortskjemt.hi,hi God helg til dere.

      1. Så koselig med felles måltider.🤩
        Jeg kjenner jeg får vann i munnen av all den gode maten.🥰
        Det skal bli deilig å få alt på plass på kjøkkenet.🤗

    5. Blir imponert over alt dere får til, og alt du orker. Bare jobbe noen timer først, før du jobber med kjøkkenet. Og litt maling er jo fort gjort 😉 Dere er virkelig tøffe, og jeg kan tenke meg dette vil bli fint. 🙂

      1. Jeg tror det blir veldig fint når vi blir ferdige.🤩🥰
        Det er bare jeg som er litt utålmodig.🤣👍🏻Jeg begynner å få lyst til å bake og lage skikkelig middag nå.😅

    6. Nydelig genser. Eg har aldri strikket ovenfra og ned. Forstår bare ikkje vitsen med det. Vil heller at strikketøyet skal bli lettere og lettere, ikkje tyngre og tyngre. Har gått glipp av noen fine gensere p.g.a. det der. 😣
      Heia på dere. Ha ei lang og god jobbehelg, flinke dere er. 👏🏼👏🏼

      1. Jeg har strikket begge veier og for meg er det det samme, men hvis det er lange armer og tykt garn synes jeg det er tungt å sitte og snu på hele arbeidet.😅
        Det blir nok noen timer med jobb før vi blir ferdige, ja.🤗

    7. Jeg heier så det runger på dere jeg, for det er ikke stas å gå rundt i en byggeplass.
      Genseren er veldig fin, men jeg vet ikke om jeg rekker å begynne på noe strikk til meg selv før jul. Har et par pledd og litt annet som helst skulle ha vært ferdig først. Ha en fin fredagskveld, klems 🤗

      1. Takk for det.🥰
        Det er noe herk å bo i oppussinga. Man ser bare for overalt.😅
        En fin fredagskveld til deg.🤩

    8. Skjønner ikke helt oppskriften på den genseren. Skal være en rødfarge i den, men kan ikke se den på noen av bildene jeg har sett av genseren?

      1. Det er til belegget på innsiden av halskanten, men det tenker jeg at man kan kutte ut og eventuelt bruke hvitt elelr grønt inni kanten. Alt etter hva man har mest av. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg