Rosa Sløyfe Votter & Tøfler – Gratis oppskrifter

Allerede på lørdag banker oktober på døren og da starter den årlige Rosa Sløyfeaksjonen.

Copyright: HOY

I år er det kommet veldig mange nye oppskrifter du kan strikke for å vise din støtte til aksjonen.

House of Yarn har en kommet med en kjempestor kolleksjon i år og der kan du finne mønstre på både gensere, sitteunderlag, votter og tøfler.

Når vi bikker oktober må ofte vottene fram og disse rosa vottene her strikker du kjapt i det nye garnet Older på pinne 6 og 7 mm.

Vottene skal også toves til slutt.

Copyright: HOY

 

MØNSTER: ROSA SLØYFE TOVA VOTTER

Garn: Older

Størrelser: 6-12 år, dame, herre

Pinner: 6 og 7 mm

Copyright: HOY

Matchende Rosa Sløyfe tøfler passer fint til vottene.

De strikkes også i Older og har mange forskjellige størrelser, fra skostørrelse 22 til 44, så det skulle dekke de fleste i familien det.

Legg merke til de søte små rosa sløyfene.

De lager du enkelt selv i tynt rosa silkebånd.

Jeg har ikke funnet ut om det gis penger til aksjonen ved kjøp av det rosa garnet, men det kan jo hende det kommer informasjon om det.

Det er jo også mulig å gi sin støtte til aksjonen HER

Årets aksjonen har fokus på tidlig oppdagelse og at dette redder liv.

Fra i dag er salget på årets Rosa Sløyfe i gang.

Jeg har allerede sikret meg og bestilt min rosa sløyfe.

De pleier å være veldig populære og blir ofte utsolgt.

 

Copyright: HOY

 

MØNSTER: ROSA SLØYFE TØFLER

Garn: Older

Størrelser: 22-44 i sko

Pinner: 7 mm

 

Etter en helg med feiring er hverdagen på plass igjen.

Minstemann er reist avgårde til skole og hybellivet og jeg starter dagen med å prøve å få en oversikt over ukas gjøremål.

Det står som vanlig mye på programmet, så da må det god planlegging til slik at ikke noe blir glemt i farta.

Innimellom slaga håper jeg vi skal komme oss tilbake til oppussinga på kjøkkenet, hvis ikke Fagforeninga kommer og legger inn sine protester igjen, hi, hi…

På strikkefronten skal Svartulvgenseren fullføres og så skal jeg i gang med andre fine strikkebestillinger.

Denne gang har jeg telt nøye, så noe oppattarbeid skal det altså ikke bli (igjen..)

Strikking er kun kos og glede og det er viktig å ta seg tid til det også, ikke sant??

 

EN SKIKKELIG FIN ROSA MANDAG ØNSKES DEG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

15 kommentarer
      1. Det er man nødt til å gjøre midt oppi sjauing.😅 Hadde alt man har rekket opp blitt til noe, så hadde man hatt en stor strikkegarderobe.😅🙈

    1. Jeg støtter alltid rosa sløyfe aksjonen, enten at jeg kjøper noe som går til inntekt eller sender penger. Vottene er jo superfine, og i en av mine favorittfarger også 💗 Det virker ikke som du har for lite å gjør om dagen med oppussing mm. Ønsker deg en fin mandag og start på uken, klem 🤗

      1. Det gjør jeg også hvert år.💕
        En veldig viktig aksjon som trenger mer penger enn de får inn.🥰
        En nydelig mandag ønskes deg også.🤗

    2. Jeg forelsket meg i de tøflene! 💕
      Lykke til med planer og arbeid for uka! Håper du slipper mer oppattarbeid på en stund! 😀

      1. Rosa tøfler blir aldri feil.💕
        Nei, nå må det være slutt på oppattarbeid for en stund.🙈😨

    3. Et viktig innlegg og viktig aksjon.
      De vottene var jo helt lekre. God tirsdag, regner med at du har avsluttet bloggen for i kveld…

      1. Ja, jeg pleier å huske på å kjøpe årets rosa sløyfe og bruke den i oktober.💕
        Det er godt å bli minnet på hvor viktig jobb Kreftforeningen gjør.💕

      1. Svært viktig.💕
        Godt at vi har Kreftforeningen.💕
        De gjør en svært god og viktig jobb for oss alle.💕

    4. Elsker fargen på vottene, og tøflene. Garnet måtte jeg sjekke, og hvem vet kanskje jeg skal shoppe litt. Ha en fin tirsdag.

      1. Ja, det er et helt nytt garn som er kommet i det siste. Jeg har ikke prøvd det enda, men det ser ut til at det tover fint.🧶En flott høsttirsdag ønskes deg.🍃☀️🍂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg