Rorbusokken til helga

Fredag, helg og høstmørket kommer sigende på.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg er av dem som liker høsten.

Jeg skal innrømme at det er litt godt å få litt roligere dager etter en hektisk sommer og slippe å tenke på plenklipping og alt av vedlikehold som burde vært gjort ute og som jeg ikke rakk i år heller.

Sommeren er for meg å jobbe fra tidlig morgen til sene kveld, så når høstmørket kommer sigende, er det godt å kunne sette seg til rette i sofaen en fredags kveld, tenne lys og finne fram strikkingen.

Da kan mine skuldre senkes litt en liten stund før julebordssesongen begynner.

På pinnene mine er Rorbusokken som strikkes i Viking Sportsragg.

Garnet har mange fine farger, så da kan man lage fargerike sokker.

Sokker trenger slett ikke være kjedelige og grå.

Mønsteret finner du HER

Disse kommer nok til å varme føttene til Musikermannen i høst og vinter når de blir ferdige.

Musikermannen har faktisk tatt på seg Spanderbuksene i dag og har revet i med å leie en film.

Det var kanskje ikke så vanskelig å gjette seg til at det er en film med musikk i?

Men jeg var ikke så tung å be når jeg hørte hvilken film det var.

Copyright: NFKino

Filmen er om Halvdan Sivertsen og heter Halvdan førr evig og kan blant annet leies på Tv2 Play.

Jeg hadde egentlig en plan om å få se den på kino, men det har ikke vært mulig å få til, men film hjemme er sannelig også bra.

Visste du at Halvdan Sivertsen har holdt over 3000 konserter i sitt 72-årige liv??

Det står det jammen respekt av.

Han har gledet enormt mange med sin musikk opp gjennom årene og jeg har vært så heldig at jeg har vært på konsert og hørt ham 2 ganger.

Jeg tipper at det kommer til å bli “landesorg” i Nord-Norge den dagen han har sunget sin siste strofe,

men det får vi håpe blir enormt lenge til.

Filmen anbefales, uansett om du er Nord-Norge patriot eller ei.

Musikermannen fant nok inspirasjonen han trengte i filmen for å fortsette å mekke videre på en ny sang han har inni hodet og kroppen, så han har forsvunnet ut i Musikkbua si og der kommer han nok til å tilbringe resten av fredagskvelden.

Det blir ingen frihelg på meg denne helga.

I morgen tidlig er det på jobb for å servere kaker og kaffe i dineren.

Men først skal fredagskvelden nytes hjemme mens regnet øser ned ute.

 

HA EN FIN FREDDA!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: STRIKKEKJERRING

INSTAGRAM: STRIKKEKJERRING.BLOGG.NO

 

 

14 kommentarer
      1. Det er veldig godt med mer normale arbeidsdager og litt mer tid til å strikke og være kreativ.🥰
        Nyt kvelden med strikking hos deg også.🤩

    1. Halvdan Sivertsen er en fin fyr. Det ble sikkert en fin filmkveld på dere 😊
      Skjønner godt at du nyter høsten med litt roligere tider. Man må ha litt tid på lade opp batterier innimellom. 🤗🍂😉

      1. Veldig bra film altså!🤗👌🏻
        Batteriene skal lades litt en stund nå.🍂🍃 Jeg liker høsten jeg.😅

    2. Høsten er god den 🙂 Jeg er veldig glad i denne tiden 😀 Stilige rorbusokker!
      Nå håper jeg dere får en rolig periode – det fortjener dere! God helg!

      1. Høsten er en tid for å roe litt ned og kose seg inne.🤗 Det er deilig!🍃🍂
        God søndag til deg!💕

    3. Ja høsten er en fin tid, hvor hverdagene blir roligere når ikke så mye ute også skal passes. Jeg har alltid likt Halvdan Sivertsen, selv om det ikke var førstevalget når jeg skulle høre på musikk. Takk for tipset om filmen, som jeg faktisk ikke hadde hørt om. Ha en fin lørdag 🤗

      1. Det er litt godt også, når man krype innomhus og kose seg inne.🤗🍃🍂
        Du får se om du finner filmen.
        Den er skikkelig fin.🥰

    4. Vel fortjent med ei rolig helg.
      Feira 80 års dag forige helg. I stedet for gaver ønska eg dugnad i hagen min. 18 familiemedlemmer til frokost og dugnad, 20 på hotellet til middag etterpå. Stor takk fra meg.
      Halvan Sivertsen er en av folkets artister. Super!
      Fine sokker. Eg og har strikka sokker, ull av villsau på Frøya. Nå er det Septemberstjerne lue, restegarn etter en Riddarigenser.
      Ha en fin lørdag. (Øspøs og vind her.)

      1. Ååå, gratulerer så mye med stordag!!🎁🎊🎉
        Så smart å ønske seg dugnadstimer i Hagen.🤗👌🏻 Det er virkelig noe man setter ekstra pris på å få.🤗🤩
        Håper du hadde en herlig feiring med familien.🥰
        Her er været også ufyselig, så da er det sokkestrikking inne hos meg også.🧶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg