Romjulsdrøm – Norsk oppskrift og en skitur

En skulli vøri 4 år i romjul`n…..

Copyright: Jørgen Johnsen

Denne lekre lua heter Romjulsdrøm og er designet av Jørgen Johnsen.

Oppskriften er på norsk og strikkes i norsk ull, som Finull, Vilje eller lignende garntyper OG du kan gjerne bruke en del restegarn til denne.

I tillegg er mønsteret gratis frem til 6. januar, så denne her kan du laste ned uten noen kode.

Så da skulle det bare være å finne frem pinner og begynne å strikke, vel??

I tillegg passer den like fint til menn som til damer.

Copyright: Jørgen Johnsen

 

MØNSTER: ROMJULSDRØM

GARN: FINULL, SØLJE, VILJE E.L

PINNER: 3 MM

STØRRELSE: ONE SIZE

Copyright: Strikkekjerring

I dag har jeg vært ute og tråkka opp skiløype.

Det er alltid litt spesielt å gå opp skiløype og lage spor der ingen har gått før deg.

Vel, helt sant er det ikke.

Skogens Konge, reven, haren, musa og noen fugler har vært og gått sikk-sakk rundt omkring.

For noen dager siden har det også vært en traktor kjørende, men skisporet har jeg gått opp til denne turløypa i dag.

Copyright: Strikkekjerring

Skiene mine er noen eldgamle langrennsski.

Smørefrie sådan, med utslitt såle under.

Føret var temmelig klabbete, så det var ganske tungt å gå opp spor.

Men betydelig lettere var det å gå tilbake i sporene igjen.

Copyright: Strikkekjerring

Se på disse trærne her da!

De lener seg over veie og fletter seg inn i hverandre.

Det må være ekte kjærlighet, skulle jeg tro!

Copyright: Strikkekjerring

Flott utsikt får man også på turen.

Her ser man innover fjorden og rett på Svartisen.

Ferden gikk både oppover og nedover.

Fram til trimboksen kom jeg også til slutt.

Musikermannen valgte bort både ski og truger og mente det kom til å bli aaaaaltfor tungt for hunden å gå i snøen, så han valgte heller å sitte på og gå hjemover langs veien i stedet sammen med hunden.

Copyright: Strikkekjerring

Det ble en ganske lang tur, selv om pulsklokka mi åpenbart tro jeg er død innimellom.

Den måler noe hakkete, kan man si.

Den fikk sikkert sjokk over anstrengelsen og muligens skrekken jeg til tider kjente når det begynte å gå vel fort nedover bakkene, he, he…

Det merkes at det er en stund siden forrige skitur, for å si det sånn.

Det som er veldig irriterende er at jeg har normal puls bare noen minutter etter at jeg har satt meg inn i bilen.

Man flyter ikke lenge på en slik skitur, akkurat….

 

Musikermannen er gått inn i musikerbobla si.

Han skal på spillejobb i kveld og da gjøres mye av kveldens forberedelser inni hodet.

Jeg for min del skal benytte kvelden hjemme og muligens blir det litt strikking også.

Du skal ikke se bort fra det.

Kanskje jeg skal benytte stillheten til å begynne å lese i en bok også.

Vi fikk noen fine i julegave jeg kan tenke meg til å lese.

 

NYT EN FIN ROMJULSKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

11 kommentarer
    1. Det ser utrolig flott ut fra skisporet ditt, rolig og stemningsfullt med flott utsikt! Håper kvelden din blir tilsvarende flott! 🥰🎄❤️ Knallfine farger på den lua!

      1. Det var skikkelig fin tur, selv om skiene klabbet litt i dag.❄️⛷️
        Det er ikke om å gjøre at det går så innmari fort heller.🙈😅⛷️❄️

    2. Så mange vakre bilder og det ble også skitur i jula på deg, hva du får til!
      Deilig med ren fin luft og snø…Det er jo vinter dette.
      Fineste kvelden til deg..

      1. Det er fantastisk når det blir tid til å gå en skitur.🤩⛷️❄️
        Skulle gjerne hatt både forhold og tid til det oftere.🥰
        Nyt romjulsdagen!🤩

      1. Det er godt når man får tid til å utnytte snøen og gå på ski.⛷️❄️
        Når været er dårlig er det like greit å holde seg inne.
        Nyt romjulsdagen!🎄🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg