Restegarnsveske – Gratis strikkeoppskrift

Restegarn er noe vi strikkere gjerne har rikelig av.

Hos meg har det hopet seg opp over flere år og jeg synes det kan være vanskelig å vite hva jeg skal gjøre med alt restegarnet. Denne veska her drar hvertfall en del meter garn og du kan bruke små rester på 4-5 meter, så her er det muligheter for å bli kvitt litt av restegarnet.

Gratis mønster på dansk og engelsk: Scrap Bag 

Til denne veska har jeg brukt rester av garntyper med strikkefasthet 22 m/10 cm.

I tillegg har jeg brukt sort Falk til bunnfarge. Hankene har jeg strikket med dobbelt garn, for å få dem litt stødige.

Jeg kommer nok til å strikke flere av denne. Du kan bruke rester på 4-5 meter eller lengre. Det bestemmer du selv. Du kan følge et system, eller bare strikke til restenøstet er tomt før du starter på ny farge.

På jobb har jeg bakt Fastelavnsboller i dag.

Oppskriften jeg har brukt er fra Det søte liv. Det ble luftige og gode boller og jammen gikk de unna! 

Nå skal jeg senke skuldrene etter en travel uke og se Farmen Kjendis på TV og strikke litt videre på neste prosjekt. Håper du har hatt ei fin helg og takk for at du titter innom her.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg