Restegarnssokker, trådfesting og strikkealonger

Jeg har fått ferdig restegarnssokkene til Musikermannen.

De er strikket i restene fra Mariussokkene jeg har strikket tidligere.

Copyright: Strikkekjerring

 

Garn: Sterk

Mønster: Blueberry Waffel

Pinner: 3.5 mm

Størrelse: Herre str 46

 

Husker dere strikkealongene på Hobbyforum?

Vi strikket luer, votter, sokker og masse annet. Hver måned ble det lagt ut nye mønstre. Både norske og engelske.

Det var slik jeg lærte meg å strikke etter engelske mønstre. Blueberry Waffel var en av de første sokkene jeg strikket etter engelsk mønster. Jammen åpnet det seg en ny verden når man bare lærte seg å strikke etter andre mønstre enn norske. Som oftest er de mye bedre forklart og mye mer detaljert. Ofte er det gode bilder som viser underveis hvordan man gjør det. Ikke minst har man jo sinnsykt mange flere mønstre å velge blant!

 

Jeg savner strikkealongene. Det var veldig gøy å vente på nytt mønster hver måned og prøve å henge med i løpet av året. Mange flinke strikkere la ned mye jobb i å finne mønstre og prøvestrikke dem. Veldig moro!

Nå er strikkeforumene en saga blott. De fleste forsvant vel over til strikkesider på FB og bruker kanskje mer Instagram, men det er på ingen måte det samme. Man fikk gode venner på strikkeforumene og der kunne man søke etter hjelp hvis man stod fast i noe. Litt synd at de ikke fins lenger.

Som dere ser har jeg fått festet trådene på eggevarmeren jeg fant i en strikkekurv.

Den er strikket i rester av finull, tror jeg.

Jeg holder på å rydde på hobbyrommet og Musikermannen har satt opp nye hyller slik at jeg får plass til litt mer av det jeg trenger.

Jeg rydder og rydder og planlegger for prosjekt hvor jeg både skal få brukt opp restegarnet og for det garnet jeg allerede har. Garnlageret har ikke vokst i 2021, men jeg tenker at det trengs å slankes litt mer enn det har gjort.

Likevel skal jeg strikke det jeg har lyst til også, ellers blir det bare kjedelig. Jeg har altfor mange strikkeplaner som jeg ikke har garn til, så det vil garantert bli kjøpt en del garn dette året, men forhåpentlig vis ikke mer enn det jeg har en plan for.

Copyright: Strikkekjerring

Værmeldingen var dårlig for natten og dagen i dag og vi fikk en del vind, men slett ikke så ille.

Det er ikke så lett å se på bildet her, men det blåste godt da vi var ute og gikk i dag, men ikke verre enn at det gikk helt fint å gå seg en tur, bare man kledde godt på seg.

I morgen er det tilbake til hverdagen. Jeg starter dagen med å reise til legekontoret for nye blodprøver siden jeg skal på sykehuset neste mandag.

Minstemann må også komme seg opp litt tidligere. Vi fikk beskjed fra skolen om at vi måtte komme og hente hurtigtest i løpet av morgendagen, så vi må også kjøre dit for å hente og teste ham før skolestart på tirsdag.

Håper du har hatt en fin start på det nye året!

4 kommentarer
    1. Så koselige sokker og fin eggevarmer 😀
      Kjekt å bruke opp restegarn. Blir litt hos meg også, så jeg må nok strikke tøfler med restegarn til slutt 🙂
      God mandag! ☺

      1. Absolutt! Garnet må brukes opp, men det er ikke alltid like lett å finne på noe å bruke det til. En riktig fin mandag og ny uke til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg